Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
OK. Det kan ju faktiskt vara så att hans version i TR är något som vuxit fram ur ett ganska dimmigt minne. Min magkänsla säger mig att något är fel men det kan ju vara fel pga att hans hjärna fyller i och ut sådant han inte riktigt minns. Det var ju en chockerande händelse i drogpåverkat tillstånd.
Detta förklarar dock fortfarande inte den märkliga slumpen med nöjeskörningen nära brottsplatsen dagen innan.
Den slumpen tror jag inte på.
Körningen kan iofs ha skett eftersom MR redan då visste vad som skulle ske nästa dag. Hans berättelse är sannolikt påverkad av att han vill framställa sig själv som lite av ett offer snarare än som en planerande torped. För att få mindre ont i magen och i hopp om lindrigare straff. För MRs del stämmer berättelsen inte heller riktigt med tidslinjen. För JM stämmer den bättre.
Nej, jag tror inte att MR vill framställa sig som ett offer. Jag tror (fortfarande) att han skyddar någon/några, och det är hans familj i Iran eller Långtbortisan, var de nu bor.
Jag tror att de har skuldsatt sig djupt till människosmugglare, för att just MR skulle kunna ta sig till ett "bättre land" och möjligheter. Det är (i mitt tycke) därför som MR fortfarande inte kan berätta hela sanningen, för han måste skydda de sina.
Och jag tror att JM med sina uttalanden om att typ "allt är förlåtet, vi gifter oss i alla fall, han kan absolut INTE ha gjort det" är kodord för att inget har hänt MRs anhöriga ÄNNU.......underförstått "ta tillbaka annars är det slut med dina anhöriga"!
Jag undrar när JJ kom in i den "Möllerska Klanens" liv.......och "upptäckte" att JM var socionom, med all makt i världen till uppehållstillstånd eller INTE uppehållstillstånd. JB är ju inte sååå lastgammal precis. JJ bör ha dykt upp de ca 3-4 sista åren.......samtidigt med att JM verkar gå helt bananas.
Där tror jag att den organiserade brottsligheten finns....som så många här i tråden anser sig skjönja i bakvattnet någonstans.....i periferin.