2017-06-10, 13:40
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Varför skulle Trump säga att Trump är beredd att svära under ed att Comey och allt han har sagt är en lögn, jävligt dum sak att säga om det verkligen finns inspelningar som visar att Trump ljög. Att ljuga under ed är som du säkert förstår ett brott och kommer leda till Trumps fängelsedom.

Jag förstår inte hur du kopplar det, såhär ser jag hela saken;

Comey ljög under ed att Trump, likt någon maffia boss hade ett "lojalitets möte" med Comey där Comey sa ifrån och Comey påstår han har inspelningar på detta. Väldigt viktigt att du förstår denna lilla detalj, Comey påstod detta UNDER ED.

Imorse under en press träff sa Trump, inför hela världens medier att han (President Trump) är villig att vittna om detta UNDER ED. Att det Comey hävdar är en lögn, han är villig att riskera allt för att göra detta, UNDER ED.

Pressträffen;
https://www.youtube.com/watch?v=yrdkOXeTFw0

Nu undrar ju jag hur du kopplar detta, för.. har man läst på lite om fallet så är det ganska uppenbart att Comey sitter riktigt riktigt ordentligt i skiten här. Han utmanade Trump till ett chicken race och Trump tackade ja och synade Comeys bluff.

Vänta nu. Påstår Comey att han har bandinspelningar?!!
När då?? (länka om jag missat något).
Jag trodde det var Trump som antydde att han hade bandinspelningar.
Men han vill ju fortfarande inte säga om det verkligen finns några band eller inte.
2017-06-10, 13:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Förhoppningsvis, ja
Hur som helst tror jag det bästa för USA är att Trump får tid på sig att visa vad hans politik verkligen leder till. Sedan är det upp till väljarna 2020.
Om han tvingas bort i förtid kommer det att dela upp och splittra landet ytterligare.

Men du svarade inte på min fråga:

Tänk om GOP sänker skatterna och tar bort avregleringar. Vad ska Dems gå på val med då? Att höja skatterna och införa regleringar?

Det kommer inte fungera. Folk röstar sällan för höjda skatter och regleringar.
2017-06-10, 13:50
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Enligt samma logik kan man ju fråga sig varför Comey, numera civil privatperson och jobbsökande, frivilligt skulle gå in och vittna falskt under ed? Speciellt då Trump redan varnat att det eventuellt finns inspelningar av mötena. Det skänker ju honom trovärdighet.

Trumps respons skvallrar om att det ej finns några inspelningar och att Trump bluffar. Om han mot förmodan skulle vittna under ed är det ju bara för honom att stick to his story - det landar ju ändå i samma sak; ord mot ord. Det skulle göra Trump till en synnerligen störd person.

Eller så ljög Comey och hoppades det ej finns inspelningar vilket gör honom helt jävla störd och till vilken nytta? Han är 56 år gammal, förmodligen välbeställd och en bra framtid till möte tex inom privat säkerhetssektor, vad har han att vinna på att ljuga under ed för senaten?

Det är en synnerligen intressant situation vi har här och det ska bli spännande att se vad den mynnar ut i.

Som jag ser det och med facit i hand, han hoppades och satsade allt på att denna "Special Counsel" som skulle utreda Trump (som startades p.g.a Comeys uttalande) skulle hitta något, vad som helst. Hade Trump blivit åtalad och dömd så skulle Comey eventuellt bli benådad och friad från alla anklagelser. Väldigt högt spelat av Comey m.a.o och enligt artikeln som jag länkade till ett par sidor bak så var Comey inte ensam i denna konspiration så att han handlade på eget bevåg är föga troligt. Deep state i farten igen.

Hur jag än vrider på det så har Trump betydligt mer att förlora på att svära under ed och ljuga än Comey så någon av dessa 2 bluffar, ska bli spännande att se vem som synas.
2017-06-10, 13:54
Medlem
Citat:
Att ljuga under ed är som du säkert förstår ett brott och kommer leda till Trumps fängelsedom.
Praxis är att Trump omedelbart skulle bli benådad. Nixon och Weinberger är exempel på hur det går till.
2017-06-10, 13:58
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Vänta nu. Påstår Comey att han har bandinspelningar?!!
När då?? (länka om jag missat något).
Jag trodde det var Trump som antydde att han hade bandinspelningar.
Men han vill ju fortfarande inte säga om det verkligen finns några band eller inte.

Han påstod detta under ed, ja. Under Senat vittnesmålet häromdagen;
https://www.youtube.com/watch?v=yry9PV3DNfw

Här erkänner han, under ed, att han läckte hemlighets/privilierad information till media;
https://www.youtube.com/watch?v=D5bCbKyWsB4 (runt 2.10 är det mest vitala i hela denna fadäs, komik)
2017-06-10, 14:00
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Praxis är att Trump omedelbart skulle bli benådad. Nixon och Weinberger är exempel på hur det går till.

Hur skulle det se ut för Trump administrationen?

Man kan inte begå ett brott som President och sedan bli benådad hur som helst utan seriösa politiska konsekvenser och Trump är inte en President som har råd att slösa politiska poäng bland sina väljare på att sänka politiska fiender med hjälp av benådningar.

Här är den bästa sammanfattningen av hela denna komik jag sett än så länge.

Tucker Carlsson Fox News;
https://www.youtube.com/watch?v=2bUBQmsq33o
Senast redigerad av Daniel501 2017-06-10 kl. 14:07.
2017-06-10, 14:07
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Som jag ser det och med facit i hand, han hoppades och satsade allt på att denna "Special Counsel" som skulle utreda Trump (som startades p.g.a Comeys uttalande) skulle hitta något, vad som helst. Hade Trump blivit åtalad och dömd så skulle Comey eventuellt bli benådad och friad från alla anklagelser. Väldigt högt spelat av Comey m.a.o och enligt artikeln som jag länkade till ett par sidor bak så var Comey inte ensam i denna konspiration så att han handlade på eget bevåg är föga troligt. Deep state i farten igen.

Hur jag än vrider på det så har Trump betydligt mer att förlora på att svära under ed och ljuga än Comey så någon av dessa 2 bluffar, ska bli spännande att se vem som synas.

Jo, jag tänkte också på det och tänkte lägga till detta i mitt förra inlägg men kände att det blev lite väl foliehattigt.

Men ok, om vi jobbar utifrån den tesen. Comey ljuger ihop ett memo från mötena, hoppas att Trump ska utredas och att "något" ska hittas. Till att börja med, detta är FBI. Finns det skit på Trump vet de om det. Om Comey vill sätta dit Trump så kan han nog göra det ändå. Vidare undrar man vad Comey skulle tjäna på detta, om tex han fick Trump avsatt. Då blir hans hantlangare pence president. Vad är skillnaden för Comey? Han är fortfarande chef för FBI och rapporterar dessutom inte ens till presidenten. Som sagt, foliehattigt.

Jag lutar åt tes 2. Comey talar 100% sanning. Trump bluffar ty han vet att inga inspelningar finns. Trumps team och framförallt hans advokat sätter i halsen. "Gå halva vägen, säg att han misstolkade dina ord", viskar de i Trumps öra. Men Trump jobbar inte så. Han förnekar 100% eller så medger han 100% oavsett vad sanningen är. Det har funkat hela hans karriär så varför ska det inte funka nu, tänker Trump.

OM Comey ljög under ed riskerar han ju att förstöra hela sitt liv, ett bekvämt liv där han har gott anseende och en bra "legacy". But, but, why? Trump däremot hänger redan på en skör jävla tråd med låga ratings och har inte fått det genombrott han hoppades på. Han har inte tid med massa skit. Han bluffar och hoppas på det bästa.

Sen tror jag inte Trumps kommentarer privat till Comey var så jävla farliga, men USA:s senat gillar ju att blåsa upp allting. Detta är stone cold byråkrater vi pratar om, detaljbesatta människor utan humor. Rak motpol mot Trump som egentligen inte hör hemma i den miljön alls.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-06-10 kl. 14:09.
2017-06-10, 14:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men du svarade inte på min fråga:

Tänk om GOP sänker skatterna och tar bort avregleringar. Vad ska Dems gå på val med då? Att höja skatterna och införa regleringar?

Det kommer inte fungera. Folk röstar sällan för höjda skatter och regleringar.

De kan gå på val med singlepayer och goda skolsystem något som inte kommer att ske med denna administration.

Hur ser du på att republikanerna och demokraterna stoppade budgetförslaget för skolor där barn med fysiska och mentala förhinder skulle ha straffats eller rent av förhindrata att gå i skolan?
2017-06-10, 14:14
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Jo, jag tänkte också på det och tänkte lägga till detta i mitt förra inlägg men kände att det blev lite väl foliehattigt.

Men ok, om vi jobbar utifrån den tesen. Comey ljuger ihop ett memo från mötena, hoppas att Trump ska utredas och att "något" ska hittas. Till att börja med, detta är FBI. Finns det skit på Trump vet de om det. Om Comey vill sätta dit Trump så kan han nog göra det ändå. Vidare undrar man vad Comey skulle tjäna på detta, om tex han fick Trump avsatt. Då blir hans hantlangare pence president. Vad är skillnaden för Comey? Han är fortfarande chef för FBI och rapporterar dessutom inte ens till presidenten. Som sagt, foliehattigt.

Jag lutar åt tes 2. Comey talar 100% sanning. Trump bluffar ty han vet att inga inspelningar finns. Trumps team och framförallt hans advokat sätter i halsen. "Gå halva vägen, säg att han misstolkade dina ord", viskar de i Trumps öra. Men Trump jobbar inte så. Han förnekar 100% eller så medger han 100% oavsett vad sanningen är. Det har funkat hela hans karriär så varför ska det inte funka nu, tänker Trump.

OM Comey ljög under ed riskerar han ju att förstöra hela sitt liv, ett bekvämt liv där han har gott anseende och en bra "legacy". But, but, why? Trump däremot hänger redan på en skör jävla tråd med låga ratings och har inte fått det genombrott han hoppades på. Han har inte tid med massa skit. Han bluffar och hoppas på det bästa.

Sen tror jag inte Trumps kommentarer privat till Comey var så jävla farliga, men USA:s senat gillar ju att blåsa upp allting. Detta är stone cold byråkrater vi pratar om, detaljbesatta människor utan humor. Rak motpol mot Trump som egentligen inte hör hemma i den miljön alls.

Jag länkar till Tucker Carlssons analys och summering av det då han förklarar betydligt bättre hur jag resonerar kring hela denna sörja;

https://www.youtube.com/watch?v=2bUBQmsq33o
2017-06-10, 14:18
Medlem
Citat:
Enligt samma logik kan man ju fråga sig varför Comey, numera civil privatperson och jobbsökande, frivilligt skulle gå in och vittna falskt under ed? Speciellt då Trump redan varnat att det eventuellt finns inspelningar av mötena. Det skänker ju honom trovärdighet.

Trumps respons skvallrar om att det ej finns några inspelningar och att Trump bluffar. Om han mot förmodan skulle vittna under ed är det ju bara för honom att stick to his story - det landar ju ändå i samma sak; ord mot ord. Det skulle göra Trump till en synnerligen störd person.

Eller så ljög Comey och hoppades det ej finns inspelningar vilket gör honom helt jävla störd och till vilken nytta? Vad har han att vinna på att ljuga under ed för senaten samt hitta på bluff-memos efter hans möten med Trump när han fortfarande var director över FBI?

Det är en synnerligen intressant situation vi har här och det ska bli spännande att se vad den mynnar ut i.
Trump kan fortsätta ljugaäven under ed utan att bli åtalad. Så Trumps ord är inget värda helt enkelt. Dessutom så är ju Comey vittnesmål av större tyngd än Trumps eftersom få litar på Trumps ord. Comey har ju inte gjort något brottsligt men Trump kan var på väg att göra det. Att ha en advokat som är full av kopplingar till maffian i Kreml stärker ju inte Trumps redan låga trovärdighet. Att han dessutom kallar Comey för en läckare är ju så otroligt korkat att republikanerna knackar sig i pannan av förtvivlan över presidenten och hans kullerbyttor. Många republikaner tror det fortsätter att gå mot mer kaos i stället för politiska framsteg nu när man bevisligen inte har en kompetent ledare i vita huset som fokuserar på USA först istället för Trump först. Att ha en politiskt handlingsförlamad, otrevlig och inkompetent president är ju ingen höjdare varken för amerikanerna, landet eller västvärlden precis. Ryssland är väl snart det enda land Trump inte öst galla över i sin skeva världsbild.
2017-06-10, 14:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De kan gå på val med singlepayer och goda skolsystem något som inte kommer att ske med denna administration.

Hur ser du på att republikanerna och demokraterna stoppade budgetförslaget för skolor där barn med fysiska och mentala förhinder skulle ha straffats eller rent av förhindrata att gå i skolan?

Fast då handlar det om regleringar och höjda skatter.
Eller menar du att det endast ska gälla för blå stater?

Dem ska straffas för att dem har ett handikapp?
2017-06-10, 14:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast då handlar det om regleringar och höjda skatter.
Eller menar du att det endast ska gälla för blå stater?

Dem ska straffas för att dem har ett handikapp?

Kalifornien röstade nyligen igenom ett singlepayer system (folket valde det) och ska härnäst rösta om höjda skatter för att kunna vara garanterade sjukvård.

Det komiska är att om de röstar igenom det så kommer de att spara omkring 100 dollar i månaden.

Ja om du frågar USAs nuvarande utbildningsminister så ska man det då hon ville dra in på det finansiella stöd som finns för att garantera deras möjlighet att kunna ta del av utbildningen.

Detta stoppades av republikanerna och demokraterna, då det enbart skulle skada den amerikanska befolkningen då det begränsar vissa från att kunna lära sig läsa, skriva och räkna.

Men vad gör det, så länge man kan sänka skatterna för de rikaste eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in