2017-06-14, 00:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Visar bara att en stor mängd "feminister" dras till bad boys.
Hon verkar vara en attention whore och slampa dessutom.

Heh, är den där Chris vad som kallas för badboy i nördtider som denna? Man får väl då ta och inse att vit maskulinitet vekligen är i total dekadens.
Citera
2017-06-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Heh, är den där Chris vad som kallas för badboy i nördtider som denna? Man får väl då ta och inse att vit maskulinitet vekligen är i total dekadens.

Chris Maldonado är en tanig nördig liten dvärg-puerto rican med glasögon och fjunmustasch och med typiskt liberala åsikter. Men tydligen också samtidigt en "white supremacist" och "bad boy"...
Citera
2017-06-14, 16:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag tycker det är positivt att Laci Green vill ha en dialog. Alla antifeminister, MGTOW:s och MRA:s som tror att hon endast gör detta för pengar eller popularitet är bakom flötet. Spelar det någon större roll om det är så? Hon gör det som ni alltid har velat att folk ska göra, prata om dessa frågor öppet och fördomsfritt. Nu när en notorisk feminist äntligen gör det är ni fortfarande inte nöjda. Skärp er, ni är precis lika indoktrinerade som extremfeminister.

Citat:
Ursprungligen postat av impasto
"no true scotsman..." kom igen nu, bättre kan du.
Att bara skriva "no true scotsman" är inget argument. Jag är så trött på att läsa och lyssna på människor som rabblar upp "fallacies" och samtidigt tror att de har konstruerat något slags argument.
Sluta med det, tack.
Citera
2017-06-14, 20:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag tycker det är positivt att Laci Green vill ha en dialog. Alla antifeminister, MGTOW:s och MRA:s som tror att hon endast gör detta för pengar eller popularitet är bakom flötet. Spelar det någon större roll om det är så? Hon gör det som ni alltid har velat att folk ska göra, prata om dessa frågor öppet och fördomsfritt. Nu när en notorisk feminist äntligen gör det är ni fortfarande inte nöjda. Skärp er, ni är precis lika indoktrinerade som extremfeminister.

Att bara skriva "no true scotsman" är inget argument. Jag är så trött på att läsa och lyssna på människor som rabblar upp "fallacies" och samtidigt tror att de har konstruerat något slags argument.
Sluta med det, tack.
Gruppen skeptiker är större än den du räknar upp. Hon visste mycket väl att hennes drag kommer väcka uppmärksamhet och du är inte den jag skull fråga om hennes motiveringar. Hur jag än tror att hon faktiskt vill ha en dialog, tror jag inte för ett ögonblick att hon kunde ana vilken skitstorm hon skulle råka ut för från feminister. Hon hart inte ens sagt att hon bytt åsikt ännu, men det räcker tydligen för identitetspolitiskt indoktrinerade för att de ska gå full Arnstad.

Så är det med alla i sekten. Går du emot med ett enda ord, får du direkt veta vilken sorts vänner de varit.

Varje gång.

Den sidan har aldrig dragit sig för att skjuta på sina egna, om de inte håller med.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-06-14 kl. 20:21.
Citera
2017-06-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus

Sluta med det, tack.

Jo det var lite slappt skrivet av mig, det håller jag med om. Dock håller jag fast vid som jag sedan tillade att dom flesta mainstreamfeminister (och progressiva godhetsknarkare i allmänhet för den delen) är enorma hycklare som inte lever som dom lär.
Citera
2017-06-14, 23:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jo det var lite slappt skrivet av mig, det håller jag med om. Dock håller jag fast vid som jag sedan tillade att dom flesta mainstreamfeminister (och progressiva godhetsknarkare i allmänhet för den delen) är enorma hycklare som inte lever som dom lär.
Hon hade över en miljon tittare på den första filmen om The Red Pill och 460 000 på den andra.
Henns fanbase sjunker som en sten och hatmejlen formligen rasar in från feminister som inte fattar att hon fortfarande kallar sig feminist.

Mer hatmejl från de egna än från mansrättsrörelsen nånsin faktiskt.
Citera
2017-06-15, 02:43
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så är det med alla i sekten. Går du emot med ett enda ord, får du direkt veta vilken sorts vänner de varit.

Varje gång.

Den sidan har aldrig dragit sig för att skjuta på sina egna, om de inte håller med.

Åååå det härliga "systerskapet".
Citera
2017-06-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Visningar = pengar. Så i detta fallet så är popularitet = pengar.

Nej, hon har mycket mer pengar att tjäna på att samarbeta med företag. Hon fick en egen youtubeshow i samarbete med MTV och hon har även gjort en massa utanför Youtube. Nu när alla content creators framtid på Youtube är osäker, i och med att deras sponsorer vill ha mer att säga till om och därför bojkottar Youtube för att de ska införa orimligt hårda krav för att ads ska visas i en video, är det en väldigt dum strategi att satsa på Youtube medan man bränner andra broar.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor

"You are right!". Skämt åsido. En feminist bryr väl sig om sina medsystrar? Är inte det hela poängen med feminism? Att man vill att sina "systrar" ska ha samma rättigheter som män både på gott och ont. Eller ja, på gott. Man kan ju inte kalla sig själv för djurälskare om man plågar djur.
Min poäng är att hon verkade inte bry sig om en medsyster som blivit våldtagen. Hon är en opportunist. Ingen riktig feminist.

En feminist bryr sig mer om att nå feminismens mål än om att kvinnor ska ha det bra. Det är inte poängen med feminism att bry sig om sina medsystrar. De som tar på sig feministstämpeln med den motiveringen vet inte tillräckligt mycket om vad feminism egentligen försöker åstadkomma. Alla ska vara lika - oavsett om de vill det eller inte.

Lacis motivering verkar ha varit ganska annorlunda. Hon växte upp som en mormon och mådde dåligt av att hennes föräldrar fick henne att tro att onani var ondska. Hon flydde ifrån religionen och sökte väl ett alternativ som var mer öppet inställt till sexualitet. Hon hittade väl det genom sina universitetsstudier. Hennes fokus har alltid varit sexpositivitet, så de andra delarna har hon väl bara behövt köpa för att vara med i gemenskapen. Hon har nödvändigtvis inte någon anledning att attraheras av saker som kvotering, förbud mot termer som kan uppfattas som kränkande och safe spaces. De aspekter av feminismen som begränsar människor lär påminna henne om religionen hon växte upp i. Hon bör attraheras av saker som normbrytande och frihet.

När man ser på hennes egna kanal, är det de aspekterna som syns. På MTV Braless var det mer av de begränsande aspekterna som kom fram. Jag skulle tro att hon inte var helt bekväm med det, men jag bara spekulerar. Hon har skrivit på Twitter att det känns som att lämna mormonism igen (nu när hon får kritik från feminister).
Citera
2017-06-15, 12:09
Medlem
Citat:
Hon hade över en miljon tittare på den första filmen om The Red Pill och 460 000 på den andra.
Henns fanbase sjunker som en sten och hatmejlen formligen rasar in från feminister som inte fattar att hon fortfarande kallar sig feminist.

Mer hatmejl från de egna än från mansrättsrörelsen nånsin faktiskt.

Det är inte så konstigt att hon hade så många views på den första videon, eftersom alla pratade om den (och länkade till den). Det var inte bara hennes vanliga publik. Kollar man på de videor som hon la upp innan, har de 127000-386000 views. Socialblade visar att hennes publik ökar. Självklart kan det vara så att hennes publik byts ut snarare än att bara fler prenumeranter tillkommer. Jag tror dock att de flesta av hennes prenumeranter är vanliga människor, ofta ungdomar, som är positivt inställda till feminism, men inte är några SJWs. Dessa personer kommer inte att sluta kolla på henne för att hon vill prata med antifeminister.
Citera
2017-06-15, 19:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristina1
Det är inte så konstigt att hon hade så många views på den första videon, eftersom alla pratade om den (och länkade till den). Det var inte bara hennes vanliga publik. Kollar man på de videor som hon la upp innan, har de 127000-386000 views. Socialblade visar att hennes publik ökar. Självklart kan det vara så att hennes publik byts ut snarare än att bara fler prenumeranter tillkommer. Jag tror dock att de flesta av hennes prenumeranter är vanliga människor, ofta ungdomar, som är positivt inställda till feminism, men inte är några SJWs. Dessa personer kommer inte att sluta kolla på henne för att hon vill prata med antifeminister.
Sådär ja. Tack.
+1,844,214 views senaste 30 dagarna och bra extra suddar med pengar. Jag säger inget, men det kan ju naturligtvis vara ett sammanträffande också.
Hela mensrightscommunityn har refererat och välkomnat henne till diskussioner.
Bara få är reserverade och nästan ingen utom hennes forna fans är rent ut sagt hatiska till initiativet. Jag ser fram emot den dan då hon pratar med HoneyBadgerRadio, Karen Straughan och Alison Tiernan och Hanna Wallen har precis rätt nivå på en diskussion som faktiskt kan vara produktiv.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-06-15 kl. 19:04.
Citera
2017-06-16, 11:12
Medlem
Inte en chans att tjejen kommer sluta identifiera sig som feminist. Det är en del av hennes identitet nu.

Hon är för övrigt ingen höjdare personlighetsmässigt. Andra kommentaren i tråden beskriver varför.
Citera
2017-06-16, 14:33
Medlem
Citat:
Gruppen skeptiker är större än den du räknar upp. Hon visste mycket väl att hennes drag kommer väcka uppmärksamhet och du är inte den jag skull fråga om hennes motiveringar. Hur jag än tror att hon faktiskt vill ha en dialog, tror jag inte för ett ögonblick att hon kunde ana vilken skitstorm hon skulle råka ut för från feminister. Hon hart inte ens sagt att hon bytt åsikt ännu, men det räcker tydligen för identitetspolitiskt indoktrinerade för att de ska gå full Arnstad.

Varje gång.

"You just went full Arnstad man. Never go full Arnstad"

Det ligger precis rätt i mun.

Nu måste vi bara göra det populärt på en univarsal nivå, så kanske till och med herr Arnstad kan konfrontera sina egna diagnoser och söka hjälp i skenet av den oemotstridliga sanningen att han är galen.

#NeverGoFullArnstad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in