2017-06-13, 22:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
P skall alltså ha suttit på en gräsmatta i Västerås men ingen bild finns, ingen film, inget kontaktförsök gjordes, polis har inte hunnit till platsen och P är nu spårlöst försvunnen igen.

Lägg ner inrapporteringen av iakttagelser, de leder inte till något därför att västeråsare verkar vara totalt handlingsförlamade.

Jag uppdaterar med information eller andra citat i ärendet mest på grund av, att jag förstått, att fler än två inte har Facebook.
De bör få del av viktig eller putslustig information så, att de inte står helt utanför i diskussionerna och kommentarerna här
Det får Du stå ut med - eller inte!
Citera
2017-06-13, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag uppdaterar med information eller andra citat i ärendet mest på grund av, att jag förstått, att fler än två inte har Facebook.
De bör få del av viktig eller putslustig information så, att de inte står helt utanför i diskussionerna och kommentarerna här
Det får Du stå ut med - eller inte!

Jag ska vara tydlig, kritiken(ironin) var inte riktad mot dig, vi kan skilja på dina egna ord och det som du har citerat.

Jag passar på att ta tillbaks vad jag skrev om ingen bild finns. Det visade sig att det faktiskt fanns en bild på killen som satt på gräsmattan och himlade med ögonen eller vad han nu gjorde med ögonen som upplevdes anmärkningsvärt i betraktarens ögon. Rätt ska vara rätt.

Fortsätt att citera läsvärda inlägg från facebooktråden tycker jag, rätt vad det är så dimper det ner ett guldkorn med substans.
Citera
2017-06-13, 22:59
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Finns det något konkret som talar för att han är i livet? Förrutom medelålders kattkärringar som ser han överallt...

Finns ju mer dom talar emot, tyvärr
-Föräldrarna hade avfärdat bilder från
donken.
-Han känner inte till området, dåligt lokalsinne läste ja någonstans.
-Han har inte sina väskor med sig.
-Telefon avstängd
-Bankkonton orörda
-Rätt mager även vid normalt tillstånd, brukar inte vara fördel vid taskig tillgång på mat eller kyla
-Sista bekräftade livstecken var när han lämnade tåget för tre veckor sedan

Tänk er själv, förvirrad kille utan mat och tak över huvudet, vilket kan innebära att blir man genomblöt pga regn, då är en natt med 10 grader inte så smärtfri. Hur lång tid klarar man sig i det fria?
Hela FB gruppen verkar leta efter gömställen där de tror han håller sig undan på. Skrivs väldigt mycket om bangårdar och industriområden. Är där några som gett sig ut i skog o mark, mer än 20 meter från asfalten då.

Enda som verkar hoppfullt:

Patrik tros ha tagit sig ifrån Hallsberg och i tisdags förra veckan ska han ha setts i Köping. Dagen därpå i Kungsör. Observationerna anses vara högst trovärdiga, eftersom han har setts med de skor som familjen tidigare berättat att de tror att han bär.

– Hans beteende och klädsel stämmer in på pricken på båda observationerna, säger Jörgen.
I Kungsör ska Patrik ha varit klädd i en blå kavajjacka, ljusa byxor, mörk keps, en mörk ryggsäck och blommiga skor.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/886788-patrik-har-varit-i-forsvunnen-i-tre-veckor-sa-har-kan-du-hjalpa-till

Intressant att det är trovärdiga observationer både från Kungsör och Köping. Ett par mil mellan orterna. Tisdag förra veckan = 1 vecka sedan = 6 juni.
Citera
2017-06-13, 23:00
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Svaret på din fråga handlar snarare om att folk gör som höns, springer efter de korn som kastas ut, oavsett var de landar eller vem som kastar ut dem.

Vill du att traktens hönsmammor ska springa till lekstugan så skriv i facebooktråden att du har sett en yngre man med blåa badtofflor i närheten av lekstugan. Skriv att P kan ha snott badtofflorna på badhuset

Väldigt intressant att vissa iakttagelser handlar om en yngre kille med någon form av ryggsäck, särskilt med tanke på att den försvunne kan antagas vara utan ryggsäck därför att den redan har hittats.
Tyvärr är det väl sådana lockbeten som får folk att söka. Inte rationellt på något sätt.

Jo, iakttagelserna innefattar nästan alltid en eller flera ryggsäckar och alltid blommiga skor! Helst sover killen också, då och då under en presenning eller i ett tält. Det senaste var att han kanske hade färgat håret. Man skulle (tyvärr) kunna tipsa om vad som helst. Skriver man att man sett en tjock kille som liknar Patrik, så skulle förklaringen vara att han kanske har tröstätit och gått upp i vikt. De har förklaringar till allt.

Har MPS haft skallgångskedjor i närheten av/längs med järnvägsspåren i olika riktningar från Hallsberg? Inte nödvändigtvis i riktning mot Köping, Västerås m.fl. platser där han tros ha setts, utan även i andra riktningar?

En fundering angående telefonen. Går en avstängd telefon att spåra eller krävs det att den förstörs, exempelvis hamnar i vatten för att den inte skall kunna spåras? Patriks telefon har inte gått att spåra.
Citera
2017-06-13, 23:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag ska vara tydlig, kritiken(ironin) var inte riktad mot dig, vi kan skilja på dina egna ord och det som du har citerat.

Jag passar på att ta tillbaks vad jag skrev om ingen bild finns. Det visade sig att det faktiskt fanns en bild på killen som satt på gräsmattan och himlade med ögonen eller vad han nu gjorde med ögonen som upplevdes anmärkningsvärt i betraktarens ögon. Rätt ska vara rätt.

Fortsätt att citera läsvärda inlägg från facebooktråden tycker jag, rätt vad det är så dimper det ner ett guldkorn med substans.

Tack för klargörandet!
Jag förstår såväl ironi, som sarkasm och skämt i vardaglig mening!
Nu stod Din kommentar dock i direkt anknytning till mitt inlägg.
Därför verkade kritiken riktad emot mig och jag kände förklaringens vingar sväva inom mig!
Citera
2017-06-13, 23:06
Medlem
CallePhilles avatar
Angående de blommiga skorna. Bild har visats på skorna och jag skulle inte tänka på att de var blommiga om jag såg dem på några meters avstånd. Snarare skulle jag tänka att de var mönstrade, men kanske inte just blommiga vid första anblick: https://minfil.org/3effM9b9b8/IMG_4191.JPG
Citera
2017-06-13, 23:11
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Angående de blommiga skorna. Bild har visats på skorna och jag skulle inte tänka på att de var blommiga om jag såg dem på några meters avstånd. Snarare skulle jag tänka att de var mönstrade, men kanske inte just blommiga vid första anblick: https://minfil.org/3effM9b9b8/IMG_4191.JPG

Bild i Facebook-gruppen på Patrik med skorna: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1408594362555508&set=pcb.3122158391 99982&type=3&theater
Fotot är på ett par meters avstånd och jag tror att det är svårt att urskilja att de är blommiga även i verkligheten. Jag har sett en del blommiga skor och jag tror inte att det är just så här som de flesta föreställer sig att de skall se ut.

(Någon i gruppen har kommit på att de har nog blivit blöta nu, så han har antagligen bytt skor)
Citera
2017-06-13, 23:13
Moderator
OYs avatar
Citat:

P är knappast den enda unga killen i Sverige som har ett par sådana skor, eller?

Blommiga skor och ryggsäck är knappast ovanligt bland unga killar.
Citera
2017-06-13, 23:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bild i Facebook-gruppen på Patrik med skorna: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1408594362555508&set=pcb.3122158391 99982&type=3&theater
Fotot är på ett par meters avstånd och jag tror att det är svårt att urskilja att de är blommiga även i verkligheten. Jag har sett en del blommiga skor och jag tror inte att det är just så här som de flesta föreställer sig att de skall se ut.

(Någon i gruppen har kommit på att de har nog blivit blöta nu, så han har antagligen bytt skor)

Varför har de blivit blöta då, är det därför att han befinner sig vid vatten, typ en sjö eller ett kärr?

Finns det någon teori som säger något om var P har skaffat nya skor, ryggsäck, färgat håret och följer alla tipstrådar utan att någon får syn på honom?

Hur gick det med transformatorstationen och skogsdungen vid Dollarstore, har någon kontrollerat detta noga?
Citera
2017-06-13, 23:23
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
P är knappast den enda unga killen i Sverige som har ett par sådana skor, eller?

Blommiga skor och ryggsäck är knappast ovanligt bland unga killar.
Nej, det var det jag försökte få fram. Det finns blommiga skor som man lägger märke till att de är blommiga direkt, snarare än Patriks som ändå ser mer diskreta ut än många andra blommiga skor som promenerar omkring här i landet.
Kan tänka mig att det är rätt så hippt och trendigt med blommiga skor, finns en del i butikerna, så helt ovanligt är det väl inte.
Citera
2017-06-13, 23:37
Medlem
Det är inte lätt att hålla låg profil i 22 dagar om man har en psykos. Fortfarande en trovärdig teori?
Citera
2017-06-13, 23:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Varför har de blivit blöta då, är det därför att han befinner sig vid vatten, typ en sjö eller ett kärr?

Finns det någon teori som säger något om var P har skaffat nya skor, ryggsäck, färgat håret och följer alla tipstrådar utan att någon får syn på honom?

Hur gick det med transformatorstationen och skogsdungen vid Dollarstore, har någon kontrollerat detta noga?

Måste vara tungt för föräldrarna nu.
Polis och Missing People avvaktar. Inget reellt livstecken från Patrik på 22(?) dagar. Två kvarlämnade väskor, tyst telefon och ej använt kort.
Så ensamma och hjälplösa de måste känna sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in