2017-06-13, 10:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Fast jag måste ändå säga att jag blev positivt överraskad av de 6 åren. Lätt OT men jag läste även igår att killen som hade knivhuggit någon på ett tåg för några år sen fick 8,5 års fängelse. Strax innan var det dessutom ett annat, liknande fall där GM blev, i min mening, rimligt bestraffad. Får hoppas att det är en trend som börjar hålla i sig.

PS Hoppas att du inte misstycker för att jag anmärker på det men det heter inte gångra utan multiplicera.
Sex år? Sex månader är det enligt domen.
Citera
2017-06-13, 10:36
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Fast jag måste ändå säga att jag blev positivt överraskad av de 6 åren. Lätt OT men jag läste även igår att killen som hade knivhuggit någon på ett tåg för några år sen fick 8,5 års fängelse. Strax innan var det dessutom ett annat, liknande fall där GM blev, i min mening, rimligt bestraffad. Får hoppas att det är en trend som börjar hålla i sig.

PS Hoppas att du inte misstycker för att jag anmärker på det men det heter inte gångra utan multiplicera.

Enligt domen så är påföljden sex månader på behandlingshem:

"Victor Sörensens unga ålder innebär att utgångspunkten är att han i stället för
fängelse ska dömas till en ungdomspåföljd. Mot bakgrund av de uppgifter som
socialnämnden har lämnat är det uppenbart att Victor Sörensen har ett särskilt
behov av vård och behandling. De åtgärder som socialnämnden har föreslagit i
ungdomskontraktet är lämpliga och syftar till att motverka att Victor Sörensen
återfaller i brott. Åtgärderna, som innebär sex månaders vistelse på behandlingshem,
är tillräckligt ingripande med hänsyn till gärningarnas straffvärde och art.

Påföljden bör därför bestämmas till ungdomsvård med föreskrift om att Victor
Sörensen ska följa det upprättade ungdomskontraktet."

Förövrigt så är jag förvånad över hur detaljerad domen är med tanke på de inblandades åldrar.

V*ctor verkar vara en sjuk jävel och skulle rimligen lobotomeras och låsas in resten av livet, men detta är ju Sverige...

Men sex månader, härligt, då kan ju familjen med lite tur fira julen ihop i år!
Citera
2017-06-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det är en märklig utveckling. Kolla top 100 porr torrents på TPB t. ex. Incest är sjukt poppis som tema. Förvånar mig inte att fler även agerar på det.

Håller med dig totalt! Vad har hänt egentligen! Är det så att fler personer som har flyttat till diverse länder där porr är tillåtet gillar incestsex? Ja det är ot men intressant
Citera
2017-06-13, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fel, fel, fel....
Till alla andra, onödigt hänga ut tjejen.
Dom är syskon. Brodern är uthängd. Tjejen blir uthängd by default.

Konstingt att det inte var sekretess på denna.
Citera
2017-06-13, 12:15
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Sex år? Sex månader är det enligt domen.

Jag läste 6 år på SVT:s text-TV imorse.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/117.html

Det står fortfarande 6 år. Men om det står 6 månader i den officiella domslutet behöver vi inte debattera om vem som har rätt.
Citera
2017-06-13, 12:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Plastsyskon i någorlunda välfungerande svensk familj är osannolikt.

Syskon i helt havererad svensk familj är förstås möjligt, men mindre sannolikt. Där har flickan ofta möjlighet att tala med någon annan.

Hon är väldigt lik sin bror så plastsyskon är det definitivt inte. Namnet låter danskt men de är ju från skåne så..
Citera
2017-06-13, 12:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Jag läste 6 år på SVT:s text-TV imorse.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/117.html

Det står fortfarande 6 år. Men om det står 6 månader i den officiella domslutet behöver vi inte debattera om vem som har rätt.
Ja det är fel hursomhelst. Sex månader är det. Tycker SVT själva borde reagera på det. Finns inga behandlingshem som erbjuder sex år långa behandlingar.
Citera
2017-06-13, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Om detta har skett över 200 gånger på ca ett år, måste det ha skett nästan varje natt. Borde inte föräldrarna ha märkt detta?

Det här. Var är fan är föräldrarna? Det är inte enstaka tillfällen det rör sig om. Tragiskt och märkligt.

Citat från regeringen.se:

"Att ha vårdnad om ett barn innebär vissa plikter, till exempel se till att barnet får den omvårdnad, trygghet och fostran som barnet behöver samt se till att barnet inte far illa."

http://www.regeringen.se/regeringens-politik/familjeratt/foraldrar-och-barn/
Citera
2017-06-13, 12:47
Medlem
Syster som har blivit föegripen tidigare men som ingen trodde. Hennes antagligen enda person hon fortfarande kan prata med(förutom kompisen)systern är utflyttad.

Bror som växer upp och kollar för mycket på porr, få kompisar,

Föräldrar som inte bryr sig längre, barnen fortfarande unga men saknar kärleken som behövs vid den ålder, skilsmässa på det också,

Kunde knappst sluta bra.
Citera
2017-06-13, 12:49
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja det är fel hursomhelst. Sex månader är det. Tycker SVT själva borde reagera på det. Finns inga behandlingshem som erbjuder sex år långa behandlingar.

Precis, den biten borde ju ha fått den sömndruckna killen/tjejen på SVT att haja till och fundera lite. Men det är ju SVT det handlar om, så det kanske är för mycket begärt.

Någon som vet om det är korrigerat på text-tv än? Har inte möjlighet att kolla själv.

Åter till ämnet:

Jag har inte hunnit läsa hela domen än, men det känns som att det antingen handlar om att V*ctor har haft något rejält övertag över flickan, antingen fysiskt eller psykiskt, förmodligen bägge.
Eller att flickan är utvecklingsstörd och inte förstår bättre, men det känns osannolikt efter att ha läst vad hon skrivit till sin syster osv.

Denna biten känns lite märklig:

"Hon har alltid sovit när Victor har kommit in i hennes rum. För det mesta har det
varit på kvällen, men någon gång har han kommit tidigt på morgonen. Hon har
vaknat av att hon hört steg, vilket hörs tydligt på ovanvåningen, eller att hon märkte
att någon stod och stirrade på henne."

Känns som att man kanske skulle ha lite svårt att somna när man blir utsatt för sånt här för jämnan? Ursäktar verkligen inte svinet till bror, men jag får inte ihop det här riktigt.

Vad tror ni?
Senast redigerad av SneakyBastard82 2017-06-13 kl. 12:53.
Citera
2017-06-13, 13:02
Medlem
Facebacks avatar
Ett lås på rummet hade kanske varit något.
Citera
2017-06-13, 13:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Hon hade blivit utsatt för sexuella trakasserier när hon va mindre och ingen trodde henne. Och nu ville hon inte berätta för att hon va rädd att ingen skulle tro henne ännu en gång.

GM ser för övrigt ut som att han skulle kunna ha någon lättare funktionsnedsättning.
Fosterbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in