Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Jag vet inte hur det ser ut där om du menade mig 😀 Bor i Jämtland så är inte alls bekant med området . Jag bara funderar och klurar som alla andra här inne .... förutom en eller flera ( som jag tror säkert kan svara på alla frågor , den som sist såg henne i livet! 🤔😕 om vi tänker så känner Helena denna kille eller han känner någon i hennes umgängeskrets ? Vittne har sett henne m en man och vittnet gav en exakt beskrivning av H byxor som var lite "ovanliga /mönstrade hon la märke till dessa för hon tyckte de var snygga ! något händer och efteråt får killen panik .. ringer en polare och dessa hjälps åt att frakta bort Helena .. ringar och skor slängs i skogen när hon lyfts in i bilen . Självklart så måste en bil på ett eller annat vis har använts ,annars har hon ju varit hittad för länge sedan och en människa orkar man inte bära långt plus att risken att bli upptäkt är stor.Tror att mannen som följde m henne mördade henne och fick hjälp sedan att gömma henne ?... så garanterat finns det minst två (som följer denna tråd) som sitter på hemligheten ... vad hände och vart gömde de henne ?
Jag tänkte om du kanske vet hur det såg ut där då, för själv vet jag inte.
Jag tror att OM man skulle hitta gm, så tror jag att chansen finns att kroppen kan lokaliseras. Det är väl att gå "baklänges", men jag tror att Helena finns på någon plats där hennes baneman kände sig hemma, var trygg, har koppling till och därmed kunde "arbeta" ifred. Inte osannolikt med medhjälpare. Ja, en bil/fordon måste ha använts.
Men det vore lättare om Helenas kropp hittas, och gå den vägen.