2017-06-12, 15:31
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Ja, det är som om att selfien är tagen i en av speglarna i lustiga huset.

Ni har väl inte missat att det ligger ett öppnat kondompaket under sängen (upptäckt av observant Flashbackare längre tillbaka i tråden)?
Förmodligen är paketet placerat där för att hamna på bilden för att framställa Henke som en viril man med ett spännande liv som han inte skryter om. (Han kan ju inte rå för om beundrande tjejer råkar slarva med bevismaterial!)

Hela syftet med bilden kan ha varit att visa upp kondompaketet.
Senast redigerad av orrtupp 2017-06-12 kl. 15:41.
Citera
2017-06-13, 18:43
Medlem
Såg att han publicerat en bild på sin namnbricka från det militära. Tyvärr är den fejkad. På brickan står PB/strv ARNSTAD Henrik. Problemet är att namnbrickorna inte såg ut på det sättet. Hade det varit en riktig bricka hade det stått 502 Arnstad (han är född 2:a maj). Om man skall fejka kanske man först skall kolla hur de ser ut.
Citera
2017-06-13, 19:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Såg att han publicerat en bild på sin namnbricka från det militära. Tyvärr är den fejkad. På brickan står PB/strv ARNSTAD Henrik. Problemet är att namnbrickorna inte såg ut på det sättet. Hade det varit en riktig bricka hade det stått 502 Arnstad (han är född 2:a maj). Om man skall fejka kanske man först skall kolla hur de ser ut.

Varför skulle det ha stått 502 på brickan för?
Citera
2017-06-13, 19:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Det är Arnstad själv som nämnt årtalet samt att han wallraffat, -92 om jag inte minns fel. Eller menar du att han wallraffat nazirörelsen fler gånger?

Tror inte att det är jag som spelar Allan i detta fall .......

Vågar du lita på en uppgift som Arnstad själv säger?

Du kanske har sett ett intyg på det signerat Mona Sahlin?
Citera
2017-06-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vågar du lita på en uppgift som Arnstad själv säger?

Du kanske har sett ett intyg på det signerat Mona Sahlin?

Nej, med 99% säkerhet är hela wallraff-grejen ett rent påhitt från Arnie i syfte att verka märkvärdig. Det säger sig själv att den lilla taniga och pipröstade odågan inte kan spela en nazist med trovärdighet.
Citera
2017-06-13, 20:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Nej, med 99% säkerhet är hela wallraff-grejen ett rent påhitt från Arnie i syfte att verka märkvärdig. Det säger sig själv att den lilla taniga och pipröstade odågan inte kan spela en nazist med trovärdighet.

Jag tror inte ett förbannat dugg på vad den lille opålitliga stofilen själv säger. Inte förrän jag ser tvättäkta bevis på det.

Hans påståenden är lika mycket värt som ett intyg av Mona Sahlin.
Citera
2017-06-13, 20:23
Medlem
Citat:
Varför skulle det ha stått 502 på brickan för?

Han är född den 2:a maj. Jag är född 6 juli och hade 706 som nummer på brickan
Citera
2017-06-13, 20:47
Medlem
Citat:
Han är född den 2:a maj. Jag är född 6 juli och hade 706 som nummer på brickan

På hans bricka stod det med andra ord 502 Arnstad
Citera
2017-06-13, 21:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
På hans bricka stod det med andra ord 502 Arnstad

Tror du är lite allmänt korkad och att du inte alls har gjort militärtjänsten. Jag och min vänner hade nummer 901-987, så kan du förklara alla födelsedagar efter 30 september med den teoriska uppfattning du har. Varför tror du vi alla hade födelsedagar efter varandra på skvadronen jag låg?

Jag anser nu att du allmänt bara trollar för att du hittar på kunskap.

För allmänkunskapens skull, när jag låg inne så var det samtidigt en kille inne som hade personnumret precis före mig av den manliga biten. Vi hade samma födelsedag och de två första siffrorna i födelsenumret var samma, sedan hade han 7 och jag hade 9 och kontrollsiffran var olika.
Citera
2017-06-13, 22:32
Medlem
Citat:
Tror du är lite allmänt korkad och att du inte alls har gjort militärtjänsten. Jag och min vänner hade nummer 901-987, så kan du förklara alla födelsedagar efter 30 september med den teoriska uppfattning du har. Varför tror du vi alla hade födelsedagar efter varandra på skvadronen jag låg?

Jag anser nu att du allmänt bara trollar för att du hittar på kunskap.

För allmänkunskapens skull, när jag låg inne så var det samtidigt en kille inne som hade personnumret precis före mig av den manliga biten. Vi hade samma födelsedag och de två första siffrorna i födelsenumret var samma, sedan hade han 7 och jag hade 9 och kontrollsiffran var olika.

Nej jag är definitivt inte korkad. Jag låg som PB pansarskytte på P18, 401 dagar muckade som sergeant. Alla som låg inne hade sifferkombinationer som jag förklarade samt efternamn på brickan. Detta var som sagt inom pansartrupperna, hur det var hos andra försvarsgrenar vet jag inte. Jag undrar hur som helst om du gjort lumpen.
Citera
2017-06-13, 22:48
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Nej jag är definitivt inte korkad. Jag låg som PB pansarskytte på P18, 401 dagar muckade som sergeant. Alla som låg inne hade sifferkombinationer som jag förklarade samt efternamn på brickan. Detta var som sagt inom pansartrupperna, hur det var hos andra försvarsgrenar vet jag inte. Jag undrar hur som helst om du gjort lumpen.
Visst har du rätt. Alla på mitt regemente hade nummer efter månad och dag samt efternamn på brickan. Samma system gällde inom samtliga försvarsgrenar jag kom i kontakt med vid den tiden.
Senast redigerad av Kloss 2017-06-13 kl. 22:55.
Citera
2017-06-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Visst har du rätt. Alla på mitt regemente hade nummer efter månad och dag samt efternamn på brickan. Samma system gällde inom samtliga försvarsgrenar jag kom i kontakt med vid den tiden.

Därmed har den gode Henrik förfalskat sin PB/strv bricka, nummer saknas däremot står det ARNSTAD Henrik, om man skall förfalska en bricka kan det ju vara en fördel om man minns hur den såg ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in