2017-06-09, 02:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det där blir man riktigt "pissed" på faktiskt!
Galet irriterande att hon kastar upp nyheter som vi ska betala för genom ytterligare kontroller (läs tid är pengar och tid som tas från annan viktig verksamhet).
Hon är en riktig liten skitunge som egentligen skulle må bra av en rejäl flata över kinden.

Some people need a high five,
With a chair,
In the face

Det är JMs elfte version. Den måste kollas upp. Det kommer att kollas upp.

Om jag (eller någon annan) blir utsatt för ett mordförsök och känner igen förövaren så kommer inget att hända. Om det inte finns tekniska bevis. Det skulle jag bli upplyst om och den som försökt mörda mig skulle gå fri. En närstående till mig som bevittnat mordförsöket skulle knappast förändra situationen. Om jag senare skulle peka ut någon annan så skulle ingen bry sig alls om vad jag säger.

Man kan se det på olika sätt. Ett sätt att se det är att det belyser rättssystemets sätt att värdera offer respektive förövare.

Förövare har massor av rättigheter och offer har få.

Har man rätt att göra vad JM har gjort och ändå gå fri? Kanske…

Två barn som dött under mystiska omständigheter. Senare, två noga planlagda mord och ett mordförsök. Flera fall av stämpling till mord. Försök till grovt bedrägeri. Urkundsförfalskning. Stämpling till misshandel och övergrepp i rättssak. Hot mot tjänsteman.

Allvarliga brott eller bara vanliga dagar i Eskilstunapolisens liv?

Jag tror att JM kommer att dömas, men i Västerås, inte i Eskilstuna.

Schürrer dömdes också i Västerås.
Så här sa Schürrers advokat efter tingsrättens dom:

"– Jag ser definitivt en stor möjlighet att hovrätten gör en annan bedömning, att man mer ser till det bristande bevisvärdet."

Hovrätten fastställde domen men höjde skadestånden.

Citera
2017-06-09, 03:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
”Du är den elakaste jag har träffat”

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Så utses dessa uttalanden signerade en allt mer hårt trängd madam Möller
till dagens höjdpunkter: (Kan finnas nåt i och för sig som kan ha undgått rappa, eminenta
Ann-Sofie Sannemaln på SVT)

Intressant nog är det första gången hon låter mer äkta i sitt snyftande.
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218717
Citera
2017-06-09, 04:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Då är enda vägen via advokat Hikes. Vi har fått ut info via advokater med. Men med fulla restriktioner i detta land är det fullständigt omöjligt på andra vis. Iaf nästintill. Om hon fått ut information är jag helt övertygad om att det är via advokaten. Sen ska du helst känna advokaten lite med, eller veta vad du gör. Jag vet inte jag.... du är inne på nåt men hon verkar för blåst.
Hon hade ju träffat tvillingarna fem gånger? Om vi känner JM rätt så...
Citera
2017-06-09, 06:14
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det tror jag inte, att JJ "spelar med". Han har nog andra mer lukrutativa värden att skydda, och vill nog undvika vidare granskning med alla medel.

Speciellt inte om han (mot förmodan) har fått den praktiska vårdnaden om sin lille son, då barnets moder, enligt tillförlitliga källor (åklagaren och JM) återfallit i ett aktivt missbruk!

I så fall är JJ den enda som kan rädda det lilla barnet från socialtjänstens klor, och barnets framtida liv som en vandringspokal i olika fosterhem (pga hans mixade kulturella bakgrund), samt "dåliga" genetiska ursprung.

Gör det någon skillnad för möjligheten att utvisa JJ, om han har vårdnaden om sitt barn eller inte?
Som jag förstått det utvisar man inte gifta föräldrar med minderåriga barn som är svenska medborgare. Men vad händer om han fråntas vårdnaden? Någon som vet?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-06-09 kl. 06:17. Anledning: Stavfel
Citera
2017-06-09, 06:41
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Multipel personlighet?

Nä nä- hon var i chock har hon ju sagt! Gränspsykotisk! 😂😂😂
Citera
2017-06-09, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Afghanskt utseende på den personen, måhända? Om man med hjälp av svärsonen får fram någon som det skulle kunna vara så skulle jag gissa att han oturligt nog redan utvisats till Afghanistan och inte går att hitta. Vilket JM säkert vet om och därför drog till med den personen, en afghan som hon visste hade utvisningsbeslut. Dock enbart en spekulation från min sida. Kanske mer troligt att hon bara drog till med något i stundens hetta utan närmare eftertanke.
Ja eller så söker man någon att muta för ett falskt alibi!
Citera
2017-06-09, 07:35
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Hehe... Thomas Erikssson har dessutom just släppt en uppföljare: "Omgiven av psykopater."
Hon kanske kan få ett signerat ex?

https://www.youtube.com/watch?v=hPNOBDidFTc
Här beskriver han en psykopat.
Bocka av hur många kriterier Johanna uppfyller
Citera
2017-06-09, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den som kan följa rättegången live (och/eller på nätet) kan ju i princip se referaten som en inköpslista: Ett vittne dit och ett vittne dit. Man häpnar.

Ja, signalementet lär låta som en Afghan.
Citera
2017-06-09, 08:02
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
https://www.youtube.com/watch?v=hPNOBDidFTc
Här beskriver han en psykopat.
Bocka av hur många kriterier Johanna uppfyller

Psykopat? jamen J.M:s beteende bara ett klassiskt skolboksexempel på hur människor reagerar vid psykisk terror från polis och åklagare samt chock, psykiskt utmattning (ej fysisk!) och gränspsykos. Eller så är det bara ett skämt (eller ett experiment) från J.M:s sida. Egentligen är hon en helt vanlig 40+kvinna, en bullbakande mamma som sätter baaaarnen först (flyktig pojkarna inräknat) och gör allt för dem 🙄. Det har hon ju sagt! 😂
Citera
2017-06-09, 08:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Klumpigt av AH att fråga Fahlander på vilket sätt JM:s vittnesmål igår, angående vad hon gjorde mordkvällen, skilde sig från vad hon sagt i ett tidigare förhör, så Åklagaren fick tillfälle att svara "Ja nu har hon ju varit på Ica maxi"
Inte exakt återgivet, ur minnet.
Citera
2017-06-09, 08:09
Medlem
Reimers avatar
Men då så, då fick vi veta igår att det är ganska trivsamt att sitta häktad med fulla restriktioner, om nu JM verkligen ville komma bort från det så skulle hon ha kläckt ur sig sitt möte med JJ,s vän direkt så hade hon varit fri som en fågel, men det är ju trivsamt som fan att sitta inlåst.

Sannolikheten för att den personen existerar är lika stor som att "tomten är far till alla barnen" så cirkusen fortsätter nästa vecka med nya galenskaper.

Att hon skulle lyckas med att bli kryssad anser jag är uteslutet, galen är hon men inte så bindgalen att det räcker till ett kryss.
Citera
2017-06-09, 08:16
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då så, då fick vi veta igår att det är ganska trivsamt att sitta häktad med fulla restriktioner, om nu JM verkligen ville komma bort från det så skulle hon ha kläckt ur sig sitt möte med JJ,s vän direkt så hade hon varit fri som en fågel, men det är ju trivsamt som fan att sitta inlåst.

Sannolikheten för att den personen existerar är lika stor som att "tomten är far till alla barnen" så cirkusen fortsätter nästa vecka med nya galenskaper.

Att hon skulle lyckas med att bli kryssad anser jag är uteslutet, galen är hon men inte så bindgalen att det räcker till ett kryss.

Nej, den personen existerar inte!

Tror inte heller hon lyckas bli kryssad, tror faktiskt inte ens hon försöker. Min upplevelse är att hon desperat gör vad hon kan för att komma undan. Men det går inte så bra just nu för SUPERWOMAN 🤥.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in