Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
SÅC har vid flera tillfällen fört fram att barnens pappa skrivit sextio sidor i vilket skall framgå vad pojkarna berättat om hur allt gått till. Detta bör har lagts till förundersökningen. Har DJ någonstans kommenterat detta påstående eller dokumentets innehåll?
Att utredningen inte går i svaromål mot DJs påståenden förklaras så klart med att det ännu råder sekretess. Även om RS sladdrat betänkligt för att rädda sin sönderslagna gloria.
Låt mig också ta tillfället i akt och klargöra att jag personligen inte har någon uppfattning om pojkarna skuld till Kevins död. Mycket talar för att polisutredningen är väldigt illa skött. Minst lika mycket talar för att DJs skapelse är lika välgjord som bedrägligt lögnaktigt ensidig. Med andra ord kan man knappast luta sig mot någon av dom för att få en rimlig uppfattning om någonting i ärendet.
SÅC påstår väldigt mycket som saknar stöd i bevisningen. Han tycker väldigt mycket om att dra upp vad pappan har påstått efter att polisen pressat honom inne på psyket. Bevisvärdet för dessa bekännelser är mycket lågt. Sedan vet vi inte vad dessa 60 sidor innehåller, men vi vet att de i det stora hela inte avviker från polisens version, annars hade det idag existerat en alternativ bild, inte minst i SÅC:s böcker. Och polisens version är redan motbevisad av polisens egna tekniska bevisning.
Så jag upprepar mina frågor:
Mot bakgrund av vilken fakta som de facto har presenterats, kan du vara vänlig och presentera vad som talar för att barnen skulle ha varit skyldiga? Och hur förklarar du allt som talar emot att barnen skulle vara skyldiga?
RS och SÅC har använt sina tillfällen där de kunde visa på barnens skuld till att istället lägga de på saker som kunnat smulas sönder fullständigt av DJ och den fakta som framkommit via dokumentären. Varför gjorde RS och SÅC detta när de istället hade kunnat presenterat dessa hypotetiska bevis som ska visa på barnens skuld?