2017-06-10, 11:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är ett klassiskt beteende bland barn att låtsas sova "räv" för att få det att se ut som om man varit kvar på samma plats, när man egentligen varit uppe och gjort ofog. Inte otroligt - som diskuterats tidigare - att JM någon minut innan varit i huset och kontrollerat, och sen rusat ut till bilen i stor hast. Hoppat in bakom ratten, blundat och snusat för att simulera djup sömn.

Haha ja det krävs väl ingen raketforskare för att förstå att hon inte sov på riktigt
Citera
2017-06-10, 11:57
Avstängd
Skulle tippa på att MR får 10-14 år med tanke på åldersrelaterad straffrabatt. För Johanna blir det livstid eller rättspsyk (till 99 % hinsan). I sämsta fall 18 år.
Citera
2017-06-10, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Ja det är för asigt att se sista förhöret med JM, 1801-17.
Dom orkar inte lyssna, vill inte lyssna, har annat att göra är dom idioter nog att säga till hikes. Vilka riksmongon och nollor helt utan ork.

Så illa att hon knappt fick nämna Maxi sedan har de minsann annat att göra än att förhöra en misstänkt. kl.11:02 18/1-17 drog de ur sladden och sket i JMs historier utan att hon fick komma till tals om Cola. Satan så rättsvidrigt och Hikes lär tappat hakan.

Citat:
J: Ja, för att affären var stängd när jag kom dit. Därför är jag säker på att det var innan nie
eller efter nie.
F: Nej, jag har inget mer. Vi återkommer till det som är.
B: Och du Amanda, det är ingen idé och planera in något förhör just nu heller, nästa förhör,
utan vi får återkomma om det. Det känns…vi har andra arbetsuppgifter i det här och sköta än
att sitta här och få olika historier just nu. Vi får försöka styrk….vi måste göra annat då
eftersom vi inte…ja, jag tycker inte vi kommer längre. (ohörbart)

J: Ja, fast det finns ingenting och komma till för att jag har inte gjort det här. Jag kommer inte
och ändra

Citat:
F: Ja, det vet jag att du har sagt men du har även sagt att det varit sanning det du har sagt. Det
var sanning när du var hemma, det var sanning när du var i Katrineholm, det var sanning när
du var och prostituerade, det var sanning när du satt på Willys och väntade på pistol, det var
sanning när du åkte ner till Willys och inte hade kort med dig. Nu är vi på ICA Maxi helt
plötsligt.
J: Ja
F: Det är ingen sanning, det är det det handlar om.
J: Nej, det är inte det det handlar om.
F: Vi avslutar förhöret och klockan är 11.02
Citera
2017-06-10, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Berätta för oss varför dessa personer skulle vilja döma en oskyldig?

Hur tycker du att JM kan hantera saker öht?

Vem eller vad är det som kommer skada A mycket mer än vad vi kan förstå? Hur då?
Du är förblindad av JM på ett kusligt vis och därför passar jag frågorna om A, vill helst lämna honom utanför detta. Dom har ingen aning om JM mördat dom tror hon gjort så dom har tagit ställning på ingen som hels bevisning. Mormor styr ena lägret så säger även sonen A, det är hos det lägret han pratar om händelsen där vardagen endast kretsar kring hans mamma. Hos pappan är han fredad.
Citera
2017-06-10, 12:12
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Så illa att hon knappt fick nämna Maxi sedan har de minsann annat att göra än att förhöra en misstänkt. kl.11:02 18/1-17 drog de ur sladden och sket i JMs historier utan att hon fick komma till tals om Cola. Satan så rättsvidrigt och Hikes lär tappat hakan.
Det är väl rätt uppenbart ändå att så fort JM lagt fram ett alibi som man lätt kan stryka hittar hon på en ny historia. Det här måste vara otroligt prövande för åklagaren eftersom allt måste kontrolleras hur osannolikt JM`s nästa påstående än låter. Enorma resurser som måste läggas på detta.
Det är typiskt för den här typen av människa - hon har ju själv oxå skrivit lappar till MR att man aldrig aldrig ska erkänna - det är därför hon så febrilt hittar på en ny historia så fort den föregående spricker.Hon skulle aldrig ha erkänt ens om det fanns inspelat
Jag är mest oroad över att någon helt annan person köpt en Cola Zero på macken vid den tidpunkt hon sagt och att det skulle kunna ge henne alibi. Shit happens!
Senast redigerad av mercy 2017-06-10 kl. 12:58.
Citera
2017-06-10, 12:18
Medlem
Citat:

Men visst är det så, att en del av det som sägs här och som kan tyckas vara rättsvidrigt i förhöret är betingat av situationen, där och då?
Jag klipper in en replik som ser viktig ut i det läget, nämligen den där B påpekar att de ollika uppgifterna J lämnar håller utredarna mer än sysselsatta med att "styr..." ka de uppgifter som redan lämnats - är det det B nästan säger?
Om nu många eftertankar har lett Johanna och Amanda att tycka att just den punkten är så avgörande, varför har de inte tagit tag i den med större kraft?

Ur ditt referat ovan:
"B: Och du Amanda, det är ingen idé och planera in något förhör just nu heller, nästa förhör,
utan vi får återkomma om det. Det känns…vi har andra arbetsuppgifter i det här och sköta än
att sitta här och få olika historier just nu. Vi får försöka styrk….vi måste göra annat då
eftersom vi inte…ja, jag tycker inte vi kommer längre. (ohörbart)"
Citera
2017-06-10, 12:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Det kan väl för fan inte räcka att en intagen ställer sin egen diagnos??? Det var det dummaste jag hört. Det är väl därför hon inte velat träffa någon psykolog för då hade det inte blivit någon. Nu tror hon att hon genom sin "gedigna" utbildning ska komma undan med en självdiagnos. Jäkla dumhuvud fattar inte hur hon får hålla på kan inte hennes advokat stoppa henne. Sen undrar jag hur många nyttiga idioter hon har på utsidan det är nog inte mer än två. JJ håller sig nog undan.

JJ, JB, DB och JM...
JJs förhållningssätt är lite intressant.

Han beskriver JM som en dysfuntionell psykopat i behov av vård. Han säger det till henne och får sparken.

2017-03-01 om JM:
"JJ: Varför hon säger såna saker? När jag försökte stoppa henne gå och ligga med de här 18-åringar. Jag gick framför hennes syster... framför hennes dotter, framför hennes barn, framför Julia till och med jag skällde henne. Jag bara du är dum i huvudet. Det är någonting fel på dig. Du behöver hjälp, du behöver gå till psyket. Hon kan tänka på vad som helst. Sen attityden, jag och hon bråkade varje dag. Jag bara, skäms du inte. Du går och ligger med såna där små barnen, hon försökte para ihop Julia med den här killen som hon har haft sex med, i skandalen. Den här killen erkände för mig själv också. Förstår du? Det är därför hon skriver saker och ting. Sälja absolut, jag har sålt, jag har missbrukat. Det är inga problem, jag har gjort det. Jag erkänner det. Men de här andra sakerna som hon säger att jag kan göra vad som helst, det finns inte. Hon bara hittar på. Det är fantasi.
...
JJ: (Skrattar) Alltså som jag sagt till dig, Johanna hon är dum i huvudet. Förstår du? En psykopat. Som hennes barn kallar henne psykopat."

Huvudprotokoll__del_6__8_.pdf, sid 710 enligt paginering. Mina fetningar.

"JJ:Förstår du? Du kan gå och fråga dem, kommer du ihåg dem någonting? När deras mormor. .. morfar dog, mormor var jätteskadad i sjukhuset jag stoppade hela familjen, åk inte till Thailand. Jag stoppade. Hon bara nej, vi ska åka Thailand, vi ska ha våran semester. De bryr sig inte om sina mormor och morfar, varför ska de bry sig om den här stackars Aki?"

Huvudprotokoll__del_6__8_.pdf, sid 718-719 enligt paginering.

Första gången jag läste detta tänkte jag att JJ har högre moral än JB och DB. JM ska vi inte prata om för hon kan inte mätas på samma skala. Nu när jag läser tänker jag att det kan vara så, men skillnaden kan också vara att JJ förstår vad som händer om man har sex med "sina" flyktingbarn. Han förstår hur omgivningen reagerar när familjen åker till Thailand strax efter att pappa/morfar mördats och mamma/mormor skadats svårt i knivöverfallet.
Det förstår helt klart inte JM. Eller förstår hon, men anser sig stå över sådana "förutfattade meningar"? Hur är det med JB och DB? Förstår dom och tvekar, men gör som JM säger?
JB protesterade mot sexet när JM anklagade henne själv för att vara den som haft sex med pojkarna. Protesterade hon innan?

Citera
2017-06-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Skulle tippa på att MR får 10-14 år med tanke på åldersrelaterad straffrabatt. För Johanna blir det livstid eller rättspsyk (till 99 % hinsan). I sämsta fall 18 år.
Eller så hamnar hon på kvinnofängelset i Ystad.
Lite för långt att få besök på samt det finns riktiga sköningar som bor där.
Riktigt ilskna kvinnor som gillar att slåss!
Citera
2017-06-10, 12:20
Bannlyst
Citat:
FHL tappar inte bara fattningen dom hånar, avbryter, viker av från ämnet och vägrar lyssna. I rätten fick hon berätta där också hikes försöker få fram att hon velat berätta detta tidigare varpå fahlander kontrar och säger att det är ännu en historia. Det är ingen ny historia som hikes påpekade, det är en avbruten historia som åk nu plötsligt har tid att lyssna till, skyndsamt ber dom att få "låna" JM. Hoppas hikes "lånar" dom trötta och arga fhl under rättegången. De här bör dom få förklara närmare att dom inte orkar med sitt jobb.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-10 kl. 12:24.
Citera
2017-06-10, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det är väl rätt uppenbart ändå att så fort JB lagt fram ett alibi som man lätt kan stryka hittar hon på en ny historia. Det här måste vara otroligt prövande för åklagaren eftersom allt måste kontrolleras hur osannolikt JB`s nästa påstående än låter. Enorma resurser som måste läggas på detta.
Det är typiskt för den här typen av människa - hon har ju själv oxå skrivit lappar till MR att man aldrig aldrig ska erkänna - det är därför hon så febrilt hittar på en ny historia så fort den föregående spricker.Hon skulle aldrig ha erkänt ens om det fanns inspelat
Jag är mest oroad över att någon helt annan person köpt en Cola Zero på macken vid den tidpunkt hon sagt och att det skulle kunna ge henne alibi. Shit happens!

Du får oroa dig lite mer eftersom även MR har tagit upp cola-köpet tidigt. Det finns halvsanningar som tar ut varandra hela resan.

Om man läser förhöret 18/1-17 så ser man att förhörsledarna inte sköter sin roll alls. De leker åklagare och domare som om det vore rättegång. De lyssnar över huvud taget inte på vad hon vill komma till. När det inte "passar" så "pissar" de på advokaten och stänger av bandaren tvärt med hänvisning till orkeslöshet.

De tappar fattningen, blir förbannade och gör v a r j e fel "i boken".

I den riktiga domstolen var det inget snack för där fick JM komma till tals i sitt avbrutna förhör efter ett ½-år. Jag saknar ord för dessa knäskålsrädda skitpoliser, men det ligger de bara till last.

I tillägg så är detta 100x mer piunsamt än att JM nämnt säkert halvdussin gånger att hon fått en miljon av pappan men även där fick åkl ta fram "skämskudden"
Citera
2017-06-10, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men visst är det så, att en del av det som sägs här och som kan tyckas vara rättsvidrigt i förhöret är betingat av situationen, där och då?
Jag klipper in en replik som ser viktig ut i det läget, nämligen den där B påpekar att de ollika uppgifterna J lämnar håller utredarna mer än sysselsatta med att "styr..." ka de uppgifter som redan lämnats - är det det B nästan säger?
Om nu många eftertankar har lett Johanna och Amanda att tycka att just den punkten är så avgörande, varför har de inte tagit tag i den med större kraft?

Ur ditt referat ovan:
"B: Och du Amanda, det är ingen idé och planera in något förhör just nu heller, nästa förhör,
eftersom vi inte…ja, jag tycker inte vi kommer längre. (ohörbart)"
Det är aldrig betingat att en fhl agerar på detta vis det inser även fahlander då han ber om att få låna JM under rättegången, hade detta varit betingat hade åk sagt: att det "rätten" måste ni ju fatta att vi tröttnade på "big mama" till sist därav satte vi punkt.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-10 kl. 12:30.
Citera
2017-06-10, 12:31
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag misstänker att JM låtsas sova för att 1) avdramatisera gärningen för MR, 2) kunna hävda att hon sov och inget hörde eller visste om någon ser henne, 3) göra polisen skeptisk till uppgiften när MR blir förhörd med tolk; vem i hela friden sover under beställningsmordet på ens föräldrar? Jag tror JM förstod att MR skulle åka dit för det, kanske skulle hon rent av ha tipsat polisen om honom om saker hade utvecklat sig i en annan ordning.
Precis. Och 4) Vem väljer den mest uppseendeväckande bilen på hela firman? och 5) Vem väljer en stor köttkniv för att mörda? Inte smarta JM i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in