2017-06-12, 11:14
Medlem
Reimers avatar
Från svt,s rapportering.

Citat:
Fhl: Varför berättar du som du gör i dag?
- Jag förstod ju att det här hade hänt den kvällen och att mamma var borta. Och att de nu skulle vara hon så vill man ju inte ljuga om en mördare. Man vill ju inte hjälpa en som är misstänkt. Pappa frågade mig också om det var sanningen, han hade ju pratat med polisen och kanske fått reda på mer. Då sa pappa till mig: "Är det här verkligen sanningen för polisen har flera spår?". Pappa brukar alltid säga "Berättar man sanningen så behöver man inte komma på vad man har sagt".

Citat:
Fhl: Hur kändes det att prata med pappa?
- Det kändes bra, han är bra att prata med, jajamen.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Då vet vi var han fått sin ärlighet ifrån i alla fall och det är inte den storljugande JM.
Citera
2017-06-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De har lite tid på sig att göra om och göra rätt, men jag tror att de är ganska körda och hoppas på att de ska få massa pengar av Johanna. De säljer resten av sina liv för en spottstyver.
De har kanske också har "en stor klump, en massa luft med ord som man bara ville slänga ut, jajamen."?
Vad väger då tyngst, klumpen eller pengarna?
Citera
2017-06-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De har lite tid på sig att göra om och göra rätt, men jag tror att de är ganska körda och hoppas på att de ska få massa pengar av Johanna. De säljer resten av sina liv för en spottstyver.

Vilka är D och JB? Hänger inte med i förkortningarna.
Citera
2017-06-12, 11:18
Medlem
Fhl: Har du pratat med dina syskon om vad som hänt med din mormor och morfar?
- Ja, jag har pratat med min nästäldsta syster, fast jag sa ju inte allt. Jag litar inte så mycket på henne. Men för min äldsta syster berättade jag allt - henne litar jag på fullt ut.
Citera
2017-06-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JM:s "vuxna" barn.
Citera
2017-06-12, 11:19
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Nu ska åklagaren spela upp förhöret med sonen. Det första är daterat den 27 september.
Domaren: Någon gång ska vi ha kaffepaus också. Kring 10.30.
- Yes, säger åklagare Wenna.
Är det inte svenska som är språket i svenska domstolar? Det verkar som Wenna lyssnat lite för mycket på förhören med Alexander, "Yes" är ju ett av hans favorituttryck!

Verklig strong grabb! Jag avundas honom inte den sits han hamnat i. Jag tror dock att han har ett gott stöd i sin far och det värmer.

Citat:
Rättegången har inletts. Domaren informerar via 42-åringens advokat Amanda Hikes att den 42-åriga kvinnan valt att sitta i medhörningsrummet.
Citat:
Den 42-åriga kvinnan har sagt att hon inte vill lyssna på förhöret. Domaren beslutar att ljudet ska stängas av i medhörningsrummet.
Var detta ett sista försök från Johanna att påverka sin son i negativ riktning? Jag tror detta var något slags straff från hennes sida, ett symboliskt avståndstagande. Några insinuationer från Hikes om att sonen är psykotisk lär väl vi förhoppningsvis dock ej få höra.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-06-12, 11:21
Medlem
A är hjälten hela dan i denna tragedi.

Redig och klar berättar han sanningen. Hela sanningen och inget han förtiger...

Han får det bra med pappa och flera syskon framöver!
Citera
2017-06-12, 11:23
Medlem
Vilken klok liten pojke. Han är så förnuftig och rättvis i sina åsikter och svar.
Stackars barn med en sån Mamma😠
Citera
2017-06-12, 11:23
Medlem
Pethuglins avatar
Åklagarna kommer väl att ställa frågor till JM där hon får bemöta sonens vittnesmål eller är jag ute och cyklar nu?
Citera
2017-06-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues

Killen är en vinnare. Han är redig och klar. Han begriper allvaret i det hela, och dessutom ränner han inte runt och pladdrar till vem som helst. Han har full koll på vilka man kan lita på och inte. Vem hade det i den åldern. Jag är full av beundran för denne unge man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

JB är den 22-åriga dottern som under rättegången i SVT benämns "nästäldsta dottern".
Mamma till en Million.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues

Men visst är det fint att han är så förtrolig med A!
De blir äldre, gamla och har förhoppningsvis kontakt genom hela livet. Även som gammal är det gott med någon att dela sina minnen och undringar med. Få fråga på nytt - varje ålder har sina frågor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in