Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Det är inte alls omöjligt. JM har inget riktigt försvar, och för att trovärdigt utradera de där nio (eller var det tio) versionerna av var hon befunnit sig, måste hon komma med en sanning, en sanning där hon implicerar sig själv. Hon körde honom motvilligt dit, han "skulle bara hota", hon var jättetrött och somnade, och så gick det som det gick. Inte alls hennes fel, språkförbistring osv. Det tror jag kan utgöra huvudfåran i försvaret. Allt var ett missförstånd. Hon erkänner sig skyldig till ha deltagit i ett "dåligt skämt" där MR "skämtsamt" skulle skrämma föräldrarna med en stor kniv. En sån kniv man använder när man bara hotar, ni vet.
Vi får se om det blir så.
Jag har också tänkt i de banorna. Jag hade, förutom detta, även en tanke att hon drar till med att hon bara körde den svarta bilen (det var väl ett vittne som sett en sådan bil ?), så Gashem o MR skulle hitta fram. Sedan ilade hon tillbaka till sina tre barn, som den omsorgsfulla moder hon trots allt är. Det fixar hon mellan 21.10 - ca strax innan 23.00, som hon påstått att hon varit borta.
Ja, ja, vi lär får höra under morgondagen, eller senast på fredag, vilken version som blir den slutgiltiga.