JM är inte den ende direkt som haft en partner med vidhängande livförsäkring som sedan
råkat gå och drunkna.
"Hustruns drunkningsdöd skulle ge tre miljoner kronor.
Från fängelset berättar den 52-årige svensken själv om mordet på Ingrida, 26.
- Det är som ett manus i en film, säger han till Expressen.
– Vad ska man säga? Vi planerade länge, skaffade en livförsäkring och sen knuffade jag henne i sjön.
Utan att veta om det försäkrades Ingrida för tre miljoner istället för trehundratusen.
52-åringen var den enda som såg Ingridas dödskamp i vattnet.
Om han någonsin tänker på henne?
– Nej. Men jag ångrar det jag har gjort, tillägger han och skakar på huvudet."
JM nöjde sig med två mille. Här ville man alltså ha mer...
http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-som-ett-manus-i-en-film/
Låt för allt i världen ingen övertala er att skaffa en livförsäkring, man vet aldrig vad
som rör sig i huvudet på folk, inte ens de närmaste.
Nu var i och för sig Aki ovetandes om vad psychobitchen från Eskilstuna tagit sig för.
Han på jobb i huvudstaden medan hon bänkade sig vid datorskärmen och tog de första stegen
mot erövrandet av de två miljonerna därhemma i just Eskilstuna.
Det ser tyvärr inte vidare ljust ut att den förfärliga människan ska åka dit för detta
sataniska mord, och upprättelse uteblir för exmaken och dennes anhöriga, men från
det andra slipper hon i alla fall inte undan, den saken är så klar som den kan bli.
Hinseberg eller psyket? Ja, ska man sätta tillit till vad en kvinnlig överläkare i psykiatri
i Stockholm har sagt i dagarna som nån kommentar till vad ikonen Leif GW uttalat,
så är risken eller chansen att det blir något annat än det förstnämnda alternativet,
närmast att betrakta som obefintlig.
Framtiden och resultatet av RPU:n får utvisa vad det blir.
Något frisläppande finns dock ej på kartan. Icke sa nicke.