2017-06-12, 14:50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Dina fantasier är skrattretande.
Kan du visa var det påstås i big bang-teorin att universum uppstått ur tomma intet genom en stor smäll?

Jaså, inte det? Så förvånande. Lika tomma ord som vanligt och samma fantasier som jag redan upprepade gånger påpekat är fantasier.

Det enda du bevisar med det du skriver är att gud bara är en fantasi eftersom dem som skriver om gud ju uppenbarligen är fulla av fantasier.

Alltså, kan du göra ett allvarligt försök att skriva något som inte är ren fantasi?

Det är inte fantasi när jag säger att troende ateister inte kan se bevis för gudar lika lite som troende människor kan räkna ut att en dator har skapats av en medveten varelse som kunde designa delar med specifika livsmeningar.

Det handlar om att du är för hjärntvättad för att använda din smarta aphjärna.. eftersom smarthet ju handlar om att tro på rätt troende människors teorier inom vetenskapen så att de troende inte känner sig som idioter som inte vet nå.

Klart jag låter er prata om eran tro, men jag tvekar på att ni önskar att jag skriver om bevisen för gudarna som ni är livrädda för.
Citera
2017-06-12, 15:21
Medlem
Min bibel säger att Gud skapade allt på sex dagar +1 vilodag (en vecka) och mig veterligen så har vi idag sju dagar på en vecka så det är bevis nog eller hur många dagar har ni på en vecka? För övrigt så är big bang en teori som katolska kyrkan godkänner som den sanna samt att en katolsk präst är den som bevisade dess existens .Tänkte få det sagt eftersom några krigar om det.
Citera
2017-06-12, 15:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Min bibel säger att Gud skapade allt på sex dagar +1 vilodag (en vecka) och mig veterligen så har vi idag sju dagar på en vecka så det är bevis nog eller hur många dagar har ni på en vecka? För övrigt så är big bang en teori som katolska kyrkan godkänner som den sanna samt att en katolsk präst är den som bevisade dess existens .Tänkte få det sagt eftersom några krigar om det.

det är precis vad jag har sagt att vetenskapsteoretiskt troende ateister och de religiöst troende kristna har rötter i samma sak bara att "vetenskapens" fula gubbar är för rädda för att prata om vad eller vem som skapade en stor smäll av skapelse..
medans påvar och präster säger att det var guden gud som gjorde det, och att han är så ond att han vill att du betalar kyrkskatten och arbetar hårt för att komma in i himmelriket.

Men i grund och botten så är beviset för gudarna en big bang teori och "gudsliknande" fula gubbar inom vetenskapsindustrin..
medans de religiösa hittade sin gud i form av präster, påvar och kyrkor som vela ha betalt för att dom känner guden gud som även nazisterna inom vetenskap förespråkar med deras extremt galna teori om en stor smäll som skapade allt i universum helt utan anledning och mening.

Gubbarna inom vetekskapen har bara inte berättat för ateisten att hen är lika troende som religiösa människor, och att en big bang teori är mer extrem än en teori om guden gud som sitter uppe på molnen och skapar galaxer för de religiösa att se på.
Citera
2017-06-12, 16:06
Medlem
KungPungPats avatar
Ateisterna tror att dom har vunnit en tävling om att hitta livets mening, genom att se religioner som fejk och gudar som fejk.. så ateisterna fortsätter lyssna på gammla gubbar med slips som ska utforska verkligheten och rymden åt ateisten medans hen arbetar och betalar kyrkskatten.

De religiösa tror att dom har vunnit en tävling om att hitta livets mening, genom att se religioners teorier om gudarna som äkta teorier som visar att gudarna är onda och vill att människor jobbar för att betaöa kyrkskatt så att påven och präster kan göra sin tjocka rumpor tjockare.

I grund och botten så hittade dom gudarna i gubbar som bär slips och som antingen känner gudar eller vet meningen med livet för meningslösa ateister som har skapats för att arbeta av en obetalbar skuld som ekonomin här på Jorden har inbyggd tack vare bankernas olagliga ränta som dom flesta människor tycker är helt okej.

Det är typ som att man som människa blir omringad av gubbar med slips som ska berätta att dom känner gudar eller att dom vet meningen med livet som såklart alltid är att arbeta för dom..

om man vägrar att se bevisen för gudarna vilket fri vilja och yttrandefrihet är en del av människors medfödda rättigheter..

för då får parasiterna utnyttja en. Vill man bli lurad och tro på slipsnissar istället för att tänka själv så får man väl skylla sig själv tillslut eftersom jag tvekar på att nån jesus kommer slänga ner repstegen till alla som betalar kyrkskatten..
eller för att man "är smartaste" apan genom att tro på en big bang men inte dra "förhastade slutsatser" om vad som kan skapa en skapelseexplosion som skapar ett universum genom en stor smäll som kallades för big bang..

precis som att det inte är uppenbart att gubbar i slips får utnyttja troende människor som vill ha nånting värdelöst att tro på som en big bang teori som man aldrig kan bevisa.. och måste tro på om man inte vill förstå att man lever i ett samhälle där dom flesta tror på lögner som skolor och media lär ut som om det vore "verkligheten" men i själva verket så är deras verklighet bara vad dom berättar för de troende som ser beviset för guden gud varje gång dom ser på tv där det finns gubbar med slips som låtsas vara heliga.
Citera
2017-06-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Min kalender säger att det finns dagar namngivna efter nordiska asagudar. Det är väl bevis nog för Oden och Tor?
Citera
2017-06-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ateisterna tror att dom har vunnit en tävling om att hitta livets mening, genom att se religioner som fejk och gudar som fejk.. så ateisterna fortsätter lyssna på gammla gubbar med slips som ska utforska verkligheten och rymden åt ateisten medans hen arbetar och betalar kyrkskatten.

De religiösa tror att dom har vunnit en tävling om att hitta livets mening, genom att se religioners teorier om gudarna som äkta teorier som visar att gudarna är onda och vill att människor jobbar för att betaöa kyrkskatt så att påven och präster kan göra sin tjocka rumpor tjockare.

I grund och botten så hittade dom gudarna i gubbar som bär slips och som antingen känner gudar eller vet meningen med livet för meningslösa ateister som har skapats för att arbeta av en obetalbar skuld som ekonomin här på Jorden har inbyggd tack vare bankernas olagliga ränta som dom flesta människor tycker är helt okej.

Det är typ som att man som människa blir omringad av gubbar med slips som ska berätta att dom känner gudar eller att dom vet meningen med livet som såklart alltid är att arbeta för dom..

om man vägrar att se bevisen för gudarna vilket fri vilja och yttrandefrihet är en del av människors medfödda rättigheter..

för då får parasiterna utnyttja en. Vill man bli lurad och tro på slipsnissar istället för att tänka själv så får man väl skylla sig själv tillslut eftersom jag tvekar på att nån jesus kommer slänga ner repstegen till alla som betalar kyrkskatten..
eller för att man "är smartaste" apan genom att tro på en big bang men inte dra "förhastade slutsatser" om vad som kan skapa en skapelseexplosion som skapar ett universum genom en stor smäll som kallades för big bang..

precis som att det inte är uppenbart att gubbar i slips får utnyttja troende människor som vill ha nånting värdelöst att tro på som en big bang teori som man aldrig kan bevisa.. och måste tro på om man inte vill förstå att man lever i ett samhälle där dom flesta tror på lögner som skolor och media lär ut som om det vore "verkligheten" men i själva verket så är deras verklighet bara vad dom berättar för de troende som ser beviset för guden gud varje gång dom ser på tv där det finns gubbar med slips som låtsas vara heliga.
När kommer bevisen för gudarna?
Citera
2017-06-12, 18:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Guden gud är nog påven så du behöver inte oroa dig.
Jag oroar mig bara (i det här fallet) för att du inte har några bevis..

Citat:
Du är ju tydligen rädd för att se designbevisen för gudarna genom systemen i universum och våra kroppar..
Inte alls, jag väntar på bevis för att gud ligger bakom "designbevisen".

Citat:
du vill ju tro att avancerade biologiska och astrologiska system har evolutionerat sin förmåga att evolutionera sig själv och skapa sig själv i "tomma intet" genom en stor skapelsesmäll som kallas för big bang.
Big Bang postulerar inte att universum skapat sig själv i "tomma intet".

Citat:
Du är nog lite rädd för att använda förmågorna som gudarna gav dig och börja tänka med din egen hjärna istället för att rabbla upp vilka teorier som du tror på för att du tror nån "inom vetenskapen" kan tro på bättre teorier än dig..
Det är jag inte det minsta rädd för, jag bara väntar i lugn och ro på bevis för art dessa förmågor skulle vara gudagåvor.

Citat:
och därför tror du på veteksapsteorier istället för att tänka själv och se på bevisen som säger att teorin är ologisk apmat för troende apmänniskor.
Vetenskapliga teorier påverkas inte av vad folk tror.

Citat:
Tro på teorier istället så slipper du möta guden gud som har tagit kyrkskatten från din lön varje månad.
Vilken gud?
Kyrkoskatten betalas till människor.
Citera
2017-06-12, 18:24
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det är inte fantasi när jag säger att troende ateister inte kan se bevis för gudar lika lite som troende människor kan räkna ut att en dator har skapats av en medveten varelse som kunde designa delar med specifika livsmeningar.

Det handlar om att du är för hjärntvättad för att använda din smarta aphjärna.. eftersom smarthet ju handlar om att tro på rätt troende människors teorier inom vetenskapen så att de troende inte känner sig som idioter som inte vet nå.

Klart jag låter er prata om eran tro, men jag tvekar på att ni önskar att jag skriver om bevisen för gudarna som ni är livrädda för.

Som vanligt fantiserar du bara.
Hur var det nu med big bang? Virrade du bort dig igen och glömde bort att visa var det sägs i big bang-teorin att universum uppstod ur tomma intet genom en stor smäll, eller vågar du helt enkelt bara inte erkänna att du bara fantiserade om det?
Citera
2017-06-12, 18:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ateisterna tror att dom har vunnit en tävling om att hitta livets mening, genom att se religioner som fejk och gudar som fejk.
Nej, ateism är avsaknad av tro, det är motsats till att vara troende (i religiös mening).
Citera
2017-06-12, 19:02
Medlem
Det är svårt att bevisa att gud finns. bästa sättet är att be han att överbevisa en själv, man kan få be länge och ofta, och inte bara rabbla upp nån bön och tro att man ska få svar. Gud ser ens hjärta ifall man söker uppriktigt och verkligen vill följa Jesus.

För ett halvårsen en kväll när jag knappt kännde något hopp för livet så bad jag, jag bad länge och menade det, de strömmarna av kärlek, hopp som jag kännde genom kroppen och att jag börja tala i tungor av mig själv exakt samtidigt, det liksom bubblade upp som om man hade hicka fast med ord,

det är det som jag fått mest tro utav. Det kom precis när jag hade tänkt att ge upp med bedjandet. Innan har jag alltid trott att det var hjärnan som spela ett spratt med kännslor, men de forsarna kom alldeles för snabbt och från ingenstans, och var alldeles för stark upplevelse för att det ska ha varit jag själv, så gud visste vad jag trott, och överbevisade mig. Har alldrig kännt något liknande efter det, och läste senare att det var "andedopet"
Det är det beviset jag har att ge.

Om man läser bibeln så ser man att Jesus inte gillade att hålla på bevisa vem han är genom massor av tecken, alla ville bara se mer och större under hela tiden. Jesus vill att man ska tro på honom endå, och så är det bara, det är så gud är, inget jag, du eller någon annan kan ändra på.

Världens vishet och korsets dårskap

18Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft. 19Det står skrivet: Jag skall göra slut på de visas vishet, och de förståndigas förstånd skall jag utplåna. 20Var finns nu de visa, de skriftlärda och denna världens kloka huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap? 21Ty eftersom världen, omgiven av Guds vishet, inte lärde känna Gud genom visheten, beslöt Gud att genom dårskapen i förkunnelsen rädda dem som tror. 22Judarna begär tecken och grekerna söker vishet, 23men vi förkunnar en Kristus som blivit korsfäst, en stötesten för judarna och en dårskap för hedningarna, 24men för de kallade, judar som greker, en Kristus som är Guds kraft och Guds vishet. 25Guds dårskap är visare än människorna och Guds svaghet starkare än människorna.
Citera
2017-06-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Det är svårt att bevisa att gud finns. bästa sättet är att be han att överbevisa en själv, man kan få be länge och ofta, och inte bara rabbla upp nån bön och tro att man ska få svar. Gud ser ens hjärta ifall man söker uppriktigt och verkligen vill följa Jesus.

För ett halvårsen en kväll när jag knappt kännde något hopp för livet så bad jag, jag bad länge och menade det, de strömmarna av kärlek, hopp som jag kännde genom kroppen och att jag börja tala i tungor av mig själv exakt samtidigt, det liksom bubblade upp som om man hade hicka fast med ord,

det är det som jag fått mest tro utav. Det kom precis när jag hade tänkt att ge upp med bedjandet. Innan har jag alltid trott att det var hjärnan som spela ett spratt med kännslor, men de forsarna kom alldeles för snabbt och från ingenstans, och var alldeles för stark upplevelse för att det ska ha varit jag själv, så gud visste vad jag trott, och överbevisade mig. Har alldrig kännt något liknande efter det, och läste senare att det var "andedopet"

Om man läser bibeln så ser man att Jesus inte gillade att hålla på bevisa vem han är genom massor av tecken, alla ville bara se mer och större under hela tiden. Jesus vill att man ska tro på honom endå, och så är det bara, det är så gud är, inget jag, du eller någon annan kan ändra på.

18Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft. 19Det står skrivet: Jag skall göra slut på de visas vishet, och de förståndigas förstånd skall jag utplåna. 20Var finns nu de visa, de skriftlärda och denna världens kloka huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap? 21Ty eftersom världen, omgiven av Guds vishet, inte lärde känna Gud genom visheten, beslöt Gud att genom dårskapen i förkunnelsen rädda dem som tror. 22Judarna begär tecken och grekerna söker vishet, 23men vi förkunnar en Kristus som blivit korsfäst, en stötesten för judarna och en dårskap för hedningarna, 24men för de kallade, judar som greker, en Kristus som är Guds kraft och Guds vishet. 25Guds dårskap är visare än människorna och Guds svaghet starkare än människorna.
Alltså måste man redan tro på Gud, innan han bevisar sig? Alltså är Gud inte för alla, eftersom jag inte kan tro.
Citera
2017-06-12, 20:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är svårt att bevisa att gud finns. bästa sättet är att be han att överbevisa en själv, man kan få be länge och ofta, och inte bara rabbla upp nån bön och tro att man ska få svar.
Hur överbevisar han en själv?

Citat:
Gud ser ens hjärta ifall man söker uppriktigt och verkligen vill följa Jesus.
Om man söker uppriktigt och verkligen vill följa Jesus, men gud ser ändå inte ens hjärta, är det ett bevis på att gud inte finns?

Citat:
För ett halvårsen en kväll när jag knappt kände något hopp för livet så bad jag, jag bad länge och menade det, de strömmarna av kärlek, hopp som jag kände genom kroppen och att jag börja tala i tungor av mig själv exakt samtidigt, det liksom bubblade upp som om man hade hicka fast med ord,

det är det som jag fått mest tro utav. Det kom precis när jag hade tänkt att ge upp med bedjandet. Innan har jag alltid trott att det var hjärnan som spela ett spratt med känslor, men de forsarna kom alldeles för snabbt och från ingenstans, och var alldeles för stark upplevelse för att det ska ha varit jag själv, så gud visste vad jag trott, och överbevisade mig. Har aldrig känt något liknande efter det, och läste senare att det var "andedopet"
Det bevisar att du tror att gud finns och att du haft upplevelser, inte att gud finns.

Citat:
Om man läser bibeln så ser man att Jesus inte gillade att hålla på bevisa vem han är genom massor av tecken, alla ville bara se mer och större under hela tiden. Jesus vill att man ska tro på honom ändå, och så är det bara, det är så gud är, inget jag, du eller någon annan kan ändra på.
Bibeln är påståendet, inte beviset.
Det kan ju vara så att den som hittar på en religion med en "obevisbar" gud, skriver in i den "heliga" skriften att gud inte gillar att bli bevisad. Det gäller att tro (och skänka pengar/makt till de religiösa ledarna) så får man belöningen (eller straffet) efter döden. Genial affärsidé.

Citat:

Inget bevis, du ville bara predika lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in