2017-06-12, 14:33
Medlem
19-åringen är både anhörig och medmisstänkt och rätten ska nu ta ställning till i vilken roll hon ska höras.
Men hur då medmisstänkt? Trodde alla såna frågetecken var uträtade redan.
Citera
2017-06-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
En av tvillingarna, L*ura.

Ja eller huuur! Men då är ju inte tvillingarna 4 år idag! Då stämmer det att de är födda 2012 tänker jag! ? Har bara sett bild på tjejen, killen verkar inte vara med på så många bilder...
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Fahlander / Wenna har alltså fortfarande inte rett ut formalia - vicken fars.....
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Jag har inte förstått vem den ljushåriga tjejen med pannlugg är? Hon måste vara för gammal för att vara ABs barn?
hon är väl ena tvilling
finns på bilden på JM's fejan oxå
Citera
2017-06-12, 14:35
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Jag gissar att det har med påverkan att göra... Nu är de vänner, innan det här hände så hade de ingen bra kontakt.. Tror JM försöker försvaga ABs vittnesmål med att hon är påverkad av de runt sig..
Eller vad tror ni?
Jo, möjligen. Men det är ju väldigt subtilt i så fall. Hur ska rätten förmås dra den slutsatsen enbart genom den frågan. ”Mhm, AB hade dålig kontakt med mostern och nu är den bra: det skulle kunna bero på att AB erbjudits pengar eller annat av mostern i utbyte mot ett negativt vittnesmål gentemot JM!”

Om Hikes följt upp med fler frågor på temat kanske det skulle kunnat framgå vad syftet var. Men detta är väl kanske JM’s direkta order: ”Fråga hur hennes relation till mostern var!”, eftersom JM visste att den var dålig och i hennes twistade hjärna skulle en sån fråga och svar få till följd att AB skulle kunna bedömas som icke trovärdig. Hikes själv kanske inte vet syftet med frågeställningen, därav inga följdfrågor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
19-åringen är både anhörig och medmisstänkt och rätten ska nu ta ställning till i vilken roll hon ska höras.
med vid mordet på Aki och därför misstänkt i det målet
Citera
Medlem
Citat:
Till mordet på exmaken.
Citera
Medlem
Citat:
JB gråter redan innan hon behövt öppna munnen.... Förstår inte att hon inte vill ha medhörning, det här kan inte vara lätt på något sätt!!
Lite spänning kan jag tänka. Om jag förstått rätt är hon lojal mot sin mamma. Hon är tydligen dessutom både karaktärsvittne, vittne samt misstänkt för medhjälp till mordet på Aki. Svårt för en så ung tjej. Fy fasen vad hennes mamma ställt till det för sina barn.
Citera
2017-06-12, 14:36
Medlem
Citat:

Nej, de har inte bevis nog för att sätta fast JB, JJ och DB för medhjälp / A*i... så de är medmisstänkta, men alltså inte anhållna.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ja eller huuur! Men då är ju inte tvillingarna 4 år idag! Då stämmer det att de är födda 2012 tänker jag! ? Har bara sett bild på tjejen, killen verkar inte vara med på så många bilder...

Ja, tvillingarna är födda på slutet av 2012, kring jul.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffen
Till mordet på exmaken.
Läst på lite nu. Tydligen är hon fortf delgiven misstanke.
Citera
2017-06-12, 14:39
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Kan inte vara 2012 då de är 4 år.
kan du räkna? om de är föda dec 2012, då fyllde de 4 i december 2016, dvs 4.5 nu
vad är det som inte stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in