2017-06-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste vara tungt för föräldrarna nu.
Polis och Missing People avvaktar. Inget reellt livstecken från Patrik på 22(?) dagar. Två kvarlämnade väskor, tyst telefon och ej använt kort.
Så ensamma och hjälplösa de måste känna sig.

Var lämnades/glömdes dessa väskorna?
Citera
2017-06-14, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Var lämnades/glömdes dessa väskorna?

Ute i naturen i närheten av Dollarstore.
Detta fynd gjordes innan Patrik anmäldes saknad.
Citera
2017-06-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste vara tungt för föräldrarna nu.
Polis och Missing People avvaktar. Inget reellt livstecken från Patrik på 22(?) dagar. Två kvarlämnade väskor, tyst telefon och ej använt kort.
Så ensamma och hjälplösa de måste känna sig.

Jag håller med, de verkar inte sova så mycket och är väldigt oroliga. Dessutom så tror jag att deras andra son skulle ha tagit studenten detta år . Folk kommer ju hela tiden med galna spekulationer så de förlorar hela tiden hoppet när de tror att Patrik har hittats. Det ser inte bra ut nu när han har varit borta i 23 dagar.
Citera
2017-06-14, 07:09
Medlem
CallePhilles avatar
Pappan har skrivit i Facebook-gruppen:

"Patrik är en smart kille och det är förmodligen så här att han inte har värsta psykosen för då skulle han vara så förvirrad att han inte klarat sig många dagar. Patrik har lyckats hålla sig undan trots mycket sök och många som håller utkik i hela 3 veckor. Så sjuk är han men har ändå rationella tankar så att det är möjligt att gäcka de som han tror förföljer honom. Han gör allt för inte bli upptäckt. Kan ändra dialekt för inte avslöja sin skånska tex"

"Fick ett pm från en C***** P****** som tänkt till och vi tror också det kan vara så här:

Jag har läst och läst och om det är Patrik som är i västerås så har jag upptäckt ett mönster i hans sätt att förflytta sig. Tidiga morgon timmar finns han där det finns mat och dagarna är han mer eller mindre osynlig och kvällarna vandrar han omkring där han kan vara ostörd. Kan dom som letar inte vara vid station och Donalds typ under tidig morgon timma."

Utöver vad pappan skrivit så är det enda "relevanta" att det tillkommit en besserwisser i gruppen som kan och vet typ allt som kommenterat en hel del och tydligen kommer till Västerås idag.
När en sådan "expert" tar sig dit bör han hittats relativt omgående

Föräldrarna verkar säkra på att han finns i Västerås, så vi får väl hoppas det. Tyvärr har gruppen spårat ur fullständigt med iakttagelser överallt och jag tror tyvärr de får falska förhoppningar. Jag hoppas att jag har fel.
Läste på en några dagar gammal efterlysning som delats av en medlem i gruppen att han setts med två rosa paraplyer i Kungsör eller Köping...

Just nu är Västerås aktuellt, senare idag kanske folk i Uppsala uppmärksammar försvinnandet och då är "han" överallt där...
Citera
2017-06-14, 07:18
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille

"Patrik är en smart kille och det är förmodligen så här att han inte har värsta psykosen för då skulle han vara så förvirrad att han inte klarat sig många dagar. Patrik har lyckats hålla sig undan trots mycket sök och många som håller utkik i hela 3 veckor. Så sjuk är han men har ändå rationella tankar så att det är möjligt att gäcka de som han tror förföljer honom. Han gör allt för inte bli upptäckt. Kan ändra dialekt för inte avslöja sin skånska tex"

Absolut, psykosen har gjort honom till hemlig agent och han är nu expert på att förställa sig och smälta in i folkmassan... Synd om familjen, men det här är önsketänkande på högsta nivå. En väsentligt enklare förklaring är att han hittas inte för att han är död och ligger i nåt vattendrag.
Citera
2017-06-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Absolut, psykosen har gjort honom till hemlig agent och han är nu expert på att förställa sig och smälta in i folkmassan... Synd om familjen, men det här är önsketänkande på högsta nivå. En väsentligt enklare förklaring är att han hittas inte för att han är död och ligger i nåt vattendrag.

Jo, det verkar som denna psykosen gör att han blir stålmannen, fantomen, 007 och Bear Grylls. Har hänt förr att personer legat döda ett bra tag några hundra meter från senast kända position trots hundpatruller och mps letat ett tiotal gånger, så det känns för tillfället mest sannolikt
Citera
2017-06-14, 10:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Absolut, psykosen har gjort honom till hemlig agent och han är nu expert på att förställa sig och smälta in i folkmassan... Synd om familjen, men det här är önsketänkande på högsta nivå. En väsentligt enklare förklaring är att han t..hittas inte för att han är död och ligger i nåt vattendrag.

Som förälder ger man aldrig upp hoppet. Finns en annan tråd jag läste i för ett tag sedan, kommer tyvärr inte ihåg namnet på den försvunnen, där pappan fortfarande skriver grattis på födelsedagen många år efter försvinnandet. Sålänge kroppen inte hittas finns nog alltid ett hopp. Om det gällde något av mina barn skulle jag hoppas på ett mirakel ända tills jag själv fick se den döde.
Citera
2017-06-14, 11:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille

"Fick ett pm från en C***** P****** som tänkt till och vi tror också det kan vara så här:

Jag har läst och läst och om det är Patrik som är i västerås så har jag upptäckt ett mönster i hans sätt att förflytta sig. Tidiga morgon timmar finns han där det finns mat och dagarna är han mer eller mindre osynlig och kvällarna vandrar han omkring där han kan vara ostörd. Kan dom som letar inte vara vid station och Donalds typ under tidig morgon timma."

Utöver vad pappan skrivit så är det enda "relevanta" att det tillkommit en besserwisser i gruppen som kan och vet typ allt som kommenterat en hel del och tydligen kommer till Västerås idag.
När en sådan "expert" tar sig dit bör han hittats relativt omgående

Föräldrarna verkar säkra på att han finns i Västerås, så vi får väl hoppas det. Tyvärr har gruppen spårat ur fullständigt med iakttagelser överallt och jag tror tyvärr de får falska förhoppningar. Jag hoppas att jag har fel.
Läste på en några dagar gammal efterlysning som delats av en medlem i gruppen att han setts med två rosa paraplyer i Kungsör eller Köping...

Just nu är Västerås aktuellt, senare idag kanske folk i Uppsala uppmärksammar försvinnandet och då är "han" överallt där...

Nu väntar jag bara på rapport från nåt medium som sett honom fara nedför Niagarafallet i en tunna.
Stackars, stackars pappan. Måtte de hitta honom snart så det blir slut på galenskaperna.
Citera
2017-06-14, 12:12
Medlem
Citat:
Jo, det verkar som denna psykosen gör att han blir stålmannen, fantomen, 007 och Bear Grylls. Har hänt förr att personer legat döda ett bra tag några hundra meter från senast kända position trots hundpatruller och mps letat ett tiotal gånger, så det känns för tillfället mest sannolikt

Tror också han finns mycket nära där han senast sågs. Det området borde man gå igenom ännu en gång och leta på varje centimeter hellre än att leta på måfå i Västerås, Eskilstuna och andra städer.
Citera
2017-06-14, 12:24
Medlem
Deltager föräldrarna i letandet? En uppdatering från den ena var från malmö, vad gör denne där nere? Jo, jag vet att de bor där men om ens barn är borta, inte fan hade man suttit hemma
Citera
2017-06-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag ska vara tydlig, kritiken(ironin) var inte riktad mot dig, vi kan skilja på dina egna ord och det som du har citerat.

Jag passar på att ta tillbaks vad jag skrev om ingen bild finns. Det visade sig att det faktiskt fanns en bild på killen som satt på gräsmattan och himlade med ögonen eller vad han nu gjorde med ögonen som upplevdes anmärkningsvärt i betraktarens ögon. Rätt ska vara rätt.

Fortsätt att citera läsvärda inlägg från facebooktråden tycker jag, rätt vad det är så dimper det ner ett guldkorn med substans.

Var finns bilden på killen på gräsmattan? Tycker jag följt gruppens alla inlägg utan att ha missat något men tydligen inte...🤔
Citera
2017-06-14, 12:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Deltager föräldrarna i letandet? En uppdatering från den ena var från malmö, vad gör denne där nere? Jo, jag vet att de bor där men om ens barn är borta, inte fan hade man suttit hemma

Nu vet jag inget om Patriks föräldrar, men en orsak till att de inte åker runt landet kan bero på att de har små barn, har en kronisk åkomma etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in