2017-06-12, 20:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Inte det minsta slugt, jag vill ha någon form av teknisk bevisning, information som håller att man verkligen varit där. Ni har inte lyckats presentera något i den vägen
Det beror på att NASAs beskrivning av händelseförloppet redan är vedertagen vetenskap.
Ingen inom vetenskapen har hittat något som talar emot.

Du kanske blir den första att presentera ett vetenskaplig bevis som talar emot månlandningarna?
Jag håller inte andan medan jag väntar
Citera
2017-06-12, 20:58
Medlem
Hur förklarar ni det här.
Film med den raket som just nu klarar att frakta mest vikt från jordens yta och ta sig ifrån dragningskraften.
https://www.youtube.com/watch?v=wCy401hkXuk
Delta IV

Den raketen klarar lite drygt 20 ton.
NASA håller på med en ny raket där det spekuleras att den kommer klara över 100 ton men den raketen kommer inte vara klar förrän man närmar sig 2030

Nu till det märkliga, hur lyckades de få till en raket som klarade 140 ton för nästan 50 år sedan? Saturn V slår allt i raketväg som någonsin byggts med råge. Det finns inte ens på planeringsstadium någon raket som kommer klara det som Saturn V enligt NASA klarade

Och hur lyckades man under så kort tid?
Citera
2017-06-12, 21:02
Medlem
Citat:
Hur förklarar ni det här.
Film med den raket som just nu klarar att frakta mest vikt från jordens yta och ta sig ifrån dragningskraften.
https://www.youtube.com/watch?v=wCy401hkXuk
Delta IV

Den raketen klarar lite drygt 20 ton.
NASA håller på med en ny raket där det spekuleras att den kommer klara över 100 ton men den raketen kommer inte vara klar förrän man närmar sig 2030

Nu till det märkliga, hur lyckades de få till en raket som klarade 140 ton för nästan 50 år sedan? Saturn V slår allt i raketväg som någonsin byggts med råge. Det finns inte ens på planeringsstadium någon raket som kommer klara det som Saturn V enligt NASA klarade

Hur lyckades man under andra världskriget bygga världens största pansarvagnar som ingen lyckats bygga större än idag?

http://varldenshistoria.se/teknik/vapen/hitlers-monsterstridsvagnar

Dina argument är så otroligt korkade att jag inte vet var jag ska börja. Men som tur var gör inte det något. För du har flera meddelanden av mig att svara på först. Eller har du hamnat i det där hörnet igen? Du vet, det du blev så ledsen över igår att du målat in dig själv i?
Citera
2017-06-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det beror på att NASAs beskrivning av händelseförloppet redan är vedertagen vetenskap.
Var kan jag läsa om att det är vedertagen vetenskap?
Citera
2017-06-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Hur lyckades man under andra världskriget bygga världens största pansarvagnar som ingen lyckats bygga större än idag?

Du jämför pansarvagn med att bygga raket? spännande
Citera
2017-06-12, 21:06
Medlem
Citat:

Nej, jag visar återigen att dina argument är helt värdelösa och att du själv (som enda person) här är för dum för att förstå det. Men tack för att du bekräftar.

Svara nu på mina tidigare inlägg. Eller, kan du inte det? Spännande.
Citera
2017-06-12, 21:22
Medlem
Citat:
Nej, jag visar återigen att dina argument är helt värdelösa och att du själv (som enda person) här är för dum för att förstå det. Men tack för att du bekräftar.

Svara nu på mina tidigare inlägg. Eller, kan du inte det? Spännande.

Vad är det jag skall svara på? Det är du som påstår att det är vedertagen sanning utan att kunna visa någon form av bevisning för att det är det. Jag kan inte komma ihåg att du lyckats bekräfta något du påstår i denna tråden
Citera
2017-06-12, 21:22
Medlem
Citat:

Och bara för att åter göra dig till åtlöje (sorry, men du ger mig inget val).

Svaret på min fråga hur NASA fejkat 8000 anställda är alltså: NASA bygger raketer.
Spännande.
Citera
2017-06-12, 21:25
Medlem
Citat:
Och bara för att åter göra dig till åtlöje (sorry, men du ger mig inget val).

Svaret på min fråga hur NASA fejkat 8000 anställda är alltså: NASA bygger raketer.
Spännande.

Du får väl börja med att bevisa att det är 8000 som visste om att de åkte till månen, var insatta i detaljerna. Du kan ju inte dra siffror ur baken och förvänta dig att andra skall svara på det
Citera
2017-06-12, 21:25
Medlem
Citat:
Vad är det jag skall svara på? Det är du som påstår att det är vedertagen sanning utan att kunna visa någon form av bevisning för att det är det. Jag kan inte komma ihåg att du lyckats bekräfta något du påstår i denna tråden

Du kan börja med följande (som du "glömt" svara på). Och denna gång, läs hela texten och svara på allt. Annars visar du bara återigen att du inte har en aning (vilket du iofs gjort sen vi började diskutera):

Bevis som håller vetenskapligt har presenterats otaligt antal gånger här. Att du däremot inte förstår detta är en annan sak. Men det har ju att göra med att du inte förstår vad vare sig bevis eller vetenskaplig metod är (vilket jag och flertalet andra kunnat visa). Ta bara ditt senaste exempel:

Ingen som arbetat med apolloprojektet har "kommit ut" och sagt "att det inte stämmer". Detta ser du som ett argument för att månlandningen var en bluff.

Du har däremot inte ens varit i närheten av ett motargument som håller vetenskapligt eller nästan går att bevisa.

Sen får du nog dessutom backa upp att alla vetenskapsmän på NASA är påhittade.

Om du har tillräckligt med argument att bemöta detta, gör det gärna. Men bemöt i så fall allt det jag skriver, inte bara en mening och sen strunta i det du inte kan svara på

SEN SVARADE DU (helt irrelevant): Vilka är dina bevis för att man varit på månen?

JAG SVARADE:

Annars är mitt svar precis som sist du frågade: Att det finns vittnen. Att det finns filmer och fotografier. Att det finns stora mängder material som hämtats hem. Att 8000 personer arbetade med projektet. Att den som vill kan besöka ett museum för att själv beskåda fysiska delar av arbetet. Ja, förutom då de rapporter med tekniska detaljer (du vet, de som är längre än två sidor och som du därför avfärdar som bevis).

Vill du svara på mitt förra meddelande nu? Eller ska vi gissa att du kanske citerar någon mening från detta och kommer med nya frågor?

OCH DITT SVAR NU: NASA bygger nya raketer.

Spännande.
Citera
2017-06-12, 21:31
Medlem
Citat:
Du får väl börja med att bevisa att det är 8000 som visste om att de åkte till månen, var insatta i detaljerna. Du kan ju inte dra siffror ur baken och förvänta dig att andra skall svara på det

Jag har skrivit att 8000 personer arbetade med projektet. Du har skrivit att dessa 8000 personer är påhittade av NASA. Det jag har skrivit finns dokumenterat. Det du har skrivit har du hittat på själv. Om du hade vetat någonting om vetenskaplig metod eller bevis hade du förstått att du måste kunna backa upp ditt påstående. Men du har ju redan visat att du inte begriper detta.
Citera
2017-06-12, 21:41
Medlem
patrixxs avatar
Citat:

Ja man blir fan matt...

Man bygger inte 150 tons tanks idag av den enkla anledningen att dom var ett fiasko. Dom gick sönder och var hopplösa att bärga när dom körde fast vilket hände ofta pga vikten.

Och ingen på den här tråden verkar klara att svara på den enkla frågan - Vad kan man inte göra bättre idag som man kunde göra för 50 år sen? Alla bedrifter i historien har upprepats utom just månlandningarna. Tusentals personer har exempelvis bestigit Everest och det finns baser på Antarktis, vilket det naturligtvis hade funnits på månen också om man verkligen kunde ta sig dit för 50 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in