2017-06-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Ja, du har väl rätt. Svårt att säga.

Det här reagerade jag f.ö. på, från SVT:

16:56 Jähresten: Min klient undrar: Varför skulle du skydda honom efter den 3 augusti?
- Jag ville inte förstå att det var han som var ute på Granliden. jag orkade inte förlora en person till som jag tyckte väldigt mycket om. Jag kunde inte tro, och att jag kan inte tro att jag har gjort det här..

Reagerade också på detta men tänkte att reportern skrev fel. Även i inlägget efter blev det ett fel. Jag kan kolla upp
Citera
2017-06-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En stor undersökning är redan rekommenderat via P7an.
Hon är korkad snarare än slipad och det åker man inte in på rättspsyk för - vill hon blir kryssad lär hon byta strängar på fiolen. Än har hon inte sagt ett ord som indikerar psykos, hallucinationer, vanföreställningar och konfusion.
Hon har gjort en vag antydan till självmord men det ter sig mer som drama än utifrån svår depression såsom hon pladdrar på med små ironiska skratt bland alla syndafloder av gråt..

Man får väl sitta still i båten och invänta besked om vad di lärde kommer fram till efter en betydligt mer ingående undersökning än läsning.

Ja, LGW hade aldrig tidigare varit med om att överläkaren önskat en klient personligen välkommen till RPU! Han var mycket förvånad.

Uppenbarligen har Johanna redan under den lilla P7:an ifrågasatt hans kompetens.

Jo, jo Johanna har ingen susning vad en RPU innebär, men det lär hon få erfara under den studie av hennes beteende i olika situationer som pågår i 3 - 4 veckor. Under i stort sett dygnets alla timmar.

Jag kan förstå att hon blev hälsad särskilt välkommen!
Citera
2017-06-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ann-Sofie Sannemalm:

Åklagaren frågar om det är dags för en kaffepaus.
Domaren håller med.

Ja, vad vore den här rättegången utan alla sina kaffepauser....
Ska inte säga något kritiskt om det egentligen eftersom jag själv är storförbrukare av
denna ädla dryck.
"Ja, gott folk, nu har vi blivit uppdaterade om de senaste rönen när det gäller marsianer på jorden och går nu över till trekropparsproblemet och Venus position i förhållande till Mars och Jorden under mordnatten. Men först - en kopp kaffe !"
Citera
2017-06-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
En 10+.....

Jag har inte förstått att jag har varit skyl.........anklagad för ett mord eller för två mord.........
0O.54 min i videolänken.

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218730

Undra då vad hon har trott hon är misstänkt för eftersom hon sitter inlåst.

Undra om det är någon som går på hennes lögner, förutom hon själv då.
Citera
2017-06-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
HAHAHAHAHAHAHAHAHHA! Nej nu går jag och fan och gör nåt annat. Detta tog priset.
Ta med sekunderna efter också, när hon berättar vad hon plötsligt insåg!
Jag har inte lyssnat på rättegången hittills, men just idag, just på detta och mitt gapskratt kom vid 1:09
Citera
2017-06-08, 19:22
Medlem
Citat:
Arbogakvinnans alla lögner om mordkvällen

Arbogakvinnan saknar alibi för mordkvällen för sommarstugemordet på hennes pappa, Göran.
Men olika versioner saknas inte.
Här är alla, från Youtube i hemmet till inhandling av pistol och laktosfri frukost - via prostitution i Kungsör.
– Gud är mitt alibi, säger hon i rättegångssalen.

Citat:
Expressen har gått igenom alla förhör från förundersökning med Arbogakvinnan inför förhöret i Västmanlands tingsrätt. Här är samtliga versioner:
* I hemmet och tittade på Youtube
* Körde bil mot Katrineholm
* Sålde sex i Kungsör
* Ville köpa en pistol - men säljaren kom aldrig
* Skulle köpa laktosfri frukost - och en pistol
* Ville köpa matsäck på Ica Maxi - glömde kontokortet

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen/
Citera
2017-06-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men från fängelset kan man inte manipulera sig ut. Det kan man teoretiskt göra från rättspsyk efter kort tid om man har en "passerande" psykos. Jag misstänker att Johanna själv snabbt ställer diagnosen att hon har fått en "släng" av det, men nu är allt bra och hennes barn behöver henne. In her head. Men återigen, nej. Hon kommer inte att kryssas. Inte ens skuggan av en chans.

Hon tänker sig nog att rymma från fängelset, under semestern!

Från en av alla lappar:

"Jag har sagt att du är oskyldig. Jag måste ut till tvillingarna. När du får semester rymmer vi. Puss älskar dig. Fick du papper om gifta? Snart kan vi."
Citera
2017-06-08, 19:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, vilken människa, totalt i avsaknad av självinsikt, hybris på alla plan men i grunden apkorkad.

Hahaha för fan Reimer(!) vilken kort och bra sammanfattning!! Ja vi har ju följt det här spektaklet länge nu och nyfiket väntat på huvudakten JM men inte trodde vi väl för en dag att hon skulle dra till med ett sådant här crescendo!!? Hennes svar är bortom vad vi kunnat fantisera om
Citera
2017-06-08, 19:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är uppriktigt rädd att hon kommer att ta livet av sig förr eller senare. Ssk. om hon inte blir kryssad. Det vore olyckligt, av flera uppenbara anledningar. Vakterna bör ges nya instruktioner.

Det är inte jag. Jag tror att hon tycker om sig själv alldeles för mycket för att ta livet av sig.
Citera
2017-06-08, 19:28
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
nn-Sofie Sannemalm
Wenna: Vad menar du?
- Jag har inte varit mig själv, jag har varit utsatt för psykisk tortyr. Jag ska ta med en psykologbok i morgon.

Psykologbok?!? Dvs. en bok författad av en psykolog (bokens handling verkar mindre relevant)och inte en psykologibok. Den sistnämnda typen av bok hade jag nog tänkt mig vara något mer lämplig att ta med för att bevisa vad det nu är hon vill bevisa.

Phieww. Man blir alldeles matt av alla dessa detaljer.
Senast redigerad av Rallarsvingen 2017-06-08 kl. 19:49.
Citera
2017-06-08, 19:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha för fan Reimer(!) vilken kort och bra sammanfattning!! Ja vi har ju följt det här spektaklet länge nu och nyfiket väntat på huvudakten JM men inte trodde vi väl för en dag att hon skulle dra till med ett sådant här crescendo!!? Hennes svar är bortom vad vi kunnat fantisera om

Ja, jag förväntade mig det mesta från JM men idag satt jag med öppen mun, människan är genuint apkorkad med en hybris som slår alla rekord i världen, det är fan pinsamt att lyssna och se.

Stackars Hikes som måste med någon form av värdighet gentemot sig själv försvara eländet till människa, en omöjlig uppgift och jag tycker ett Hikes har resignerat.
Citera
2017-06-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Reagerade också på detta men tänkte att reportern skrev fel. Även i inlägget efter blev det ett fel. Jag kan kolla upp

Expressen skrev "han" och inte "jag". Vet inte vilket som är rätt. Övriga reportrar skrev inte ut det citatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in