2017-06-10, 16:21
Medlem
Vilka läkemedel är bra vid social fobi och rastlöshet?

Är benzo ett bra läkemedel mot detta?

Jag träffade en överläkare på psyk och hen ville inte skriva ut detta. Det är sjukt. vårdcentralsläare brukar t o m kunna skriva ut detta.
Citera
2017-06-10, 16:25
Medlem
BigFatCones avatar
Baserat på dina tidigare inlägg och trådar så verkar det snarare vara Hibernal som passar dig bäst.
Citera
2017-06-10, 16:28
Medlem
Jag blev fast, beroende och sedan helvetisk abstinens som kan hålla på i evigheter. Det har gått ut mycket hårda restriktioner från Socialstyrelsen om att benso inte ska skrivas ut, så det är därför du inget får. Detta ska bara användas i max 6 veckor, redan då kan du bli beroende. Sedan så kommer alla vedervärdiga biverkningar där social fobi och rastlöshet går i taket. Det kan bli så illa att man inte går utanför dörren.
Jag har själv bönat och bett om benso, men fick inget. Till slut så blev det svart, och det var mitt livs största misstag. Så jag kan inte annat än att råda dig att undvika detta rävgift, det är som att hoppa ur askan i elden. Som sagt, det kan fungera någon månad, men sedan så börjar helvetet. Det finns bara ett ord för benso och det är RUN!
Citera
2017-06-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag blev fast, beroende och sedan helvetisk abstinens som kan hålla på i evigheter. Det har gått ut mycket hårda restriktioner från Socialstyrelsen om att benso inte ska skrivas ut, så det är därför du inget får. Detta ska bara användas i max 6 veckor, redan då kan du bli beroende. Sedan så kommer alla vedervärdiga biverkningar där social fobi och rastlöshet går i taket. Det kan bli så illa att man inte går utanför dörren.
Jag har själv bönat och bett om benso, men fick inget. Till slut så blev det svart, och det var mitt livs största misstag. Så jag kan inte annat än att råda dig att undvika detta rävgift, det är som att hoppa ur askan i elden. Som sagt, det kan fungera någon månad, men sedan så börjar helvetet. Det finns bara ett ord för benso och det är RUN!

Okej. Det verkar dock vara många på flashback som äter benzo.
Citera
2017-06-10, 17:05
Medlem
vegeges avatar
inderal? om det hjälper rastlösheten vet jag inte. men någon form av betablockerare iaf
Citera
2017-06-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
inderal? om det hjälper rastlösheten vet jag inte. men någon form av betablockerare iaf

vad är betablockerare för något? hur fungerar det?
Citera
2017-06-10, 17:11
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders2010
vad är betablockerare för något? hur fungerar det?

googla runt lite så kan du läsa om folks personliga erfarenheter osv.

kort sagt kan man säga att det påverkar kroppen, men inte psyket. Det hjälper mot fysiska besvär som hjärtklappning, ökad puls, svettningar etc men har ingen effekt på psyket. fungerar som bäst när du ska redovisa eller ljuga i rätten lol.
Senast redigerad av vegege 2017-06-10 kl. 17:16.
Citera
2017-06-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
googla runt lite så kan du läsa om folks personliga erfarenheter osv.

kort sagt kan man säga att det påverkar kroppen, men inte psyket. Det hjälper mot fysiska besvär som hjärtklappning, ökad puls, svettningar etc men har ingen effekt på psyket. fungerar som bäst när du ska redovisa eller ljuga i rätten lol.

jag har redan lågt blodtryck.
Citera
2017-06-10, 17:22
Medlem
vegeges avatar
Citat:
jag har redan lågt blodtryck.

går att få ändå (lägre dos bara)
Citera
2017-06-10, 17:27
Medlem
Citat:
Vilka läkemedel är bra vid social fobi och rastlöshet?
Inga. Samtliga läkemedel som dämpar symptomen kommer också att sakta men säkert förvärra dem. Om du har det jobbigt nu så vänta bara tills du käkat gifterna ett tag.

Citat:
Är benzo ett bra läkemedel mot detta?
Det är förmodligen bland de sämsta. En av de rakare vägarna till total misär.

Endast alkoholistvägen leder något snabbare till total misär.

Citat:
Jag träffade en överläkare på psyk och hen ville inte skriva ut detta. Det är sjukt. vårdcentralsläare brukar t o m kunna skriva ut detta.
Du har en mycket bra överläkare på psyk. Någon som faktiskt bryr sig om dig och tar ansvar för dig.

Du kanske inte förstår det nu, men när du missbrukat benzo i ett par år och förstört år av ditt liv så kommer du att förstå precis vad jag pratar om. Och då kommer den spännande fasen när du ska försöka ta dig ur det och genomlida ett intensivt helvete, eller också välja att sakta men säkert sjunka ännu djupare in i träsket.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-10 kl. 17:32.
Citera
2017-06-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Fast det är ditt fel och din karaktär som leder till oönskade resultat .. skyll dig själv som överdoserar och ignorerar läkaren
Citera
2017-06-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Fast det är ditt fel och din karaktär som leder till oönskade resultat .. skyll dig själv som överdoserar och ignorerar läkaren
Benzo förvärrar alltid problemen. Det spelar ingen roll hur ens personlighet är.

Den enkla orsaken är att hjärnan anpassar sig och försöker kompensera för den ökade trögheten genom att gasa på ännu hårdare.

Benzo påverkar hela hjärnan. Allt blir trögare, dummare och suddigare. Intelligens, personlighet, känslor, whatever. Det gillar givetvis inte kroppen.

Det finns ingen medicin i världen som botar vad TS beskriver. Det enda som direkt klarar av att förändra just de kopplingar i hjärnan som behöver förändras är livsstilsförändringar (eller någon framtidsoperation). En psykolog kan hjälpa patienten att arbeta på omkopplingen
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-10 kl. 17:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in