2017-06-13, 13:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Är det egentligen en nackdel att quitta en match som går dåligt?

Minus:
Alla i startelvan förbrukar ett kontrakt
Du får inte ca 500 coins
Startelvan får inga stats för matchen (tror jag?) utom +1 i matcher
DNF modifier påverkas negativt, lite mindre coins i kommande matcher

Plus:
Spelare utan loyalty får en match till i klubben
Startelvan förlorar inte fitness

-----------------------------

Vad gäller minuspunkterna tycker jag ingen av dem spelar någon som helst roll. 500 coins skiter jag i, stats på spelarna skiter jag i, DNF modifier handlar om småpengar.

På plussidan är största vinsten att inte förlora fitness. Utöver det - så misstänker jag att man matchas mot spelare med liknande DNF-modifier. Dvs, om du quittar ofta, får du möta andra som quittar ofta.

Det sistnämnda tycker jag kan vara positivt om det är så. Skönt att få en seger när man sätter 2-0 i första halvlek och kan lira vidare med samma elva, men med mer supersubs på bänken om man orkar byta runt.

Jag quittar oerhört sällan, och möter sällan spelare som quittar även om jag sätter 3-0 efter 20 minuter. Värsta var en kille som hängde kvar till 9-0.

Jag ragequittade nyss - fick två mål i baken i tajt match som var löjliga. Första ett långskott på chans som sitter rätt i krysset - som aldrig sitter annars. Det andra springer min back och målvakt ihop och han får bollen med sin forward 1m från mållinjen. Annars lugn situation. Tack då. Började fundera på om det är dumt eller "hälsosamt" att quitta ibland. Jag ser inga direkta nackdelar med att göra det.
Citera
2017-06-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Är det egentligen en nackdel att quitta en match som går dåligt?

Minus:
Alla i startelvan förbrukar ett kontrakt
Du får inte ca 500 coins
Startelvan får inga stats för matchen (tror jag?) utom +1 i matcher
DNF modifier påverkas negativt, lite mindre coins i kommande matcher

Plus:
Spelare utan loyalty får en match till i klubben
Startelvan förlorar inte fitness

-----------------------------

Vad gäller minuspunkterna tycker jag ingen av dem spelar någon som helst roll. 500 coins skiter jag i, stats på spelarna skiter jag i, DNF modifier handlar om småpengar.

På plussidan är största vinsten att inte förlora fitness. Utöver det - så misstänker jag att man matchas mot spelare med liknande DNF-modifier. Dvs, om du quittar ofta, får du möta andra som quittar ofta.

Det sistnämnda tycker jag kan vara positivt om det är så. Skönt att få en seger när man sätter 2-0 i första halvlek och kan lira vidare med samma elva, men med mer supersubs på bänken om man orkar byta runt.

Jag quittar oerhört sällan, och möter sällan spelare som quittar även om jag sätter 3-0 efter 20 minuter. Värsta var en kille som hängde kvar till 9-0.

Jag ragequittade nyss - fick två mål i baken i tajt match som var löjliga. Första ett långskott på chans som sitter rätt i krysset - som aldrig sitter annars. Det andra springer min back och målvakt ihop och han får bollen med sin forward 1m från mållinjen. Annars lugn situation. Tack då. Började fundera på om det är dumt eller "hälsosamt" att quitta ibland. Jag ser inga direkta nackdelar med att göra det.

som du säger är det nog oftast den bästa lösningen om man känner att matchen är körd.. 0-3 i röven och allt studsar motståndarens väg.. jag ragequittar knappt aldrig men egentligen borde man kanske göra det...i synnerhet i WL om man känner att matchen e körd.. enklare att hinna med många matcher dessutom.. tar ju fruktansvärt lång tid att köra matcher.. 0-3 i röven i andra halvlek.. ändå en kvart som gått helt åt skogen..
Citera
2017-06-13, 14:18
Medlem
EA är ju roliga, blir flaggad och utsparkad från mobilappen för att jag listar massa kontrakt......
Citera
2017-06-13, 16:45
Medlem
NilssooonSs avatar
Funderar på att sälja coins för första gången... Någon som har gjort det och vet sidor som funkar bra?
Citera
2017-06-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
EA är ju roliga, blir flaggad och utsparkad från mobilappen för att jag listar massa kontrakt......

Hände mig oxå igår kväll!? Satt och buda på massa spelar till TOTW SBC. Blev utkickad och fick ett meddelande att mitt konto är flaggat för obehörighet!? Logga in igen och fick någon säkerhets fråga typ 23-12=. Hände mig två gånger igår!
Citera
2017-06-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Hände mig oxå igår kväll!? Satt och buda på massa spelar till TOTW SBC. Blev utkickad och fick ett meddelande att mitt konto är flaggat för obehörighet!? Logga in igen och fick någon säkerhets fråga typ 23-12=. Hände mig två gånger igår!

hänt mig 3 gng idag när ja försökt lista kontrakt..går bra 10st ungefär sen kickas man ut
Citera
2017-06-13, 19:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Man ska då inte klaga på packluck. Fick en tots i ett guldpack från Sbc. Enklaste guldpack, med 1 rare. Visserligen en hopplös tots, men lär väl få 20-25k för den iaf.
Citera
2017-06-13, 20:16
Medlem
Hunden007s avatar
till nästa fifa hoppas jag när moståndaren ragequitar att man får tillräckligt med cash får man någon sorts bonus att man går iallafall lite +
Citera
2017-06-13, 23:31
Medlem
Sådär Nacho kirrad.. fan va cp det här spelet e.. leder 2-0 i paus.. 6-0 i skott på mål..2a halvlek får hans anfallare steroider o vinner varje närkamp och han gör 2 mål på 10 min...båda distansskott från 30m som sitter rakt i krysset..extra gott och avgöra i 90e
Citera
2017-06-14, 11:56
Medlem
Tjoo,

Hoppas allt är bra med alla! Jag skulle vilja ha ett Ligue 1 lag, någon som skulle kunna tänka sig och komma med något förslag? Uppställning är upp till er, jag gillar dock att spela på kanterna. Min budget för detta är runt 300-400k.

Ser framemot spännande förslag! Må väl!
Citera
2017-06-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Tjoo,

Hoppas allt är bra med alla! Jag skulle vilja ha ett Ligue 1 lag, någon som skulle kunna tänka sig och komma med något förslag? Uppställning är upp till er, jag gillar dock att spela på kanterna. Min budget för detta är runt 300-400k.

Ser framemot spännande förslag! Må väl!

https://www.futbin.com/17/squad/4573722
Citera
2017-06-14, 13:15
Medlem
Nån som testat Lacazette TOTS? Hans stats är ju helt sjuka.

http://www.futhead.com/17/players/61322/alexandre-lacazette/ Kolla hans ingame stats... helt otroliga, har ju ingen svaghet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in