2017-06-08, 11:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Vad låg hikes är idag, må man tänka sig en varning från Apsamfundet?

Amanda har nog förstått att det barkar åt helvete och att Johanna håller på att hänga sig själv i alla lögner
Citera
2017-06-08, 11:05
Medlem
Vad tycker du om att du uppmanar ditt eget barn att ljuga till din fördel?
– Självklart ska man inte be sina barn att ljuga, men jag gjorde bara det som de flesta andra gör, generaliserbart. Att man skapar ett alibi

Erkänner hon mordet just nu? Vad händer hahahahaha
Citera
2017-06-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Hon var ju villig att betala 10.000 till en tjej, som skulle intyga att dom träffades på ICA.
Men dom skulle bara ha sagt "hej". Skulle ju bli jobbigt att få samtalet att stämma överens annars.

Åklagaren läser nu upp ett sms där 42-åringen ska ha skrivit att hon behövde ett alibi för kvällen den 3 augusti klockan 21.45. "Ta NN - hon får 10.000 kronor" ska 42-åringen ha skrivit.

Från svt's direktrapportering
Citera
2017-06-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Amanda har nog förstått att det barkar åt helvete och att Johanna håller på att hänga sig själv i alla lögner

Alltså, det är ju helt extremt....!

"Åklagaren: Du har ju hörts väldigt många gånger och det är först på slutet du nämner att du var och handlat?
- Jag kan bara hänvisa till forskningen där människor blir inlåsta och fabulerar ihop de mest otroliga historierna. Och har man sen frågat de här personerna så har man ingen aning om varför man sa sådana konstiga saker."

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: Vad tycker du om att uppmana ditt barn att ljuga?
- Självklart ska man inte bara göra det. Men jag generaliserade det som alla gör."

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren refererar till ett tidigare förhör med 42-åringen. Då ska 42-åringen ha sagt att hon var hemma med tvillingarna under hela kvällen och natten.
- Hm.

Du har ju lämnat aktiva uppgifter om var du befann dig?
- Även det är ett generaliserade om hur människor skapar alibi."

....jag är mållös. JM har inte förstått på vilken sida av planen bollen ska in....
Citera
2017-06-08, 11:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Ann-Sofie Sannemalm
42-åringen utbrister:
- Jag är arg på min mamma för att hon inte försvarade min pappa! Det var ju en liten människa som satt på henne.
idag 09.38 Svt

Nä nu! Dra på trissor. Om jag var Hikes skulle jag bryta nu och säga att min klient var kissnödig

Edit: sedan satt väll aldrig MR på Anki utan på Göran. Däremot kanske det var en annan liten person som högg Anki. Är det dit hon vill komma. Jag vet inte. Försöker bara få någonting hon säger att verka vettigt

Oj, oj. En kraftig felsägning eller ska vi tro att det var hon som satt och högg sin mamma?
Jag har hela tiden trott att hon varit med och huggit själv - antingen mamman eller pappan. MR skyddar nog henne fortfarande, eller så var han för drogad för att uppfatta om hon var med eller inte.
Vet att många anser att psykopaten Johanna inte vill göra smutsjobbet själv, men betänk att hon ville slå ihjäl Aki med ett basebollträ och då med hjälp av dottern Amanda. Hon vill ha någon mer med för att kunna skylla på ifall hon skulle åka fast och hon tror att hon kan snacka sig ur ett mordåtal. Manipulativ är hon, men fn inte smart.
Citera
2017-06-08, 11:08
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, precis. Och:

"Men man reagerar så här på trauma..."

Jag undrar om hon faktiskt är psykotiskt, på riktigt. Hon verkar ju leva i en helt annan "verklighet".....

Jag börjar själv på allvar tro att Hikes låter henne babbla på, just för att kunna hävda rättspsyk för JM...
Citera
2017-06-08, 11:10
Medlem
Gizurs avatar
Från Expressen
Citat:
Om du berättat det från början hade ju polisen kunnat säkra övervakningsfilm från Ica Maxi, säger åklagaren.
– Jag kan bara hänvisa till mitt psykiska mående då.

Hon lämnade alltså många uppgifter i det första, förhållandevisa detaljerade förhöret, men inte den sanna versionen att hon varit på ICA Maxi? Detta på grund av chock, ett ”skolboksexempel” på det?

Skolboksexempel på hur någon kan agera som varit inblandad i ett mord och inte har alibi och vet att det inte finns något sätt att visa att hon varit någonstans, möjligen.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Hon handlade väl aldrig? Efter att ha lagt alla varor i kassan insåg hon att kortet låg hemma.
Så uppfattade jag det iaf

Hon skulle ha kunnat använda AP´s kort om det nu inte varit tömt och dödat.
Hans personnummer och kanske en kortkod (****), hittades i hennes telefonfodral.
Hennes, visitkort - sen lång tid tillbaka, fanns däri också. Hon angav då sitt namn som JR.
Hennes eget kort hade väl MR - han ville ju fortsätta förgylla kvällen med mera knark...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Alltså, det är ju helt extremt....!

"Åklagaren: Du har ju hörts väldigt många gånger och det är först på slutet du nämner att du var och handlat?
- Jag kan bara hänvisa till forskningen där människor blir inlåsta och fabulerar ihop de mest otroliga historierna. Och har man sen frågat de här personerna så har man ingen aning om varför man sa sådana konstiga saker."

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: Vad tycker du om att uppmana ditt barn att ljuga?
- Självklart ska man inte bara göra det. Men jag generaliserade det som alla gör."

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren refererar till ett tidigare förhör med 42-åringen. Då ska 42-åringen ha sagt att hon var hemma med tvillingarna under hela kvällen och natten.
- Hm.

Du har ju lämnat aktiva uppgifter om var du befann dig?
- Även det är ett generaliserade om hur människor skapar alibi."

....jag är mållös. JM har inte förstått på vilken sida av planen bollen ska in....

Hon försöker göra som hon gjort i hela sitt liv: förvirra och manipulera. Det går inte här. Inte den här gången. Hon tror fortfarande att de ska gå på hennes historia. Narcissistiska drag där.
Citera
2017-06-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon försöker göra som hon gjort i hela sitt liv: förvirra och manipulera. Det går inte här. Inte den här gången. Hon tror fortfarande att de ska gå på hennes historia. Narcissistiska drag där.

Det här med ojämn begåvningsprofil kommer ju fram mer och mer. Hon saknar helt förmåga till logiskt tänkande.
Citera
Medlem
Alibit
Lämnar 21:05, själv. Hemma 22:55, själv.

Alexanders vittnesmål.
BÅDA lämnar 20:10 ca. Hemma 23:15/23:20

Jag tror utan tvivel på Alexanders förklaring.
Johanna skapar inte tvivel med sin version.
Den faller på det faktum att hon bad Alexander att ljuga samt att hon bad dottern köpa ett alibi för just den identiska situationen.

Varför köpa ett alibi om man nu redan hade ett?

Mao fortfarande inget accepterbart alibi.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Jag börjar själv på allvar tro att Hikes låter henne babbla på, just för att kunna hävda rättspsyk för JM...
Det håller inte.
Att tro på forskning och om att det är helt OK att skaffa sig hitte-på-alibin är knappast et fall för rättspsyk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in