2017-06-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Han är ju det. Han står i högre rang än dom andra då han är (the boss) med mycket mer erfarenhet och varit med om en del specialobduktioner.

Hans enda poäng är väl underliggande sjukdom som alternativ förklaring. Om underliggande sjukdom ej finns och detta nu utreds ännu en gång med fler tester, ja då finns det väl inget mer att diskutera på den punkten - fin titel eller inte.

I övrigt: det är otroligt dålig rapportering från rättegången. Slutplädering har väl ej skett än? Någon som har några som helst nyheter?
Citera
2017-06-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Blir märkligare och märkligare...har uppfattningen av att polisen har lagt orden i munnen på erika.läst fup och erika verkar ta ord och svar med berättelser ifrån vad polisen vill att hon ska svara...är det någon mer som uppfattar det så?

Nej, verkligen inte.
Citera
2017-06-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Hans enda poäng är väl underliggande sjukdom som alternativ förklaring. Om underliggande sjukdom ej finns och detta nu utreds ännu en gång med fler tester, ja då finns det väl inget mer att diskutera på den punkten - fin titel eller inte.

I övrigt: det är otroligt dålig rapportering från rättegången. Slutplädering har väl ej skett än? Någon som har några som helst nyheter?

Du satte ord på mina tankar newbiecracker! tack!
Citera
2017-06-11, 15:19
Medlem
Citat:

Precis! Låt han utreda så får vi nog se och sen kan vi lägga ner den diskussionen och lilla H kan få den upprättelse hon förtjänar. Han kan vara hur mkt expert han vill och ha en fin titel, men fortfarande va en idiot eller ha helt åt helvete fel.

Tycker också det är helt fruktansvärt dålig rapportering. Borde ju skrivas mer när fallet är avslutat. Gärna namn och bild i de stora tidningarna på de skyldiga.
Senast redigerad av Andromeda136 2017-06-11 kl. 15:23.
Citera
2017-06-11, 15:25
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte.
Verkligen inte så ja uppfattar det.
Citera
2017-06-11, 17:26
Medlem
Dålig uppdatering i Kristianstadbladet om rättegången.
Någon som vet vilken dag dem är inne på?
Citera
2017-06-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlez13
Dålig uppdatering i Kristianstadbladet om rättegången.
Någon som vet vilken dag dem är inne på?

Slutpläderingar nu på onsdag!
Citera
2017-06-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter99
Slutpläderingar nu på onsdag!

Tack för svar!
Citera
2017-06-11, 19:09
Medlem
Citat:
Spädbarnets död har skakat Tollarp

Alla vet vad som har hänt – men ändå inte.
Det unga föräldraparet som misstänks för att ha orsakat sin nyfödda dotters död var nyinflyttande i Tollarp och höll sig mycket för sig själva.
Den en månad gamla bebisens död har skakat byn.
– Jag vet inte vad jag ska tro, om det är sant eller inte. Det är hemskt, säger en granne.

Citat:
Då faller dom
På onsdag är rättegångens sista dag. Då ska åklagare Eva Norberg och de målsägandes ombud hålla sina slutpläderingar.
Två veckor senare det får de boende i Tollarp och alla andra som engagerat sig i fallet reda på vad som egentligen hände i lägenheten i september förra året.

http://www.expressen.se/kvallsposten/krim/spadbarnets-dod-har-skakat-tollarp/
Citera
2017-06-12, 11:59
Medlem
Är det någon som är premiumprenumerant på Helsingborgs Dagblad? Skulle ni i så fall vilja läsa och sammanfatta detta https://www.hd.se/2017-06-12/exflickvannen-till-den-atalade-for-spadbarnsmisshandel-jag-och-min-dotter-trakasseras så vore det vänligt.

Nu har det förvisso inte direkt med fallet eller pågående rättegång att göra, men det kunde ändå vara intressant att se hur en lite mer perifer person i sammanhanget upplever situationen.
Citera
2017-06-12, 13:42
Medlem
dictionarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Är det någon som är premiumprenumerant på Helsingborgs Dagblad? Skulle ni i så fall vilja läsa och sammanfatta detta https://www.hd.se/2017-06-12/exflickvannen-till-den-atalade-for-spadbarnsmisshandel-jag-och-min-dotter-trakasseras så vore det vänligt.

Nu har det förvisso inte direkt med fallet eller pågående rättegång att göra, men det kunde ändå vara intressant att se hur en lite mer perifer person i sammanhanget upplever situationen.

Finns gratisartikel med liknande rubrik här: http://www.expressen.se/kvallsposten/krim/pappans-ex-sambo-och-barn-trakasseras/ så den innehåller nog typ samma info misstänker jag.
Citera
2017-06-13, 01:22
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Överdrivet? Nej, jag tycker det är rena vansinnet, oförlåtligt och något som bör straffas med ett långt fängelsestraff, men någon rimlighet får det ändå finnas. Jag hade hållit med dig om det varit styrkt att de systematiskt torterat barnet och hon haft skallfrakturer, frakturer i armar, ben, stora inre blödningar, punkterade lungor, blivit våldtagen, kastad i golvet, haft skärsår och sticksår, eller vad som helst som tydligt visat på systematisk medveten tortyr. DÅ hade jag kunnat acceptera att någon velat ta till dödsstraff.

Här har vi ett fall där mord överhuvudtaget inte är styrkt. Inte heller tortyr eller sexuella övergrepp. Det vi har är några blåmärken som troligtvis tillkommit av att någon av föräldrarna varit hårdhänt (förmodligen av frustration och ilska, men inte i syfte att medvetet skada) och revbensfrakturer varav de flesta kan ha tillkommit av HLR och de äldre är helt okänt hur de uppstått, vilket kan innebära vad som helst. Antingen att någon medvetet pressat sönder bröstkorgen, eller att någon av dem av klantighet exempelvis tappat henne, men vägrar i sten att erkänna det alternativt har förträngt det för att det känns för hemskt.

Utifrån det förundersökningsmaterial som finns är det inte styrkt att det förekommit någon misshandel och definitivt inte att det förekommit något mord eller ens dråp. Det som finns styrkt är att båda vetat om att flickan haft konstiga knäppande ljud i revbenen på ryggen och blåmärken och blod i en kräkning, men underlåtit sig att söka vård. Inte ens den biten är säkert att de kan fällas för, eftersom det inte är styrkt att de förstått att de behövt söka vård. De kan spela på att de är så korkade och okunniga. Plus det faktum att de sökte vård den gång flickan uppenbart hade ont (det röda i munnen) och att de tog upp det här med blåmärken med BVC och att mamman ringde 1177 när flickan fått i sig för lite mat.

Det här fallet blir svårt för åklagaren att pressa igenom rätten och få till några större fällande domar, tyvärr. Den chans som finns är om föräldrarna gör bort sig under förhandlingarna, vilket iofs mycket väl kan hända, då i vart fall pappan är ohyggligt dålig på att uttrycka sig, dålig på att manipulera och dålig på att ljuga. Han sluddrar, svamlar och fäller krokben på sig själv. Dessutom lär advokaterna köra på försvarstaktiken att lägga skulden på den andre föräldern och det är inte till fördel för pappan. Mamman däremot verkar inte ha några problem med att tala för sin sak och manipulera om så skulle behövas.

Oj vilket sent svar, var några veckor sedan senaste inloggningen skedde här.

Jag har läst och respekterar dina åsikter och argument, dock är det en sak som slår mig. Kan sätta en STOR summa pengar på att du inte har egna barn, har jag rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in