2017-06-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Åklagarna kommer väl att ställa frågor till JM där hon får bemöta sonens vittnesmål eller är jag ute och cyklar nu?

Märkligt vore ju annars.
Citera
2017-06-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men visst är det fint att han är så förtrolig med A!
De blir äldre, gamla och har förhoppningsvis kontakt genom hela livet. Även som gammal är det gott med någon att dela sina minnen och undringar med. Få fråga på nytt - varje ålder har sina frågor

Så klokt du skriver och det var lite av det jag menar också... han kommer ha många förtrogna som kommer göra livet ljust!

Viss andra kommer detta förfölja för all framtid...
Citera
2017-06-12, 11:31
Medlem
Det är ganska uppenbart hur viktigt det är för barn att ha någon vuxen, vettig förebild.

AB har haft sin mormor och morfar att ty sig till.

AG har haft sin pappa som norm.

J & DB har haft JM med sin personlighetsstörning att knyta an till.

Väldigt tydligt hur galet det blir när inte vuxna är vuxna.
Citera
2017-06-12, 11:32
Medlem
MeMajks avatar
Fhl: Du sa att du självklart lyssnade på din mamma den gången också?
- Ja, annars blir hon ju arg.
Fhl: Var du rädd för henne?
- Hon blir arg om jag inte gör som hon säger. Jajamen, säger pojken.

Man blir ju fan rörd
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske därför hon handlade på coop -- om hon var mer känd på Ica. Är Aki där tills. med sitt kort så måste det ju ha gått raskt i alla fall. Eller så handlar hon o barnen och han blir ombedd att komma direkt in och betala?

Och sen på parkeringen visar det sig vara fler i sällskapet och de måste åka i två bilar? Varav i den ena hamnar Aki med Javier Bardem bakom sig?

På sommarstället befinner sig YX och ZX. Dom ska så småningom åka därifrån. När ?
Rörelserna, mastuppkopplingarna vad avser YX´telefon borde gå att finna...
Vag gäller, den möjligtvis, lätt förvirrade ZX´dito, vet jag inte....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Åklagarna kommer väl att ställa frågor till JM där hon får bemöta sonens vittnesmål eller är jag ute och cyklar nu?

Så praktiskt då för JM att hon kan hänvisa till att hon ingenting har hört. Typ: "Hur skall jag kunna svara på det? Jag satt ju nere i källaren och hade inte ens medhörning.."
Citera
2017-06-12, 11:34
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
- Det var jag och bara mamma. Då frågade jag om 41-årige maken om han också hade blivit mördad och då sa hon: "Nej nej, det var en hjärtattack" men till pappa hade hon sagt att han föll ner från en byggarbetsställning. Man kan inte lita på henne, hon ljuger för alla. Hon har ljugit mycket den senaste tiden.
Precis efter mordet på Göran så ramlar till och med tioöringen ned hos en 13-årig grabb. Även Johanna borde ha insett det orimliga i att på nytt mörda närstående samma plats inom loppet av ett år.

Citat:
- Jag blev ju chockad, man skojar inte om sånt. Fast det var ju inte vi som skojade, det var hon.
Att dra vitsar om mordet är ju inte heller så smart ty det får icke psykopater att reagera kraftigt.
Citera
2017-06-12, 11:37
Medlem
"Hon kan ju bli arg. Fast nu fattar jag vad hon har gjort och då vill jag berätta."

Lilla vän.....
Citera
2017-06-12, 11:37
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vilken kille AG är, JM kan omöjligen producerat något sådant fint, det måste ha skett en förväxling på BB, hon kan inte vara mor till honom.

Helt ärligt, det hade inte förvånat mig om JM såg en "bättre" unge på BB och norpade åt sig den istället. Hade jag varit AG skulle jag bett om ett DNA-test...
Citera
2017-06-12, 11:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Hon kan ju bli arg. Fast nu fattar jag vad hon har gjort och då vill jag berätta."

Lilla vän.....

Ja, så stark och vuxen trots sin ringa ålder, men det värmde att se att han har stöd från mormor och moster, han är inte ensam trots allt.
Citera
2017-06-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Det är ganska uppenbart hur viktigt det är för barn att ha någon vuxen, vettig förebild.

AB har haft sin mormor och morfar att ty sig till.

AG har haft sin pappa som norm.

J & DB har haft JM med sin personlighetsstörning att knyta an till.

Väldigt tydligt hur galet det blir när inte vuxna är vuxna.

Ja, därför måste samhället se till att barn i dysfunktionella familjer får stöd. Antingen genom omhändertagande eller genom att familjen och föräldern får stöd i sin föräldraroll.
Senast redigerad av Vastmanlanning 2017-06-12 kl. 11:43. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-06-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, så stark och vuxen trots sin ringa ålder, men det värmde att se att han har stöd från mormor och moster, han är inte ensam trots allt.

Sen har han ju en vettig pappa. Säkert med sina fel och brister, så som normalstörda är.

Det här är det bästa som kan ske utifrån förutsättningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in