2017-06-12, 12:56
Medlem
Vem är AH?
Citera
2017-06-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
För allt vad jag kan tänka ut, så vinner kanske AH en enorm massa pluspoäng bland kollegerna bara för att ha stått ut och för att ha kämpat så tappert - det har inget med hennes trovärdighet och kompetens att göra längre.

1. Det är bara första ronden i en tre ronders match. Nuförtiden kan det vara som så att advokater räknar med 2-5 ronder beroende på målets karaktär och liknande. Domstolens komposition etc. osv. Vad som är förelagt domstolen etc. osv.

2. Rättssamhällets organisation och ekonomi har förändrats mycket över tid. Allmänuppfattningen och rättssamhällets organisation och uppgifter divergerar ganska kraftigt nuförtiden.

3. Så ifall en advokat är dålig eller ej är svårt att avgöra tills saken är slutgiltigt avgjord.
Citera
2017-06-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
För allt vad jag kan tänka ut, så vinner kanske AH en enorm massa pluspoäng bland kollegerna bara för att ha stått ut och för att ha kämpat så tappert - det har inget med hennes trovärdighet och kompetens att göra längre.

De eventuella pluspoängen gissar jag försvann då hon efter en förmiddag har hittat ett fel i A:s klara redogörlse. Det handlade om tio minuter s felangivelse...

Detta mål handlar inte om tio minuter.

JM är en idiot (som hon titulerade sin pappa?) men inte psykist sjuk i den bemärkelsen, tror jag i alla fall. Kall, kalkylerande,kallblodig och katastofal.

Psyksjuka har andra beteenden.

Nä, livstid i fängelse är mitt absoluta tips.
Citera
2017-06-12, 12:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Att hon är totalnarcissist och lever i en riktig ding-dongvärld gör inte att JM per automatik kvalificerar sig till psykvård.
Hon skall bevisligen vid brottet lidit av/agerat under en allvarlig psykisk sjukdom t.ex. psykos e.d. för att vid fällande dom ev. dömas till psykvård.
Alternativt om hon döms kan en "stor sinnesundersökning" göras och visar den på en permanent psykisk sjukdom kan också vård bli aktuellt.
Annars osvikligt en fängelsedom.
Litet tillägg bara: Den stora rättspsykiatriska undersökningen görs innan domen förkunnas. Om rätten finner att det är sannolikt att hon är skyldig så skickas hon i väg på den efter rättegången, sen när denna är klar kommer domen.
Citera
2017-06-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Vem är AH?

42-åringens försvarsadvokat, Amanda Hikes.
Citera
2017-06-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Efter lunchuppehållet ska Amanda vittna. Även detta lär vara ett hårt slag för försvaret. Antagligen kommer JM komma ut från medhörningrummet.

Jag hoppas att frågor kring hennes mentala hälsa kan utebli. Att äta antidepressiv medicin efter en sådan här händelse, som hon uppgett att hon gör, är ju inget som har att göra med sinnessjukdom i den bemärkelsen Johanna vill antyda.

Är Amanda äldsta dottern? Eller nästäldsta?
Citera
2017-06-12, 13:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Vem är A***s?

En som tolkade, ibland, mellan JM / MR. Kunde han vara pålitlig ? funderade en, kanske båda...
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Pangelius har adress Kungsgatan 63.

Man kan välja väg så att det blir på vägen från Granliden, t.ex. E20 till Folkesta eller till väg 230. Sedan Kungsgatan till nummer 63. Därifrån är det ca 5 minuters körtid till Grankvistgatan. Om man kör lagligt...
Tack för snabbt svar. Skulle kolla en grej men kunde inte hitta kontoret alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Äldsta, sedan killen och sedan JB (andra dottern)
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Amanda är äldsta dotter så vitt jag förstått!
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Äldsta, sedan killen och sedan JB (andra dottern)
Amanda, Julia, David, Alexander, tvillingarna - den ordningen?
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-06-12 kl. 13:02.
Citera
2017-06-12, 13:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Ann-Sofie Sannemalm

"Fhl: Berätta igen - vart var det du sov den kvällen?
- Jag sov i mitt rum, det är närmast vardagsrummet."

Men svamlade inte MR om att AG brukade sova på soffan ?
Citera
2017-06-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Amanda är äldsta dotter så vitt jag förstått!

Amanda, Julia, David, Alexander, tvillingarna - den ordningen?

Tack! Nu kanske jag får lite ordning på barnen. Svårt när många svänger sig med olika initialer här. Har själv inte läst FUP:en - tidsbrist - så jag har noll koll på namnen förutom Johanna, Mohammed och mamman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in