Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Och så var det PK:s vittnesmål om besöket i lägenheten ... Rivsår på kroppen, skadad läpp, skitig, hysterisk och bönande om alibi för natten. Ljuger PK (även om han kanske utelämnade viss information)? En rak och enkel fråga: Ljuger PK?
Och så tagga ner med språket och attityden.
Vad beträffar mitt språkbruk så var det ganska avsiktligt skrivet. Att du var av det känsliga slaget och inte klarade detta, skapar en viss förvåning. Då du själv är ganska frikostig i dina förtalande utlägg. Men det går nog bra åt ett håll kanske? Det finns en person som påstår allt detta och det är PK. Vi har tidigare skrivit om saken och jag har lämnat min version. PK har delgivit Polisen om att detta skulle ha med Helenas försvinnande att göra. Det verkar inte Polisen tycka och inte jag heller.
Själv skrev jag ett inlägg om just detta om att se saker i perspektiv och inte absolutifiera. Så som frågan ljuger PK svara ja eller nej. Så frågan formulerad så som, ljuger PK om att du skulle ha med Helenas försvinnande att göra? Så är svaret ja. PK både ljuger och inte ljuger, hans version är ganska överdriven och dramatiserad. Själv har jag lämnat min version om detta, något mindre dramatisk återgiven efter busk genomgången.