Citat:
Ursprungligen postat av
Hartarbete
Jag tycker du rör till det och tappar väsentligheterna.
Nej så är det inte. Riksbanken måste inte följa någon överhuvudtaget och räntehöjningar.
Jag tror du missförstått lite hur det fungerar. Det är inte riskfritt växla kronor till dollar. Om dollarn faller eller kronan stiger så förlorar du jättemycket.
Jag rör kanske till det för dig, då du verkar ha missat att Centralbankssystemet, räntor och valutor lever i symbios.
Så det räcker med att jag besvarar detta och sen stannar där.
Den trade jag presenterade är verklig.
Ni som är 100% säkra på att inte räntan stiger med andra världsvalutor kommer få se den om ni får rätt. Vilket ni inte kommer få då ni bara tycks sakna nödvändig kunskap attx ett se uppenbara saker.
Står svensk repo Still, så skapas den situationen. Och då är det helt riskfritt att växla pengar fram och tillbaka då enbart kronans värde kommer decimeras till Zimbabwe nivåer and beyond på några veckor.
Så kan man också skapa hyperinflation...
Damma av kursböckerna från universitetet och läs igen. Har du aldrig haft några sådana så bör du ärligt talat en funderare på om du befinner dig i en position att ha någonting annat än en ogrundad åsikt. Dessa grejer är så pass basic makroekonomi, att du framstår som okunnig.
Jag stannar där.