Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Vad är det jag skall svara på? Det är du som påstår att det är vedertagen sanning utan att kunna visa någon form av bevisning för att det är det. Jag kan inte komma ihåg att du lyckats bekräfta något du påstår i denna tråden
Du kan börja med följande (som du "glömt" svara på). Och denna gång, läs hela texten och svara på allt. Annars visar du bara återigen att du inte har en aning (vilket du iofs gjort sen vi började diskutera):
Bevis som håller vetenskapligt har presenterats otaligt antal gånger här. Att du däremot inte förstår detta är en annan sak. Men det har ju att göra med att du inte förstår vad vare sig bevis eller vetenskaplig metod är (vilket jag och flertalet andra kunnat visa). Ta bara ditt senaste exempel:
Ingen som arbetat med apolloprojektet har "kommit ut" och sagt "att det inte stämmer". Detta ser du som ett argument för att månlandningen var en bluff.
Du har däremot inte ens varit i närheten av ett motargument som håller vetenskapligt eller nästan går att bevisa.
Sen får du nog dessutom backa upp att alla vetenskapsmän på NASA är påhittade.
Om du har tillräckligt med argument att bemöta detta, gör det gärna. Men bemöt i så fall allt det jag skriver, inte bara en mening och sen strunta i det du inte kan svara på
SEN SVARADE DU (helt irrelevant): Vilka är dina bevis för att man varit på månen?
JAG SVARADE:
Annars är mitt svar precis som sist du frågade: Att det finns vittnen. Att det finns filmer och fotografier. Att det finns stora mängder material som hämtats hem. Att 8000 personer arbetade med projektet. Att den som vill kan besöka ett museum för att själv beskåda fysiska delar av arbetet. Ja, förutom då de rapporter med tekniska detaljer (du vet, de som är längre än två sidor och som du därför avfärdar som bevis).
Vill du svara på mitt förra meddelande nu? Eller ska vi gissa att du kanske citerar någon mening från detta och kommer med nya frågor?
OCH DITT SVAR NU: NASA bygger nya raketer.
Spännande.