Såå, ny vecka, nya tag! Johanna ska höras mer idag. Är det bara hon eller någon fler?
Hon har grävt ett fint hål åt sig själv. Kan hon förvärra ytterligare? Verkar som hon styrt sin omgivning med typiska härskartekniker. Det funkar illa i dessa sammanhang.
Dags igen då för cirkus JM, vad kommer hon att bjuda oss på idag då månne?
Uppspelningen av AG,s vittnesmål kommer nog som LGWP säger bita bra, vad kommer att bli reaktionen?
Jag gillar verkligen formuleringen från tingsrätten när de avslog JM,s försök att stoppa vittnesmålet, "närmast stötande" sällan läser man en så syrlig formulering, rätten är ganska trött på JM, det märks tydligt.
Jag missade en post (13:19) så jag listar fullare:
11.08 AP:s betalkort; Systemet i E-tuna (Kungsg. 12, nära tågstationen): 297,40 kr
11.23
12.56: 7 sek (Snälltorpet)
13.00 – 13.02 AP utväxlar 11 SMS med sin syster betr. blomvattning (Valhalla)
13.19 AP skriver sitt sista SMS (Brottsta)
13.35: JM ringer AP: 21 sek (Brottsta)
13.42 AP:s betalkort; Mat mm, Coop Forum: 1.923,72 kr (AP:s saldo efter inköp: 36 kr; vid aug månads slut: 0,13 kr)
13.51 JM:s Betalkort; Systemet, Coop Forum: 648,10 kr
20.19 (Grythem)
20.21 (Grythem)
20.21 (Grythem)
20.55 (Grythem)
20.55 (Östermällsa/Stora Mellösa)
20.55 (Östermällsa/Stora Mellösa
20.55 (Östermällsa/Stora Mellösa)
20.56 (Grythem)
20.59 JM SMS:ar AB – Inget svar
21.05 NL till AP: ”Jag vet inte.” – Inget svar
21.19 AP spelar finsk låt på Spotify
21.52 (Grythem)
21.53 (Grythem)
21.54 (Grythem)
21.54 (Grythem)
21.54 (Grythem)
21.54 (Grythem)
22.36 NL till AP: ”sov gott” – Ser att meddelandet levererats: Inget svar
22.55
22.55
Antar att AP antingen tog bussen eller promenerade från centrum till Coop om JM ringde honom då han var vid Brottsta (nära Coop) strax innan hon betalade med hans kort. Alternativt att de kom till Coop tillsammans och att hon ringde honom om att han skulle betala med sitt kort och han kanske väntade utanför. Vet inte om det framkommit?
Antar att AP antingen tog bussen eller promenerade från centrum till Coop om JM ringde honom då han var vid Brottsta (nära Coop) strax innan hon betalade med hans kort. Alternativt att de kom till Coop tillsammans och att hon ringde honom om att han skulle betala med sitt kort och han kanske väntade utanför. Vet inte om det framkommit?
Det hette i någons post att Ica Supermarket låg i Brottsta, men masten som kallas Brottsta täcker kanske även Coop ? Det är bara 7 minuter där sen mellan JM:s tfn-samtal till Aki och betalningen med Akis kort, som jag väl tror JM åtminstone måste ha plockat ihop före betalning. (Kan det ha funnits två kort till samma konto?)
Senast redigerad av Lonnrot 2017-06-12 kl. 08:56.
Anledning: Rättelse
Betyder det här att AP har varit på ICa Supermarket Asplunds innan han var på Coop?:
"13.35: JM ringer AP: 21 sek (Brottsta)
13.42 AP:s betalkort; Mat mm, Coop Forum: 1.923,72 kr (AP:s saldo efter inköp: 36 kr; vid aug månads slut: 0,13 kr)
13.51 JM:s Betalkort; Systemet, Coop Forum: 648,10 kr"
Det finns inte 81,50 kvar på kontot att handla för. Eller har han kredit / fört över pengar?
Kom han till Ica först och åkte till Coop sen? Har han setts på Coop? Övervakningskameror? Eller har han blivit knyckt på sitt kort utanför ICa och JM har åkt å handlat medan hejdukarna tagit hand om AP och åkt till Granliden?
Kontot belastades olika datum: Blöj-, fisk-, kött-kvittot den 13 aug (=3 fulla matkassar + 2 stora blöjpaket); ICA Aspl. 10 aug (okänd tid, okända varor - men mastning + affärsadress indikerar att inköpet skedde kort tid före ankomsten till G-liden). Systemkvittot = 6 stora + 5 mindre flaskor + 1 burk (+ 3 kassar). - AP har inte setts någonstans - förutom av JM.
Senast redigerad av letsdoit 2017-06-12 kl. 09:23.