2017-06-14, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Någon kan ha slangat ur lite dricka. - Eller också har någon mätt/antecknat fel, alt. stulit bränsle, alt. har MR kört tillbaka för att kolla läget.

Allvarligt talat: Fenomenet du observerat förklaras av att vittnet PK (anställd på Pang***us) på kvällen den 3 augusti kört till Sthlm t.o.r. - Hade hon stannat över natt kanske JM/MR:s bilfärd kommit av sig..?
JM kanske därför hon slocknade i 40 min. Nej slutskämtat för ingen har druckit, ingen har slangat och ingen har mätt fel utan tvärtom finns det trovärdighet på full tank som sedan krymptes till halv och det får man inte av att köra eskilstuna/granliden t o r.
Citera
2017-06-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
JM är inte den ende direkt som haft en partner med vidhängande livförsäkring som sedan
råkat gå och drunkna.

"Hustruns drunkningsdöd skulle ge tre miljoner kronor.
Från fängelset berättar den 52-årige svensken själv om mordet på Ingrida, 26.
- Det är som ett manus i en film, säger han till Expressen.

– Vad ska man säga? Vi planerade länge, skaffade en livförsäkring och sen knuffade jag henne i sjön.
Utan att veta om det försäkrades Ingrida för tre miljoner istället för trehundratusen.

52-åringen var den enda som såg Ingridas dödskamp i vattnet.
Om han någonsin tänker på henne?
– Nej. Men jag ångrar det jag har gjort, tillägger han och skakar på huvudet."

JM nöjde sig med två mille. Här ville man alltså ha mer...

http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-som-ett-manus-i-en-film/

Låt för allt i världen ingen övertala er att skaffa en livförsäkring, man vet aldrig vad
som rör sig i huvudet på folk, inte ens de närmaste.
Nu var i och för sig Aki ovetandes om vad psychobitchen från Eskilstuna tagit sig för.
Han på jobb i huvudstaden medan hon bänkade sig vid datorskärmen och tog de första stegen
mot erövrandet av de två miljonerna därhemma i just Eskilstuna.
Det ser tyvärr inte vidare ljust ut att den förfärliga människan ska åka dit för detta
sataniska mord, och upprättelse uteblir för exmaken och dennes anhöriga, men från
det andra slipper hon i alla fall inte undan, den saken är så klar som den kan bli.

Hinseberg eller psyket? Ja, ska man sätta tillit till vad en kvinnlig överläkare i psykiatri
i Stockholm har sagt i dagarna som nån kommentar till vad ikonen Leif GW uttalat,
så är risken eller chansen att det blir något annat än det förstnämnda alternativet,
närmast att betrakta som obefintlig.
Framtiden och resultatet av RPU:n får utvisa vad det blir.
Något frisläppande finns dock ej på kartan. Icke sa nicke.

Det som jag fetade: Jag vill påstå att du har fel. Inte tusan nöjde sig Johanna Möller med bara 2 mille. Har ingen länk, men vet att jag här i tråden läst att JM lyckades få ut ca en kvarts miljon på en försäkring som Aki hade. Dessutom försökte ju hon med att teckna ett högt försäkringsbelopp hos Folksam, men det stupade väl på att de ville ha ett intyg om hälsa?

I ett inlägg jag skrev i eftermiddags, men som jag nu inte hittar i tråden, jämförde jag JM:s ca 2½ miljoner med 52-åringens 3 miljoner. Jag utgick från den här artikeln, publicerad idag: http://www.expressen.se/gt/skrackfangelset-for-mordaren-bilevicius/
Citera
2017-06-14, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
JM kanske därför hon slocknade i 40 min. Nej slutskämtat för ingen har druckit, ingen har slangat och ingen har mätt fel utan tvärtom finns det trovärdighet på full tank som sedan krymptes till halv och det får man inte av att köra eskilstuna/granliden t o r.
Jag känner mig på delaktigt humör och delar med mig i till vad jag tror är halvfull letsdoit:s tankegångar?

Eskilstuna-Stockholm-Eskilstuna: 12l.
Eskilstuna-Örebro-Granliden-Örebro-Eskilstuna:15l

Kvällens gissningslek är hur stor en halv tank är på Touran
Citera
2017-06-14, 20:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vittnet PK är god för ca.12l förstår du?
Sexa-nolla delat med två är?
Vid 16-tiden den 3 aug, efter att A använt bilen sträckan E-tuna - A-boga t.o.r., ska en halv tank ha funnits kvar. - Härefter har som sagt PK kört bilen; sedan JM/MR.
Citera
2017-06-14, 20:44
Bannlyst
Citat:
Vid 16-tiden den 3 aug, efter att A använt bilen sträckan E-tuna - A-boga t.o.r., ska en halv tank ha funnits kvar. - Härefter har som sagt PK kört bilen; sedan JM/MR.

Rättar lite. X/MR ska det väl vara. Eller litar du på MR?
Frågan är om tanken då var halvfull eller heltom? Vet du svaret?
Senast redigerad av stativera 2017-06-14 kl. 20:58.
Citera
2017-06-14, 21:00
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det som jag fetade: Jag vill påstå att du har fel. Inte tusan nöjde sig Johanna Möller med bara 2 mille. Har ingen länk, men vet att jag här i tråden läst att JM lyckades få ut ca en kvarts miljon på en försäkring som Aki hade. Dessutom försökte ju hon med att teckna ett högt försäkringsbelopp hos Folksam, men det stupade väl på att de ville ha ett intyg om hälsa?

I ett inlägg jag skrev i eftermiddags, men som jag nu inte hittar i tråden, jämförde jag JM:s ca 2½ miljoner med 52-åringens 3 miljoner. Jag utgick från den här artikeln, publicerad idag: http://www.expressen.se/gt/skrackfangelset-for-mordaren-bilevicius/
Det fetade.

Det stämmer. Men det har AFA stämt henne för. Hon är åtalade för Grovt bedrägeri:

"Vilseledandet har bestått av att Johanna Möller gjort en anmälan om dödsfall beträffande Aki Paasila till AFA där hon osant svarat nej på frågan ”Finns det anledning att anta att dödsfallet orsakats av annan person?”

Brottet bör bedömas som grovt eftersom gärningen avsåg ett betydande värde
."

Folksams livförsäkring blev aldrig giltig pga Aki inte hann gå på läkarbesök nr. 2, innan JM tog livet av honom. Karma ?! Om jag minns rätt skulle den inbringar 6 miljoner. Så 6 miljoner + 2 + 267 000:- var kalkylen på.

Det sket sig, då tog JM nya tag, och siktade in sig på ett arv på 10 miljoner (?) istället.
Citera
2017-06-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Det ska bli intressant när dessa lappar tas upp under rättegången. Helt sjuka lappar. Och hon skriver lite som en tonåring.. hon önskar säkert att hon var en.
Javisst, som en tonåring från förr t o m, när man skickade lappar till varandra i klassrummet. Samtidigt kommer en dominant personlighet fram. Hon är van att bli åtlydd, "OK !". På nytagna foton ser man detta drag också. Tillkommer bitterhet, eftersom nästan ingen lyder längre.
Citera
2017-06-14, 21:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Frågan är om tanken då var halvfull eller heltom? Vet du svaret?
Man har – n.b. med ledning av vad de anställda på firman P uppger för färdsträckor – räknat ut att man 1 - 4 aug kört c:a 37 mil.
Enligt kvitton har det tankats 54 l och detta anser man leder till att det den 4 aug finns 17 mil för annan person att avverka.
När denna uträkning gjordes var inte den anställda PK:s Sthlms-resa inräknad, och ej heller hur mycket hon kört förutom raka vägen E-tuna – Sthlm t.o.r.
Detta får vi inte veta förrän PK, hennes syster resp. make inställer sig i vittnesbåset och lägger fingrarna på Bibeln eller Koranen.

Till saken hör vidare att bränsleförbrukningen beräknats till 1 l/mil. Tillverkarens uppgifter: Blandad körning 0,76 l/mil, stadskörning: 0,99 l/mil.

P:s anställda kan ev. ha kört lite extra omvägar (privata ärenden, osv) och då förbrukat mer bränsle än det som åtgått till resp anställds angivna färdsträcka.
Citera
2017-06-14, 21:14
Bannlyst
Citat:
Man har – n.b. med ledning av vad de anställda på firman P uppger för färdsträckor – räknat ut att man 1 - 4 aug kört c:a 37 mil.
Enligt kvitton har det tankats 54 l och detta anser man leder till att det den 4 aug finns 17 mil för annan person att avverka.
När denna uträkning gjordes var inte den anställda PK:s Sthlms-resa inräknad, och ej heller hur mycket hon kört förutom raka vägen E-tuna – Sthlm t.o.r.
Detta får vi inte veta förrän PK, hennes syster resp. make inställer sig i vittnesbåset och lägger fingrarna på Bibeln eller Koranen.

Till saken hör vidare att bränsleförbrukningen beräknats till 1 l/mil. Tillverkarens uppgifter: Blandad körning 0,76 l/mil, stadskörning: 0,99 l/mil.

P:s anställda kan ev. ha kört lite extra omvägar (privata ärenden, osv) och då förbrukat mer bränsle än det som åtgått till resp anställds angivna färdsträcka.
Det är väl sådana här svar som kallas för att blunda för sanningen?
Så den var heltom.

Jag tycker du ska ta dig en funderare om det är så klädsamt att iträda MR en offerkofta och med bensinförbrukning och telefonanalys i tanken starkt överväga om din agenda om "den mycket trevliga Ghasem" som ljuger på flera punkter i sitt enda förhör.

Kort och gott. Ghasem var ute med MR på mordturné den 2/8 och skickar mess "hittar inte fram", den 3/8 så har knarklangare Ghasem ihop med den kriminella MR fullföljt mord/en via en (om)väg.
Därefter lämnar båda landet.

Detta förklarar på inga sätt JMs beteenden. Men det förklara inte heller din agenda i tråden. Men tack för att du sprattlade i ditt inlägg, det köper "vi".
Senast redigerad av stativera 2017-06-14 kl. 21:20.
Citera
2017-06-14, 21:14
Medlem
Nrebellions avatar
Varför är bilderna på Johanna Möller suddiga medans dem på hennes ex pojkvän inte är det i tidningar?
Finns det bild på den där vidriga kvinnan i tråden? Stackars hennes barn. : / Stackars alla som blivit utsatta för hennes manipulativa tillvägagångssätt.
Citera
2017-06-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Varför är bilderna på Johanna Möller suddiga medans dem på hennes ex pojkvän inte är det i tidningar?
Finns det bild på den där vidriga kvinnan i tråden? Stackars hennes barn. : / Stackars alla som blivit utsatta för hennes manipulativa tillvägagångssätt.

Googla hennes namn så finns det massor med bilder.
Citera
2017-06-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion

Pojkvännen har erkänt
https://minfil.org/K861Mebbb3/1200.jpg

//ox
Senast redigerad av ox86 2017-06-14 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in