2017-06-12, 10:20
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
17.55-18.30 mkt märkligt,,,,,,,,ni får inte göra så här skreks det på natten,vilka ni?

Jamen precis, det talar ju för 2 GM om det är Helena som säger detta!!!!
Citera
2017-06-12, 11:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Varför valdes BWs vittnesmål bort?
Han talade med H när hon skulle hem.

Det sägs ju att någon pratar med Helena omedelbart innan hon går ut från Statt, alltså inne. Detta kan ha varit BW. Jag minns inte att det det kommit fram att det var utomhus de pratade innan hon började att gå hemåt.
Citera
2017-06-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det sägs ju att någon pratar med Helena omedelbart innan hon går ut från Statt, alltså inne. Detta kan ha varit BW. Jag minns inte att det det kommit fram att det var utomhus de pratade innan hon började att gå hemåt.
Fast det som framkommit är att BW aldrig var på statt den kvällen. Skulle han ha gått in där vid stängningsdags då?
Citera
2017-06-12, 11:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fast det som framkommit är att BW aldrig var på statt den kvällen. Skulle han ha gått in där vid stängningsdags då?

Om man ska gå efter vad BW själv sagt i media, så var han den siste att prata med Helena. Enligt Jenvén i programmet, så pratade någon med Helena omedelbart innan hon går ut. BW kan ha pratat med Helena i entrén, då hon var på väg ut/hem.
Citera
2017-06-12, 12:53
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Troligt är väl att han åkte ner för att "hänga" vid utsläppet (ngn speciell han var intresserad av?). Flera personer talade med Helena när hon var på väg att gå, kortare konversationer, "tjöt". Helt säkert talade hon med personer utanför, och minst en annan än ( ev.) BW fick en kram. Förstahandsuppgifter.
Citera
2017-06-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Troligt är väl att han åkte ner för att "hänga" vid utsläppet (ngn speciell han var intresserad av?). Flera personer talade med Helena när hon var på väg att gå, kortare konversationer, "tjöt". Helt säkert talade hon med personer utanför, och minst en annan än ( ev.) BW fick en kram. Förstahandsuppgifter.

Det är alltid av stor vikt att få fram det sista kända kontakterna i anknytning till ett försvinnande.
BW kände systrarna väl och har tidigare uttalat sej offentligt om att H var glad och att hon ville promenera hem. Därav undran varför han valdes bort.
Citera
2017-06-12, 15:15
Medlem
Citat:
Hej!

Nej, det vet jag inget om. Däremot ringde U till sina och Helenas kompisar på morgonen, när hon vaknade, och de kom hem till fam. A. Det kanske är det du menar?

Ja det kanske var där jag snurrade till det.

Kastar ut min fundering igen, då ingen gett mig något svar på hur ni tycker/tänker kring detta.
Första stycket i detta inlägg.

"Jag reagerar på några saker!
En av dem är att både Ulrika och Pernilla uttrycker sig i termerna "han/den".
Nästan som om de tror att det bara är en förövare, lite skumt då de flesta av oss tror på två.
Iaf i ett senare skeende.
Min personliga uppfattning är definitivt att fler än en person vet vad som hänt.
Det är verkligen så mystiskt tyst kring mycket känns det som, nästan lite uppenbart munkavle på folk är min känsla hmmmm

Snart har det gått 25år och man bara önska att detta fallet skall få sig sin lösning.
Detta är något som berört mig i många år
Men jag tror faktiskt ganska starkt fortfarande på en lösning.
Som någon/några skribenter skrivit tidigare så "tänk lite utanför boxen"
Även där man normalt sett aldrig tänkt tanken innan, vad det nu kan vara/innebära...
Men tänk BRETT!

Anton "
Citera
2017-06-12, 16:21
Medlem
En liten fundering. Hur vet BW att han är den siste som talat med H. Är det något som utredarna påpekat eller är det en slutsats han själv kommit fram till?

Dessutom, att tänka utanför boxen är kanske bra om det inte finns något att gå på överhuvudtaget. Nu finns det dock några frågetecken (taxiresor, rivmärken, narkotikapreparat, sandalers placering m.m.) som måste rätas ut innan man kan lägga dom åt sidan.
Citera
2017-06-12, 17:25
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
En liten fundering. Hur vet BW att han är den siste som talat med H. Är det något som utredarna påpekat eller är det en slutsats han själv kommit fram till?

Dessutom, att tänka utanför boxen är kanske bra om det inte finns något att gå på överhuvudtaget. Nu finns det dock några frågetecken (taxiresor, rivmärken, narkotikapreparat, sandalers placering m.m.) som måste rätas ut innan man kan lägga dom åt sidan.

Har det funnits någon relation eller nått intresse mellan BW och HA som någon vet???
Citera
2017-06-12, 17:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple

Ang. det jag fetmarkerat.

Det har jag undrat i flera år nu. Det kan ju vara så att han felciterats, eller att det var hans uppfattning/tro. Men man undrar alltid när någon säger så; den siste som ser/talar med sitt offer är inte sällan gm... (Generellt, utan att för den skull peka ut BW.)
Citera
2017-06-12, 17:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har det funnits någon relation eller nått intresse mellan BW och HA som någon vet???

Det har funnits rykten om att den ene var kär i den andra sedan en tid innan försvinnandet. Men det är rykten och ingenting som ska ses som något fastslaget (om ingen har säker fakta om det). Det är uppgifter från olika personer via PM under åren, och det är ingenting jag påstår.
Citera
2017-06-12, 18:05
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Det har funnits rykten om att den ene var kär i den andra sedan en tid innan försvinnandet. Men det är rykten och ingenting som ska ses som något fastslaget (om ingen har säker fakta om det). Det är uppgifter från olika personer via PM under åren, och det är ingenting jag påstår.

Tack för det svaret Prinzezzan!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in