2017-06-13, 20:07
Avslutad
Citat från Facebook:
Jag tänker så här: ju mer folk skriver OM Patrik och han själv har chans att läsa- ju mer kan han ju " fly" från allt o alla ?! Så en stor chans är ju att blocka honom från dessa sök o infosidor?! Då vet han ju inte var o när folk söker efter honom! Jag har tidigare skrivit som "seende" (medium) att han finns i närheten av ett skjullikande objekt samt att det finns vatten i närheten, typ sjö lr kärr !! Han hålls inte vid närheten av folksamlingar lr nära centrum . Nattetid för sig själv . Han vandrar mkt o känner sig nästan desperat efter pengar o mat. Återkommer när jag "läst av " mera...

Jaha och nu läser Patrik facebooktråden också 🤣
Citera
2017-06-13, 20:15
Medlem
Finns det något konkret som talar för att han är i livet? Förrutom medelålders kattkärringar som ser han överallt...

Finns ju mer dom talar emot, tyvärr
-Föräldrarna hade avfärdat bilder från
donken.
-Han känner inte till området, dåligt lokalsinne läste ja någonstans.
-Han har inte sina väskor med sig.
-Telefon avstängd
-Bankkonton orörda
-Rätt mager även vid normalt tillstånd, brukar inte vara fördel vid taskig tillgång på mat eller kyla
-Sista bekräftade livstecken var när han lämnade tåget för tre veckor sedan

Tänk er själv, förvirrad kille utan mat och tak över huvudet, vilket kan innebära att blir man genomblöt pga regn, då är en natt med 10 grader inte så smärtfri. Hur lång tid klarar man sig i det fria?
Hela FB gruppen verkar leta efter gömställen där de tror han håller sig undan på. Skrivs väldigt mycket om bangårdar och industriområden. Är där några som gett sig ut i skog o mark, mer än 20 meter från asfalten då.
Citera
2017-06-13, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Citat från Facebook:
Jag tänker så här: ju mer folk skriver OM Patrik och han själv har chans att läsa- ju mer kan han ju " fly" från allt o alla ?! Så en stor chans är ju att blocka honom från dessa sök o infosidor?! Då vet han ju inte var o när folk söker efter honom! Jag har tidigare skrivit som "seende" (medium) att han finns i närheten av ett skjullikande objekt samt att det finns vatten i närheten, typ sjö lr kärr !! Han hålls inte vid närheten av folksamlingar lr nära centrum . Nattetid för sig själv . Han vandrar mkt o känner sig nästan desperat efter pengar o mat. Återkommer när jag "läst av " mera...

Jaha och nu läser Patrik facebooktråden också 🤣

Blocka P från sök och informationssidor?

Hur gör man det?

För det första så har P med största sannolikhet inte tillgång till internet, åtminstone inte via sin egen mobiltelefon, och med tanke på att P inte bekräftat har rört sig i befolkade delar av landet så lär han knappast ha tillgång till internet.

I Sverige finns det ett oräkneligt antal skjulliknande objekt och landet är fullkomligt översvämmat av sjöar, vattendrag, kärr och andra typer av våtmarker.

Nej, P hålls inte vid närheten av folksamlingar eller centrum, att han inte har synts till på ett antal veckor bekräftar den synen.

Att P vandrar mycket stämmer säkert, ingen har ju bekräftat sett honom, snabbt verkar han vandra.

Vem hade inte varit desperat efter pengar och mat efter tre veckor i vildmarken?

Ett seende medium eller kattkärring, samma skrot och korn, ingenting att lyssna på.

Vad P:s anhöriga är betjänta av är konkret information som kan ge en ledtråd till var sonen befinner sig.
Citera
2017-06-13, 20:54
Medlem
NinaBes avatar
Västerås är ambitiösa!
Nu vill vi veta varför ingen kontaktar polisen, när de ser Patrik!
Det lär finnas hundratals efterlysningslappar i Västerås vid det här laget!
Snart sätts de säkert upp på kojan, ladorna och träden i skogen!
"VÄSTERÅS!!!
EDIT: Vi har fått ett nytt tips från en till som är ganska säker på att han har sett Patrik idag runt 15-tiden.Han satt då på en gräsmatta på Liegatan i Hammarby.
Om det är Patrik så har han en svart tröja och blå jeans på sig, ryggsäck, blommiga skor och han ser väldigt nervös och sliten ut. TIttar bort och "flackar" med ögonen.
Då vi har fått ett par tips att Patrik kan ha synts vid Hammabyrampen samt stationen och centrala Västerås så skulle vi vara oerhört tacksamma för alla som har möjlighet att ut och leta!
VIKTIGT!!!
Ser man Patrik så ring polis 112 och ange Patrik Andreas Linfeldt 950508.
Viktigt är även att ta bild om det är möjligt och skicka till Jörgen Linfeldt och Cecilia och till fler av oss i admingruppen genast!"
Citera
2017-06-13, 21:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Västerås är ambitiösa!
Nu vill vi veta varför ingen kontaktar polisen, när de ser Patrik!
Det lär finnas hundratals efterlysningslappar i Västerås vid det här laget!
Snart sätts de säkert upp på kojan, ladorna och träden i skogen!
"VÄSTERÅS!!!
EDIT: Vi har fått ett nytt tips från en till som är ganska säker på att han har sett Patrik idag runt 15-tiden.Han satt då på en gräsmatta på Liegatan i Hammarby.
Om det är Patrik så har han en svart tröja och blå jeans på sig, ryggsäck, blommiga skor och han ser väldigt nervös och sliten ut. TIttar bort och "flackar" med ögonen.
Då vi har fått ett par tips att Patrik kan ha synts vid Hammabyrampen samt stationen och centrala Västerås så skulle vi vara oerhört tacksamma för alla som har möjlighet att ut och leta!
VIKTIGT!!!
Ser man Patrik så ring polis 112 och ange Patrik Andreas Linfeldt 950508.
Viktigt är även att ta bild om det är möjligt och skicka till Jörgen Linfeldt och Cecilia och till fler av oss i admingruppen genast!"

P skall alltså ha suttit på en gräsmatta i Västerås men ingen bild finns, ingen film, inget kontaktförsök gjordes, polis har inte hunnit till platsen och P är nu spårlöst försvunnen igen.

Lägg ner inrapporteringen av iakttagelser, de leder inte till något därför att västeråsare verkar vara totalt handlingsförlamade.
Citera
2017-06-13, 21:18
Medlem
CallePhilles avatar
Ja jisses... En tant som sett en kille med solglasögon och flera ryggsäckar ligga och sova i Vadaparken(????). Ringde polisen och fotade gjorde hon i alla fall och lade upp bilden i Facebook-gruppen!

Lite kommentarer på det...
- Vem det än är så behöver han hjälp❤️
- Kanske långsökt men kan han färgat håret?
- Bra att du tog kort!! 👌❤️
- Det är inte Patrik. Bekräftat av några som är ute o söker. Bra att du tog kort iaf!
- Denna kille är inte blond

Själv funderar jag på om det är en helt vanlig turist. Syntes tydligt på fotot att han var mörkhårig. Det går ju inte bara att ta för givet att alla sovande killar är Patrik!
Citera
2017-06-13, 21:34
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Slitna nervösa killar på Hammarby fanns det gott om redan då jag bodde i stan för många år sedan. Det är liksom den delen av stan ;-)
Citera
2017-06-13, 21:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Orörda bankkonton under drygt tre veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Finns det något konkret som talar för att han är i livet? Förrutom medelålders kattkärringar som ser han överallt...

Finns ju mer dom talar emot, tyvärr
-Föräldrarna hade avfärdat bilder från
donken.
-Han känner inte till området, dåligt lokalsinne läste ja någonstans.
-Han har inte sina väskor med sig.
-Telefon avstängd
-Bankkonton orörda
-Rätt mager även vid normalt tillstånd, brukar inte vara fördel vid taskig tillgång på mat eller kyla
-Sista bekräftade livstecken var när han lämnade tåget för tre veckor sedan

Tänk er själv, förvirrad kille utan mat och tak över huvudet, vilket kan innebära att blir man genomblöt pga regn, då är en natt med 10 grader inte så smärtfri. Hur lång tid klarar man sig i det fria?
Hela FB gruppen verkar leta efter gömställen där de tror han håller sig undan på. Skrivs väldigt mycket om bangårdar och industriområden. Är där några som gett sig ut i skog o mark, mer än 20 meter från asfalten då.

Nej tyvärr gör det inte det. Han har nu varit försvunnen i 22 dagar utan att ha rört sina bankkonton. Inte blir det bättre av att han skall ha dåligt lokalsinne.

Jag har svårt att se att han skulle vara i livet efter så lång tid och under sådana här förhållanden. Hoppas förstås att jag har fel.
Citera
2017-06-13, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Slitna nervösa killar på Hammarby fanns det gott om redan då jag bodde i stan för många år sedan. Det är liksom den delen av stan ;-)

Hur mycket personer som helst på väg mot hammarby i västerås nu 😂 snopna de blir när de kommer dit, bara folk som irrar omkring och ingen P.
Som ett riktigt pokistop 💨

Tycker gruppen borde ta bort bilden på.den stackaren någon tagit bild i eftermiddag...
Citera
2017-06-13, 22:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge

Ja! Speciellt i Västerås och Köping!
Citera
2017-06-13, 22:29
Medlem
CallePhilles avatar
En tjej har tidigare idag kommenterat inlägget med bild och film från Gotlandsfärjan. Hon har läst vad något medium har svarat:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1577233005651635&set=p.157723300565 1635&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1577233085651627&set=p.157723308565 1627&type=3&theater

Hon känner igen sig i beskrivningen av platsen:
"Hej! I en annan tråd är det en person som har skrivit med ett medium! När jag läste vad mediumet hade skrivit så stämmer det EXAKT överens med ett ställe där jag bodde på som liten det heter bivägen och ligger i Kumla (mellan hallsberg och Örebro) genom Kumla går det ett tågspår men mellan det stora tågspåret som går igenom Kumla och bivägen finns det industriområde och ett enskilt tågspår som det går tåg mycket långsamt med varor från Bob industrien (tror jag) detta tågspår är fullt av grus och sten! Jag har läst att han kom bort i hallsberg och om man går ifrån hallsberg till Kumla så kommer man mycket lätt dit! (Det finns även en lekstuga på en tomt där jag bodde på förut som ligger vid spåret som han kanske eventuellt skulle kunna gömma sig i?)"

Bivägen, Kumla:
https://www.google.se/maps/place/Biv%C3%A4gen,+692+35+Kumla/@59.1173875,15.1333526,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465c0d0b68dc7333:0xd767c 6b27782153c!8m2!3d59.1173875!4d15.1355413

Jag tar själv medium med en stor nypa salt, men området ligger nära Hallsberg och Sannahed och borde vara av intresse att söka i. Endast ett fåtal har kommenterat hennes inlägg.
Kanske har MPS sökt i området, men folket i gruppen verkar inte vallfärda till Hallsberg med omnejd precis. Sovande killar land och rike runt är intressant, men att söka i området där han försvann verkar inte aktuellt Visst har han kunnat knalla en bit efter att han klev av tåget, men man får ju ändå ha i beaktande att han kan finnas kvar i området. Folk måste ju förstå att det kanske inte är en person som är i livet som man behöver söka efter

Är det av rädsla att finna en avliden person som man inte verkar prioritera Hallsberg med omnejd?
Oavsett om Patrik lever eller ej, så behöver familjen få svar på vad som hänt honom.
Citera
2017-06-13, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
En tjej har tidigare idag kommenterat inlägget med bild och film från Gotlandsfärjan. Hon har läst vad något medium har svarat:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1577233005651635&set=p.157723300565 1635&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1577233085651627&set=p.157723308565 1627&type=3&theater

Hon känner igen sig i beskrivningen av platsen:
"Hej! I en annan tråd är det en person som har skrivit med ett medium! När jag läste vad mediumet hade skrivit så stämmer det EXAKT överens med ett ställe där jag bodde på som liten det heter bivägen och ligger i Kumla (mellan hallsberg och Örebro) genom Kumla går det ett tågspår men mellan det stora tågspåret som går igenom Kumla och bivägen finns det industriområde och ett enskilt tågspår som det går tåg mycket långsamt med varor från Bob industrien (tror jag) detta tågspår är fullt av grus och sten! Jag har läst att han kom bort i hallsberg och om man går ifrån hallsberg till Kumla så kommer man mycket lätt dit! (Det finns även en lekstuga på en tomt där jag bodde på förut som ligger vid spåret som han kanske eventuellt skulle kunna gömma sig i?)"

Bivägen, Kumla:
https://www.google.se/maps/place/Biv%C3%A4gen,+692+35+Kumla/@59.1173875,15.1333526,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465c0d0b68dc7333:0xd767c 6b27782153c!8m2!3d59.1173875!4d15.1355413

Jag tar själv medium med en stor nypa salt, men området ligger nära Hallsberg och Sannahed och borde vara av intresse att söka i. Endast ett fåtal har kommenterat hennes inlägg.
Kanske har MPS sökt i området, men folket i gruppen verkar inte vallfärda till Hallsberg med omnejd precis. Sovande killar land och rike runt är intressant, men att söka i området där han försvann verkar inte aktuellt Visst har han kunnat knalla en bit efter att han klev av tåget, men man får ju ändå ha i beaktande att han kan finnas kvar i området. Folk måste ju förstå att det kanske inte är en person som är i livet som man behöver söka efter

Är det av rädsla att finna en avliden person som man inte verkar prioritera Hallsberg med omnejd?
Oavsett om Patrik lever eller ej, så behöver familjen få svar på vad som hänt honom.

Svaret på din fråga handlar snarare om att folk gör som höns, springer efter de korn som kastas ut, oavsett var de landar eller vem som kastar ut dem.

Vill du att traktens hönsmammor ska springa till lekstugan så skriv i facebooktråden att du har sett en yngre man med blåa badtofflor i närheten av lekstugan. Skriv att P kan ha snott badtofflorna på badhuset

Väldigt intressant att vissa iakttagelser handlar om en yngre kille med någon form av ryggsäck, särskilt med tanke på att den försvunne kan antagas vara utan ryggsäck därför att den redan har hittats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in