2017-06-09, 20:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

... lika överjävligt med narcissistiska sådana.
Min betoning ligger på att det kan vara vanskligt att särskilja från från narcissism och histrionisk beträffande kvinnor och personlighetsstörningar tangerar varann då det är likheter. Därav kan ospecificerad personlighetsstörning med psykopatiska drag också vara gällande.

Ja, absolut. Delar av de olika personlighetsstörningarna kan gå om vart annat i en och samma person. Både en narcissist och en med histronisk personlighetsstörning vill stå i centrum och bli beundrade. Andra människor är ett medel för att nå det man vill.

Ja, JM kan absolut ha en ospecificerad personlighetsstörning med psykotiska drag. Det är lätt att i förhör och rättegång se JM's psykopatiska drag, hennes narcissism och grandiosa beteende. Däremot vet vi ju inte fullt ut hur hon är i "vanliga" fall. Vilka sidor som syns mest då, alltså hur hennes vardagliga sidor är när hon inte är pressad.
Citera
2017-06-09, 20:04
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tycker att den här bilden fungerar också...
http://gfx.omni.se/images/26fbb5d2-ec2f-485c-82bf-ff319c15f664?w=1360

Hon ser ut som en satkärring.
Citera
2017-06-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Skulle det alltså vara så, att en del av Johannas "förvirringar" under förhören, som nu ligger ute till offentlig skärskådan, innhehåller kodade meddelanden avsedda att läsas, förstås och effektueras mellan offentliggörande och rättegång?
Som till exempel det meddelande diva59 just har citerat
"Jag vet att jag träffade någon den 3/8 på kvällen när jag skulle tanka. Men jag minns inte namnet på personen, suck."
Ska det tolkas som "skaka fram någon som mött mig!" och på annat ställe finns kanske angivet pris och betalningssätt?
År det detta som är hennes oerhörda slughet och framsynthet?

Man borde kanske läsa alla hennes hälsningar på liknande sätt.
Nio eller tio försök att befalla fram någon i någon tänkt situation.
Med detta kommer vi nära spion- och underrättelseberättelser från WWII
Har själv haft dessa tankar bland annat att man kan läsa via Fub hennes lappar. Som är kommandon vad de ska göra.
Samt vad hon försöker förmedla via rättegångarna.
Var det något blomsterbarn som hade bråttom att få ut Fuben?
Det var någon på tråden som påstod det.
Att de hade bråttom att få ut den.
Citera
2017-06-09, 20:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vad i h-e menar du? Brevet finns i FUP att läsa för alla och en var, även JB, DB och JJ. JB har med all säkerhet inte fått brevet pga dess innehåll. Vad tror du, sällan jag kallar något detta men, IDIOT!
JM har ju själv i rätten framfört önskemålet om vittne, läs FUP, säger jag.

Ja, det var dumt att ta just det som exempel, men jag menar alla lapparna hon höll fram för journalisterna och/eller släktingar. När hon emellanåt snurrar till det i rätten kan det verka obegripligt för oss men jag tror inte det är lika obegripligt för de som känner henne..

Ja, att hon har framfört önskemål om vittne vet jag men det som kom fram i tidigare inlägg i kväll (som är borta) är att det uppenbarligen finns de som (tror) förstår någorlunda vad hon menar.
Senast redigerad av why123 2017-06-09 kl. 20:14. Anledning: .
Citera
2017-06-09, 20:12
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tycker att den här bilden fungerar också...
http://gfx.omni.se/images/26fbb5d2-ec2f-485c-82bf-ff319c15f664?w=1360

Hujedamig den var riktigt läbbig... den kan man använda för att skrämma små barn med.
Citera
2017-06-09, 20:12
Medlem
Smhfs avatar
När JM blir inlåst på Hinsan hur troligt är det att Amanda H ligger risigt till, med tanke på rullstolar och knäskålar, hon kommer säkert att anse att Amanda H inte försvarat henne tillräckligt?
JM har ju kriminellt folk runt omkring sig som hon kan kontakta.

Wenna ska vi inte prata om hon är den elakaste människa hon träffat, hon ligger verkligen i farozonen.

JM har säkert en juridikbok som hon själv har författat.
Citera
2017-06-09, 20:14
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Skulle det alltså vara så, att en del av Johannas "förvirringar" under förhören, som nu ligger ute till offentlig skärskådan, innhehåller kodade meddelanden avsedda att läsas, förstås och effektueras mellan offentliggörande och rättegång?
"Jag vet att jag träffade någon den 3/8 på kvällen när jag skulle tanka. Men jag minns inte namnet på personen, suck."
Ska det tolkas som "skaka fram någon som mött mig!" och på annat ställe finns kanske angivet pris och betalningssätt?

Ja, jag vet andra häktade som skrivit brev till folk där varje begynnelsebokstav tillsammans bildar nya ord. De som står för brevcensuren är dock härdade och har varit med om det mesta som tur är.

Att Johanna lade ett frankerat och adresserat vykort i ett kuvert adresserat till Försäkringskassans inläsningscentral i Östersund var ju rätt påhittigt. Hon hoppades helt enkelt att personalen på inläsningscentralen skulle lägga hennes vykort i vagnen för utgående post.

Att hålla på med söka skicka dylika meddelanden efter att man är i häktet tycker jag tyder på att det inte varit så värst mycket planering. Hon tar saker allteftersom de kommer. Finns det ett system så finns det brister och de kryphål söker hon utnyttja av ren vana. Jag tror hon kommer fortsätta i fängelset med samma beteende. Hon kommer att försöka skapa konstellationer och interpersonella konflikter, försöka få fördelar genom att mentalt påverka andra människor.

...grejen är bara att i fängelset så kommer hon sitta med en mass andra brudar som är likadana. Hon blir bara en i mängden typ...och personalen har åratals vana av dylikt beteendemönster. Hela fängelsesystemet är typ uppbyggt för att vara strikt och hålla på gränser.

Lite tankar från mig bara i all ödmjukhet.
Citera
2017-06-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det var dumt att ta just det som exempel, men jag menar alla lapparna hon höll fram för journalisterna. När hon emellanåt snurrar till det i rätten kan det verka obegripligt för oss men jag tror inte det är lika obegripligt för de som känner henne..

Ja, att hon har framfört önskemål om vittne vet jag men det som kom fram i tidigare inlägg i kväll (som är borta) är att det uppenbarligen finns de som (tror) förstår någorlunda vad hon menar.

Jag kan på heder o samvete säga att jag önskar inget annat än att JM hamnar bakom lås o bom. Hon är farlig IMHO.
Citera
2017-06-09, 20:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Hujedamig den var riktigt läbbig... den kan man använda för att skrämma små barn med.

Hatet och ondskan lyser i hennes ögon.
Citera
2017-06-09, 20:17
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, jag vet andra häktade som skrivit brev till folk där varje begynnelsebokstav tillsammans bildar nya ord. De som står för brevcensuren är dock härdade och har varit med om det mesta som tur är.

Att Johanna lade ett frankerat och adresserat vykort i ett kuvert adresserat till Försäkringskassans inläsningscentral i Östersund var ju rätt påhittigt. Hon hoppades helt enkelt att personalen på inläsningscentralen skulle lägga hennes vykort i vagnen för utgående post.

Att hålla på med söka skicka dylika meddelanden efter att man är i häktet tycker jag tyder på att det inte varit så värst mycket planering. Hon tar saker allteftersom de kommer. Finns det ett system så finns det brister och de kryphål söker hon utnyttja av ren vana. Jag tror hon kommer fortsätta i fängelset med samma beteende. Hon kommer att försöka skapa konstellationer och interpersonella konflikter, försöka få fördelar genom att mentalt påverka andra människor.

...grejen är bara att i fängelset så kommer hon sitta med en mass andra brudar som är likadana. Hon blir bara en i mängden typ...och personalen har åratals vana av dylikt beteendemönster. Hela fängelsesystemet är typ uppbyggt för att vara strikt och hålla på gränser.

Lite tankar från mig bara i all ödmjukhet.

Det var inget vykort det var ett brev.
Citera
2017-06-09, 20:18
Bannlyst
Citat:

Precis hon skickar hälsningar. Hon har gjort så IRL, hon gör så via fup och nu via rättegången. Mycket enkelt att förstå. Pengar har hon redan erbjudit så nu återstår att se om någon nappar. Kommer "inga kommentarer" ändras inkommande vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det var dumt att ta just det som exempel, men jag menar alla lapparna hon höll fram för journalisterna. När hon emellanåt snurrar till det i rätten kan det verka obegripligt för oss men jag tror inte det är lika obegripligt för de som känner henne..

Poletten trillade ner. Bättre sent än aldrig och nej inläggen finns kvar att läsa. Sök på "skickar hälsningar" eller bläddra tillbaka en par sidor och du skall finna. Pucko
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-09 kl. 20:20.
Citera
2017-06-09, 20:20
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Klassisk steganografi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in