Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Som jag ser det och med facit i hand, han hoppades och satsade allt på att denna "Special Counsel" som skulle utreda Trump (som startades p.g.a Comeys uttalande) skulle hitta något, vad som helst. Hade Trump blivit åtalad och dömd så skulle Comey eventuellt bli benådad och friad från alla anklagelser. Väldigt högt spelat av Comey m.a.o och enligt artikeln som jag länkade till ett par sidor bak så var Comey inte ensam i denna konspiration så att han handlade på eget bevåg är föga troligt. Deep state i farten igen.
Hur jag än vrider på det så har Trump betydligt mer att förlora på att svära under ed och ljuga än Comey så någon av dessa 2 bluffar, ska bli spännande att se vem som synas.
Jo, jag tänkte också på det och tänkte lägga till detta i mitt förra inlägg men kände att det blev lite väl foliehattigt.
Men ok, om vi jobbar utifrån den tesen. Comey ljuger ihop ett memo från mötena, hoppas att Trump ska utredas och att "något" ska hittas. Till att börja med, detta är FBI. Finns det skit på Trump vet de om det. Om Comey vill sätta dit Trump så kan han nog göra det ändå. Vidare undrar man vad Comey skulle tjäna på detta, om tex han fick Trump avsatt. Då blir hans hantlangare pence president. Vad är skillnaden för Comey? Han är fortfarande chef för FBI och rapporterar dessutom inte ens till presidenten. Som sagt, foliehattigt.
Jag lutar åt tes 2. Comey talar 100% sanning. Trump bluffar ty han vet att inga inspelningar finns. Trumps team och framförallt hans advokat sätter i halsen. "Gå halva vägen, säg att han misstolkade dina ord", viskar de i Trumps öra. Men Trump jobbar inte så. Han förnekar 100% eller så medger han 100% oavsett vad sanningen är. Det har funkat hela hans karriär så varför ska det inte funka nu, tänker Trump.
OM Comey ljög under ed riskerar han ju att förstöra hela sitt liv, ett bekvämt liv där han har gott anseende och en bra "legacy". But, but, why? Trump däremot hänger redan på en skör jävla tråd med låga ratings och har inte fått det genombrott han hoppades på. Han har inte tid med massa skit. Han bluffar och hoppas på det bästa.
Sen tror jag inte Trumps kommentarer privat till Comey var så jävla farliga, men USA:s senat gillar ju att blåsa upp allting. Detta är stone cold byråkrater vi pratar om, detaljbesatta människor utan humor. Rak motpol mot Trump som egentligen inte hör hemma i den miljön alls.