2017-06-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vi hurrar och han är ändå på något sätt ett olyckligt barn

Mmmm... Man får tänka till i bland och påminna sig om att det här är någons jävla verklighet. När vi släcker skärmarna så finns det någon som aldrig mer kan "släcka skärmen" i sin verklighet.
Citera
2017-06-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Jag tror att den kommentaren helt enkelt handlade om att hon inte har n-å-g-o-n-t-i-n-g konkret alls att ifrågasätta eller invända mot i ett stabilt vittnesmål, men att hon ändå ville visa att hon minsann är uppmärksam och lägger märke till felaktiga detaljer.

Eller så inser hon hur kört det är och försöker bara upprätthålla något sken av ansträngning för sin klient.

Tror på det sista. Tyvärr fick det Hikes att verka korkad
Citera
2017-06-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
AH har fått order från JM. Därför är hennes infantila frågor, just bara infantila.

Jag tror alla här som kommenterat, de som följer de olika "lajverna", journalister och sittande rätter är jupt imponerade över "Yes" insats.

JM sitter midjedjupt i skiten och hennes son har sopat banan med henne.

haha... ja du har så rätt så... midjedjupt i skiten medan sonen sopat banan med henne. Var tvungen att skriva meningen själv för jag hade inte kunnat hitta något mer passande.

Jisses vilken mognad den grabben har. I L H

Vi kan ju hoppas på att någon i hans närhet berättar för honom om den gigantiska uppställning han fått från från så många på det här forumet. Och vår gränslösa respekt!

Sen är det nog bra för alla hennes barn att försvinner ur deras dagliga liv. Hinseberg nästa! Därifrån blir hennes negativa påverkan mindre påtaglig. Försumbar kanske.
Citera
2017-06-12, 12:35
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Efter lunchuppehållet ska Amanda vittna. Även detta lär vara ett hårt slag för försvaret. Antagligen kommer JM komma ut från medhörningrummet.

Jag hoppas att frågor kring hennes mentala hälsa kan utebli. Att äta antidepressiv medicin efter en sådan här händelse, som hon uppgett att hon gör, är ju inget som har att göra med sinnessjukdom i den bemärkelsen Johanna vill antyda.
Citera
2017-06-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
haha... ja du har så rätt så... midjedjupt i skiten medan sonen sopat banan med henne. Var tvungen att skriva meningen själv för jag hade inte kunnat hitta något mer passande.

Jisses vilken mognad den grabben har. I L H

Vi kan ju hoppas på att någon i hans närhet berättar för honom om den gigantiska uppställning han fått från från så många på det här forumet. Och vår gränslösa respekt!

Sen är det nog bra för alla hennes barn att försvinner ur deras dagliga liv. Hinseberg nästa! Därifrån blir hennes negativa påverkan mindre påtaglig. Försumbar kanske.

Frågan är om fängelsedom hägrar. Psykiatrisk vård låter nog mer realistiskt. Även om de flesta av oss vill slänga in henne i en cell och kasta bort nyckeln. Men men.... det finns ganska många sjuka i våra fängelser så har vi lite tur så åker hon in i finkan.
Sen, även om detta vittnesmål är starkt - väldigt starkt, så är svenska domstolar försiktiga att döma någon till fängelse/psykiatrisk vård i indiciemål. Visserligen har MR berättat och erkänt, samt lämnat ut henne fullständigt, men frågan är om det räcker. Förnuft och lagen hänger inte alltid så tätt ihop tyvärr.
Citera
2017-06-12, 12:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han borde få pris som Årets Vardagshjälte.

Absolut, vilken liten hjälte och vilken styrka han har i den djävla sits hans as till mor satt honom, finner inte ord över hennes uselhet och skabbiga liv, det räcker fan inte med livstid längre, hon borde få extra livstider för alla liv hon lyckats förstöra med sitt handlande.
Citera
2017-06-12, 12:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Då låter det mer troligt att han (eller JM) handlade på Ica på vägen från Eskilstuna ut till Granliden. Coop är väl iaf ett naturligt val att storhandla på innan man åker iväg till ett sommarställe.

"Datumangivelse" skulle det vara.

Jo det är säkert så. Ett belägg för en säkrare tidslinje och position hade ju aldrig varit fel dock.
Citera
2017-06-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Efter lunchuppehållet ska Amanda vittna. Även detta lär vara ett hårt slag för försvaret. Antagligen kommer JM komma ut från medhörningrummet.

Jag hoppas att frågor kring hennes mentala hälsa kan utebli. Att äta antidepressiv medicin efter en sådan här händelse, som hon uppgett att hon gör, är ju inget som har att göra med sinnessjukdom i den bemärkelsen Johanna vill antyda.

Jag tvekar på om "Trollet" klarar av att sitta inför sina barn när indicerna är så starka.

Jag tror hon blir i källaren hela dagen. Det är nog bäst det. Jag tror att det finns risk för ett totalt psykbryt om barnen inte säger det hon vill höra.

AH är ju helt styrd av JM. Vilket är väl en del av hennes roll också. Dessvärre förlorar ju även AH i trovärdighet.

Undras hur MR har klarat av fm och kommer klara av em. Han verkar ju faktiskt ha lite samvete och lite moralisk kompass.
Citera
2017-06-12, 12:50
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är om fängelsedom hägrar. Psykiatrisk vård låter nog mer realistiskt. Även om de flesta av oss vill slänga in henne i en cell och kasta bort nyckeln. Men men.... det finns ganska många sjuka i våra fängelser så har vi lite tur så åker hon in i finkan.
Sen, även om detta vittnesmål är starkt - väldigt starkt, så är svenska domstolar försiktiga att döma någon till fängelse/psykiatrisk vård i indiciemål. Visserligen har MR berättat och erkänt, samt lämnat ut henne fullständigt, men frågan är om det räcker. Förnuft och lagen hänger inte alltid så tätt ihop tyvärr.

Att hon är totalnarcissist och lever i en riktig ding-dongvärld gör inte att JM per automatik kvalificerar sig till psykvård.
Hon skall bevisligen vid brottet lidit av/agerat under en allvarlig psykisk sjukdom t.ex. psykos e.d. för att vid fällande dom ev. dömas till psykvård.
Alternativt om hon döms kan en "stor sinnesundersökning" göras och visar den på en permanent psykisk sjukdom kan också vård bli aktuellt.
Annars osvikligt en fängelsedom.
Citera
2017-06-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Jag tvekar på om "Trollet" klarar av att sitta inför sina barn när indicerna är så starka.

Jag tror hon blir i källaren hela dagen. Det är nog bäst det. Jag tror att det finns risk för ett totalt psykbryt om barnen inte säger det hon vill höra.

AH är ju helt styrd av JM. Vilket är väl en del av hennes roll också. Dessvärre förlorar ju även AH i trovärdighet.

Undras hur MR har klarat av fm och kommer klara av em. Han verkar ju faktiskt ha lite samvete och lite moralisk kompass.
För allt vad jag kan tänka ut, så vinner kanske AH en enorm massa pluspoäng bland kollegerna bara för att ha stått ut och för att ha kämpat så tappert - det har inget med hennes trovärdighet och kompetens att göra längre.

Tänk om hon, mot JMs vilja, i slutanförandet skulle våga säga att det föstår ni väl att kvinnan är galen. Straffa inte, ge henne "vård"!
Senast redigerad av tantigheter 2017-06-12 kl. 12:54.
Citera
2017-06-12, 12:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra citering, tack för hans egna ord.
Då kan skitsnacket om Anki förpassas dit det hör hemma från början, papperskorgen.
Han är störtskön, rak och tydlig utan krusiduller och lögner.
"jag har velat gjort det på egen hand."
"Jag tänker mest på mig själv och tänker att jag gör som jag vill."

Lägger man till fler faktorer (förutom hota och be sonen ljuga) så finner jag det vedervärdigt i sig att lämna en 13-åring, två tre-åringar ensamma i flera timmar sen kväll/natt utan att ha möjlighet att nå henne.

Det är det enda stället där sådant skräp hör hemma, i soptunnan med tramset.

Vedervärdiga kommentarer om de skador som AM fick vid överfallet och annat liknade skit, bara ett komplett as kan kan komma med dylikt.
Citera
2017-06-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
För allt vad jag kan tänka ut, så vinner kanske AH en enorm massa pluspoäng bland kollegerna bara för att ha stått ut och för att ha kämpat så tappert - det har inget med hennes trovärdighet och kompetens att göra längre.

Förstår hur du tänker.

Jag tänker ur det kortsiktiga perspektivet. Bara just precis i situationen som JMs advokat är i nu.

Dvs hon förlorar i trovärdighet hos sittande rätt. Åhörare/press osv.

I det långsiktiga perspektivet så är väl alltid stora mål meriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in