Pappan har skrivit i Facebook-gruppen:
"Patrik är en smart kille och det är förmodligen så här att han inte har värsta psykosen för då skulle han vara så förvirrad att han inte klarat sig många dagar. Patrik har lyckats hålla sig undan trots mycket sök och många som håller utkik i hela 3 veckor. Så sjuk är han men har ändå rationella tankar så att det är möjligt att gäcka de som han tror förföljer honom. Han gör allt för inte bli upptäckt. Kan ändra dialekt för inte avslöja sin skånska tex"
"Fick ett pm från en C***** P****** som tänkt till och vi tror också det kan vara så här:
Jag har läst och läst och om det är Patrik som är i västerås så har jag upptäckt ett mönster i hans sätt att förflytta sig. Tidiga morgon timmar finns han där det finns mat och dagarna är han mer eller mindre osynlig och kvällarna vandrar han omkring där han kan vara ostörd. Kan dom som letar inte vara vid station och Donalds typ under tidig morgon timma."
Utöver vad pappan skrivit så är det enda "relevanta" att det tillkommit en besserwisser i gruppen som kan och vet typ allt som kommenterat en hel del och tydligen kommer till Västerås idag.
När en sådan "expert" tar sig dit bör han hittats relativt omgående
Föräldrarna verkar säkra på att han finns i Västerås, så vi får väl hoppas det. Tyvärr har gruppen spårat ur fullständigt med iakttagelser överallt och jag tror tyvärr de får falska förhoppningar. Jag hoppas att jag har fel.
Läste på en några dagar gammal efterlysning som delats av en medlem i gruppen att han setts med två rosa paraplyer i Kungsör eller Köping...
Just nu är Västerås aktuellt, senare idag kanske folk i Uppsala uppmärksammar försvinnandet och då är "han" överallt där...