Citat:
Ja det där blir man riktigt "pissed" på faktiskt!
Galet irriterande att hon kastar upp nyheter som vi ska betala för genom ytterligare kontroller (läs tid är pengar och tid som tas från annan viktig verksamhet).
Hon är en riktig liten skitunge som egentligen skulle må bra av en rejäl flata över kinden.
Some people need a high five,
With a chair,
In the face
Galet irriterande att hon kastar upp nyheter som vi ska betala för genom ytterligare kontroller (läs tid är pengar och tid som tas från annan viktig verksamhet).
Hon är en riktig liten skitunge som egentligen skulle må bra av en rejäl flata över kinden.
Some people need a high five,
With a chair,
In the face
Det är JMs elfte version. Den måste kollas upp. Det kommer att kollas upp.
Om jag (eller någon annan) blir utsatt för ett mordförsök och känner igen förövaren så kommer inget att hända. Om det inte finns tekniska bevis. Det skulle jag bli upplyst om och den som försökt mörda mig skulle gå fri. En närstående till mig som bevittnat mordförsöket skulle knappast förändra situationen. Om jag senare skulle peka ut någon annan så skulle ingen bry sig alls om vad jag säger.
Man kan se det på olika sätt. Ett sätt att se det är att det belyser rättssystemets sätt att värdera offer respektive förövare.
Förövare har massor av rättigheter och offer har få.
Har man rätt att göra vad JM har gjort och ändå gå fri? Kanske…
Två barn som dött under mystiska omständigheter. Senare, två noga planlagda mord och ett mordförsök. Flera fall av stämpling till mord. Försök till grovt bedrägeri. Urkundsförfalskning. Stämpling till misshandel och övergrepp i rättssak. Hot mot tjänsteman.
Allvarliga brott eller bara vanliga dagar i Eskilstunapolisens liv?
Jag tror att JM kommer att dömas, men i Västerås, inte i Eskilstuna.
Schürrer dömdes också i Västerås.
Så här sa Schürrers advokat efter tingsrättens dom:
"– Jag ser definitivt en stor möjlighet att hovrätten gör en annan bedömning, att man mer ser till det bristande bevisvärdet."
Hovrätten fastställde domen men höjde skadestånden.
–