2017-06-12, 15:03
Medlem
anothes avatar
Vafan är detta för sjuk frågeställning ? får ?! sexfilmer ?! vad är det för historia ?
Citera
2017-06-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SVT:
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Expressen:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-mote-med-mamman-i-ratten/

Någon som hittat Aftonbladet i dag?

Jag har letat. Liverapporterar dom, så har de gömt den mycket väl.
Citera
2017-06-12, 15:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Alltså... är det bara jag, eller är dottern som förhörs nu superpartisk för sin morsa? "Ingen kommentar" som svar på allt som är misstänksamt de två emellan. Bra, stabild, tydligt och... det räddar säkert morsan! :P

Den dottern - JB - är medmisstänk i åtalet som rör JM:s döde man. Så hon står nog på sin mammas sida.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-12 kl. 15:07.
Citera
2017-06-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Vafan är detta för sjuk frågeställning ? får ?! sexfilmer ?! vad är det för historia ?
Det var en historia om att fåren fanns där. Eller inte. Det handlar om tidpunkt vid vissa vittnesmål. Fåren var inte med i sexfilmen
Citera
2017-06-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon ska kunna leva med sig själv även efter detta. Jag tycker det är bättre att hon säger "inga kommentarer" istället för att behöva ljuga. Och talar hon sanning så kan det bli komprometterande för JM och det vill dottern inte vara med i. Så jag tycker hon gör rätt. Om hon älskar sin mamma, och fortfarande har ett starkt band till henne, så är det inte svårt att förstå. Hon avskyr säkert brottet lika mycket som de andra. Men banden till JM verkar starka.

Ja, inte lätt att vara JB. Har full förståelse för hennes beslut. Dessutom har hon en historia med polisen vilket nog kan göra henne mindre benägen att samarbeta.
Citera
2017-06-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe

JM har försökt få JB att säga att det var hon och inte JM som var med på sexfilmen, så att JM inte skulle förstöra sitt rykte ift sitt jobb / företag.
Citera
2017-06-12, 15:07
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon ska kunna leva med sig själv även efter detta. Jag tycker det är bättre att hon säger "inga kommentarer" istället för att behöva ljuga. Och talar hon sanning så kan det bli komprometterande för JM och det vill dottern inte vara med i. Så jag tycker hon gör rätt. Om hon älskar sin mamma, och fortfarande har ett starkt band till henne, så är det inte svårt att förstå. Hon avskyr säkert brottet lika mycket som de andra. Men banden till JM verkar starka.
Japp, plus att hon aom hon talar sanning då är det komprometterande för henne själv oxå.
Hon vill inte medge att hon varit elak och lömsk som morsan
Citera
2017-06-12, 15:11
Medlem
Får man verkligen säga "Inga kommentarer" på frågor vid en rättegång om man är delgiven misstanke? Det låter ju helt sjukt. Antingen så svarar man på frågorna eller så får väl advokaten rycka in om frågan inte anses ha någon relevans?
Citera
2017-06-12, 15:12
Medlem
Har jag rätt om jag uppfattar det som ett totalhaveri mellan de två systrarna?
Citera
2017-06-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffen
Får man verkligen säga "Inga kommentarer" på frågor vid en rättegång om man är delgiven misstanke? Det låter ju helt sjukt. Antingen så svarar man på frågorna eller så får väl advokaten rycka in om frågan inte anses ha någon relevans?

Hon är hörd som vittne om jag inte missförstått. Och eftersom hon är anhörig vittnar hon inte under ed.
Citera
2017-06-12, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Den dottern har mamman lyckats hjärntvätta totalt. Ledhund.
Ska man tänka så här så får väl AB anses hjärntvättad av moster sin. Inget av det vi hör idag är något av värde. Fyra ungar som skall sitta och prata om sin mammas personlighet där alla växlar i 180. Den ena ytterligheten efter den andra och kvar är DB som kommer prata för mamma. Rena tramset.
Citera
2017-06-12, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Den dottern - JB - är medmisstänk i åtalet som rör JM:s döde man. Så hon står nog på sin mammas sida.
Hon och JM har varit tighta sen långt innan så att förenkla det och säga att denna relation är uppbyggd på aki är fel av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in