2017-06-09, 01:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror att JM fått ut information på något sätt.

Då är enda vägen via advokat Hikes. Vi har fått ut info via advokater med. Men med fulla restriktioner i detta land är det fullständigt omöjligt på andra vis. Iaf nästintill. Om hon fått ut information är jag helt övertygad om att det är via advokaten. Sen ska du helst känna advokaten lite med, eller veta vad du gör. Jag vet inte jag.... du är inne på nåt men hon verkar för blåst.
Citera
2017-06-09, 01:07
Avstängd
Citat:

Nu när du säger det så var Hikes väldigt kåt i trosan när hon glatt gormade att JM minsann skulle komma att berätta den verkliga sanningen om JMs förehavanden under mordkvällen. Dvs där hon tidigare haft 10 versioner.
Citera
2017-06-09, 01:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Icke att förglömma att hon faktiskt hade slutat med att "hjälpa" honom när hon drog på Arlanda.

Han var ju i princip hemlös och frågade kompisar om hjälp. Det enda han hade var väl bilen....
Och 10 000:-
Citera
2017-06-09, 01:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Och 10 000:-

Hahahaa...ja, ok. Och vad räcker det till när man är hemlös?? Äta ute i 2 veckor....

Det var nog riktigt tur för MR att norska polisen tog dem i Trondheim...
Citera
2017-06-09, 02:03
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Då är enda vägen via advokat Hikes. Vi har fått ut info via advokater med. Men med fulla restriktioner i detta land är det fullständigt omöjligt på andra vis. Iaf nästintill. Om hon fått ut information är jag helt övertygad om att det är via advokaten. Sen ska du helst känna advokaten lite med, eller veta vad du gör. Jag vet inte jag.... du är inne på nåt men hon verkar för blåst.

JJ lär följa rättegången och vet nu vad som förväntas av honom. Hikes behöver inte agera brevbärare. Frågan är om han spelar med.
Citera
2017-06-09, 02:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
OK. Det kan ju faktiskt vara så att hans version i TR är något som vuxit fram ur ett ganska dimmigt minne. Min magkänsla säger mig att något är fel men det kan ju vara fel pga att hans hjärna fyller i och ut sådant han inte riktigt minns. Det var ju en chockerande händelse i drogpåverkat tillstånd.

Detta förklarar dock fortfarande inte den märkliga slumpen med nöjeskörningen nära brottsplatsen dagen innan.

Den slumpen tror jag inte på.

Körningen kan iofs ha skett eftersom MR redan då visste vad som skulle ske nästa dag. Hans berättelse är sannolikt påverkad av att han vill framställa sig själv som lite av ett offer snarare än som en planerande torped. För att få mindre ont i magen och i hopp om lindrigare straff. För MRs del stämmer berättelsen inte heller riktigt med tidslinjen. För JM stämmer den bättre.

Nej, jag tror inte att MR vill framställa sig som ett offer. Jag tror (fortfarande) att han skyddar någon/några, och det är hans familj i Iran eller Långtbortisan, var de nu bor.

Jag tror att de har skuldsatt sig djupt till människosmugglare, för att just MR skulle kunna ta sig till ett "bättre land" och möjligheter. Det är (i mitt tycke) därför som MR fortfarande inte kan berätta hela sanningen, för han måste skydda de sina.

Och jag tror att JM med sina uttalanden om att typ "allt är förlåtet, vi gifter oss i alla fall, han kan absolut INTE ha gjort det" är kodord för att inget har hänt MRs anhöriga ÄNNU.......underförstått "ta tillbaka annars är det slut med dina anhöriga"!

Jag undrar när JJ kom in i den "Möllerska Klanens" liv.......och "upptäckte" att JM var socionom, med all makt i världen till uppehållstillstånd eller INTE uppehållstillstånd. JB är ju inte sååå lastgammal precis. JJ bör ha dykt upp de ca 3-4 sista åren.......samtidigt med att JM verkar gå helt bananas.

Där tror jag att den organiserade brottsligheten finns....som så många här i tråden anser sig skjönja i bakvattnet någonstans.....i periferin.
Citera
2017-06-09, 02:08
Medlem
Har fått läsa ikapp referaten eftersom jag uppehållit mig IRL. Dags för dagens subjektiva sammanfattning.

Jaha.

Kunde väl räcka så kanske. Dagens ronder var de märkligaste hittills. Det blå laget vandrade lugnt runt i ringen och jabbade. Det röda slängde sig på mattan, trippade runt på tå sjungades exotiska sånger, slog frivolter och anklagade motståndaren för att vara elak. Slog en och annan sving men motståndaren hade vid det laget redan lämnat platsen.

Ringläkaren har bytts ut mot en psykiatriker.

Sanningen om det här fallet är väl att hon mycket väl hade kunnat klara sig. Om hon inte öppnat munnen. Skulle väl ha struntat i sina lappar också.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-09 kl. 02:30.
Citera
2017-06-09, 02:17
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte att MR vill framställa sig som ett offer. Jag tror (fortfarande) att han skyddar någon/några, och det är hans familj i Iran eller Långtbortisan, var de nu bor.

Jag tror att de har skuldsatt sig djupt till människosmugglare, för att just MR skulle kunna ta sig till ett "bättre land" och möjligheter. Det är (i mitt tycke) därför som MR fortfarande inte kan berätta hela sanningen, för han måste skydda de sina.

Och jag tror att JM med sina uttalanden om att typ "allt är förlåtet, vi gifter oss i alla fall, han kan absolut INTE ha gjort det" är kodord för att inget har hänt MRs anhöriga ÄNNU.......underförstått "ta tillbaka annars är det slut med dina anhöriga"!

Jag undrar när JJ kom in i den "Möllerska Klanens" liv.......och "upptäckte" att JM var socionom, med all makt i världen till uppehållstillstånd eller INTE uppehållstillstånd. JB är ju inte sååå lastgammal precis. JJ bör ha dykt upp de ca 3-4 sista åren.......samtidigt med att JM verkar gå helt bananas.

Där tror jag att den organiserade brottsligheten finns....som så många här i tråden anser sig skjönja i bakvattnet någonstans.....i periferin.

Fullt tänkbart. Det kan handla om personer ur samma släkt/klan/gruppering i hemlandet. JM har ju visat sig vara en lämplig mjölkko på alla sätt och vis för den som drar i spenarna på rätt sätt. Kanske hade hennes vansinne ändå blivit så stort att de försökte dra sig ur engagemanget. Svårt att veta. MR sökte ju sig till E-tuna eftersom han hade släktingar där.
Citera
2017-06-09, 02:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
JJ lär följa rättegången och vet nu vad som förväntas av honom. Hikes behöver inte agera brevbärare. Frågan är om han spelar med.

Det tror jag inte, att JJ "spelar med". Han har nog andra mer lukrutativa värden att skydda, och vill nog undvika vidare granskning med alla medel.

Speciellt inte om han (mot förmodan) har fått den praktiska vårdnaden om sin lille son, då barnets moder, enligt tillförlitliga källor (åklagaren och JM) återfallit i ett aktivt missbruk!

I så fall är JJ den enda som kan rädda det lilla barnet från socialtjänstens klor, och barnets framtida liv som en vandringspokal i olika fosterhem (pga hans mixade kulturella bakgrund), samt "dåliga" genetiska ursprung.
Citera
2017-06-09, 02:28
Medlem
Citat:
Det tror jag inte, att JJ "spelar med". Han har nog andra mer lukrutativa värden att skydda, och vill nog undvika vidare granskning med alla medel.

Speciellt inte om han (mot förmodan) har fått den praktiska vårdnaden om sin lille son, då barnets moder, enligt tillförlitliga källor (åklagaren och JM) återfallit i ett aktivt missbruk!

I så fall är JJ den enda som kan rädda det lilla barnet från socialtjänstens klor, och barnets framtida liv som en vandringspokal i olika fosterhem (pga hans mixade kulturella bakgrund), samt "dåliga" genetiska ursprung.

Den osäkra faktorn är om JM har en hållhake på honom. Han vill nog undvika ett flerårigt fängelsestraff.
Citera
2017-06-09, 02:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Den som kan följa rättegången live (och/eller på nätet) kan ju i princip se referaten som en inköpslista: Ett vittne dit och ett vittne dit. Man häpnar.
Citera
2017-06-09, 02:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Den osäkra faktorn är om JM har en hållhake på honom. Han vill nog undvika ett flerårigt fängelsestraff.

Det kan ju vara tvärtom, att JJ har en hållhake på JM. Det bör ju vara ganska lätt....med "callgirlverksamhet" etc etc.

Och JM måste nu försöka att rädda verksamheten.......beror nog på vad JJ är beredd att offra.....

Min lilla teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in