Lite mer citat från dagens förhandlingar. Har i vanlig ordning inte hunnit läsa ikapp tråden så detta kanske redan varit uppe...
Citat:
- Jag har aldrig känt mig älskad av min mamma, det har alltid varit min mamma och min syster, och jag och min pappa. Det har alltid varit två läger.
- Den känslan fick jag bekräftad när min mamma sa att hon aldrig har tyckt om mig. Och att hon så lätt bara kan klippa banden till mig.
Så lätt? Bara en vansinnig person skulle ha fortsatt acceptans för JM vid detta laget. Föräldrarna är ju dessutom "jävla alkoholister" enligt Johanna.
Citat:
Åklagaren: Vad hände i april?
- Jag ville flytta därifrån.
Ville du flytta därifrån? Du blev ju uppsagd?
- Ja, men det där är ett maktmissbruk av mina föräldrar mot mig.
Hon vänder och vrider på allt. Att hon blev uppsagd var att hon själv ville flytta. Att hon sen säger "men det var maktmissbruk" är ju inget svar på följdfrågan från åklagaren. Tanken är väl från JM:s sida att den som lyssnar ska bli helt snurrig av svaren. Hon säger en sak som bara halvt passar in som svar och när man frågar hur hon menar så ger hon ett nytt halvkonstigt svar - alla fintar har självklart också en touch av manipulation...det är synd om henne och alla andra beter sig som skit mot henne. Hon har faktiskt helt rätt, om man vänder på det hela 180 grader.
Citat:
Åklagaren: Och så har vi Granliden. Var du välkommen dit?
- Ja. Varför skulle jag inte vara välkommen dit? Vad är det för sjuka föräldrar som säger så?
Det är väl ingen självklarhet att en vuxen person på över 40 år har full tillgång till sina föräldrars sommarstuga. Särskilt inte om hon åker dit och lämnar efter sig en massa skräp som föräldrarna får ägna tid åt att städa bort.
Citat:
Åklagaren: Du har sagt: "Jag hoppas att hon dör, jag hoppas att hon tar livet av sig?" Vad har du för kommentar till det?
- Under den här tiden har jag börjat minnas många saker, jag minns mitt första telefonnummer, min bästa kompis och jag minns när övergreppen började.
Konstigt svar på frågan. Angående att hon sagt att hon önskar livet ur sin egen mor så säger hon att hon börjar få kontakt med tidiga minnen av sexuella övergrepp. Vill hon på något sätt ha det till att hennes dödsönskan avseende Anki ska ha samband med de påstådda sexuella övergreppen?
Så jäkla osmakligt att anklaga sin far för detta då hon antagligen vet att det är fullkomligt grundlöst. Det är ju inte första gången hon anklagat folk för sexuella övergrepp. Förra gången det var uppe så ska ju Anki sagt till henne att hon måste gå till polisen men det gick inte enligt Johanna ty gärningsmannen var psykopat. Då gällde det misstänkta övergrepp mot David.
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet