2017-06-11, 20:53
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Bra skrivet👍 Kom du på allt detta själv? Du verkar vara den enda som är påväg att lösa den 25 åriga gåtan😂😂. Kämpa på👍🙏.

Som en fluga på en sockerbit (med många smileys)!!

Tycker också att ingen skall hängas ut med namn här och ja, jag kämpar på för H:s skull!
MrsP
Citera
2017-06-11, 20:59
Medlem
Atervandsgrand4 , varför är du här inne och skriver över huvud taget? Begriper inte dina inlägg, vad vill du med dom. Du svarar aldrig på nåt men svamlar runt med en massa trams.
Citera
2017-06-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och så var det PK:s vittnesmål om besöket i lägenheten ... Rivsår på kroppen, skadad läpp, skitig, hysterisk och bönande om alibi för natten. Ljuger PK (även om han kanske utelämnade viss information)? En rak och enkel fråga: Ljuger PK?
Och så tagga ner med språket och attityden.

Vad beträffar mitt språkbruk så var det ganska avsiktligt skrivet. Att du var av det känsliga slaget och inte klarade detta, skapar en viss förvåning. Då du själv är ganska frikostig i dina förtalande utlägg. Men det går nog bra åt ett håll kanske? Det finns en person som påstår allt detta och det är PK. Vi har tidigare skrivit om saken och jag har lämnat min version. PK har delgivit Polisen om att detta skulle ha med Helenas försvinnande att göra. Det verkar inte Polisen tycka och inte jag heller.
Själv skrev jag ett inlägg om just detta om att se saker i perspektiv och inte absolutifiera. Så som frågan ljuger PK svara ja eller nej. Så frågan formulerad så som, ljuger PK om att du skulle ha med Helenas försvinnande att göra? Så är svaret ja. PK både ljuger och inte ljuger, hans version är ganska överdriven och dramatiserad. Själv har jag lämnat min version om detta, något mindre dramatisk återgiven efter busk genomgången.
Citera
2017-06-11, 21:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vad beträffar mitt språkbruk så var det ganska avsiktligt skrivet. Att du var av det känsliga slaget och inte klarade detta, skapar en viss förvåning. Då du själv är ganska frikostig i dina förtalande utlägg. Men det går nog bra åt ett håll kanske? Det finns en person som påstår allt detta och det är PK. Vi har tidigare skrivit om saken och jag har lämnat min version. PK har delgivit Polisen om att detta skulle ha med Helenas försvinnande att göra. Det verkar inte Polisen tycka och inte jag heller.
Själv skrev jag ett inlägg om just detta om att se saker i perspektiv och inte absolutifiera. Så som frågan ljuger PK svara ja eller nej. Så frågan formulerad så som, ljuger PK om att du skulle ha med Helenas försvinnande att göra? Så är svaret ja. PK både ljuger och inte ljuger, hans version är ganska överdriven och dramatiserad. Själv har jag lämnat min version om detta, något mindre dramatisk återgiven efter busk genomgången.

Som vanligt lämnar du ett helt obegripligt svar. Jag frågade aldrig om du skulle ha haft med Helenas försvinnande att göra! Så varför "uppfinner" du det svaret på en icke ställd fråga? Jag frågade om PK:s vittnesmål i tråden om du hade rivsår på kroppen, hade en skadad läpp, var skitig, var hysterisk och bönande om alibi för natten var sant eller inte. Återigen en rak och enkel fråga. Ja eller nej?! (Jag frågar INTE om du var inblandad i Helenas försvinnande.) Och den där "buskgenomgången": Det var ingen skog du var i?

Men det klart: Tillskruvade svar och uteblivna är ju svar de också ...
Citera
2017-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
Som vanligt lämnar du ett helt obegripligt svar. Jag frågade aldrig om du skulle ha haft med Helenas försvinnande att göra! Så varför "uppfinner" du det svaret på en icke ställd fråga? Jag frågade om PK:s vittnesmål i tråden om du hade rivsår på kroppen, hade en skadad läpp, var skitig, var hysterisk och bönande om alibi för natten var sant eller inte. Återigen en rak och enkel fråga. Ja eller nej?! (Jag frågar INTE om du var inblandad i Helenas försvinnande.) Och den där "buskgenomgången": Det var ingen skog du var i?

Men det klart: Tillskruvade svar och uteblivna är ju svar de också ...

Önskar att du får prata med någon eller flera som du önskar. Sedan blir det nog dumstruten på. Jag gav dig ett svar och har du inte hjärnkapacitet för mer än så, är det bara att beklaga. Det går inte att svara ja och nej på alla frågor.
Citera
2017-06-11, 22:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Önskar att du får prata med någon eller flera som du önskar. Sedan blir det nog dumstruten på. Jag gav dig ett svar och har du inte hjärnkapacitet för mer än så, är det bara att beklaga. Det går inte att svara ja och nej på alla frågor.

Jag fick de svar som jag behövde - och mer därtill. Fast en sak förblev oklar: Var det ett buskage eller var det en skog?
Citera
2017-06-11, 22:22
Medlem
Citat:
Jag fick de svar som jag behövde - och mer därtill. Fast en sak förblev oklar: Var det ett buskage eller var det en skog?

Som salix skog, var buskaget.
Citera
2017-06-12, 06:40
Medlem
Eftersom polisen återigen inte gör sitt jobb och går till botten med enkla kontroller som till och med vi lekmän på fb fattar borde göras så uppmanar jag Ulrika och Pernilla att även kontakta PK ex SE. PU var uppe hos PK denna morgon, det har båda konfirmerat. När det gäller vad som hände så går åsikterna isär. SE kanske kan bringa klarhet i vem det är av dessa två herrar som uppenbarligen ljuger.
Citera
2017-06-12, 08:05
Medlem
BlurryFace69s avatar
MAN KAN LYSSNA PÅ AVSNITTET REDAN NU:

http://sverigesradio.se/fallethelena

Idag kommer första programmet kl:10:30 på Radio Skaraborg.

Sen ska Pernilla Och Mats ut på stan och möta folk och se vad de säger kl 14:30 tror jag det var.

Senast redigerad av BlurryFace69 2017-06-12 kl. 08:20.
Citera
2017-06-12, 08:55
Medlem
BlurryFace69s avatar
Fick svaret jag upprepat frågan om nu - De åkte Taxi från Töreboda till Stadt.
Undrar vem killen som var intresserad av HA på Stadt var, som hon avvisade?
Och vem den hon var intresserad av var.

Vittnet som hörde 2 killar och en tjej, det låter som det var 2 GM .....

Chansen är väl ganska stor detta är HA samt 2 andra, eller vad tror NI?
Citera
2017-06-12, 09:59
Medlem
Varför valdes BWs vittnesmål bort?
Han talade med H när hon skulle hem.
Citera
2017-06-12, 10:15
Medlem
17.55-18.30 mkt märkligt,,,,,,,
Senast redigerad av hankatten2 2017-06-12 kl. 10:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in