2017-06-07, 19:36
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Den här Eriks Facebookprofil är i nuläget väldigt "hemlig", ingen synlig profilbild eller info utöver vänner, vet någon om det varit så länge eller om det ändrats nyligen? Ser någon mer av hans profil? Väldigt få bilder på Instagram också, han verkar varit ovanligt inaktiv på sociala medier för en person i hans ålder..

Det behöver ju inte betyda något alls. Jag är 24 och är inte aktiv på någon typ av social media.
Citera
2017-06-07, 20:02
Medlem
vindsus86s avatar
Ifall det nu stämmer att han bott på Klarälvsgården så: vet någon när han släpptes ut? Och får man vara aktiv på Facebook och dylikt under tiden som man "sitter inne"?
Citera
2017-06-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Ifall det nu stämmer att han bott på Klarälvsgården så: vet någon när han släpptes ut? Och får man vara aktiv på Facebook och dylikt under tiden som man "sitter inne"?

Ingen aning, men kan tänka mig att de har tillgång till nån form av övervakad datasal där man får surfa. Det är inget fängelse direkt och ungdomar kan inte berövas precis allt normalt liv, då blir de bara knasigare.
Citera
2017-06-07, 20:13
Medlem
Tydligen så var Anna ett fan av fettaktivisten Lady Dahmer (Instagram och Blogg). Lady Dahmer har på insta lagt upp en bild av Anna och en av kommentarerna lyder:

RIP Ghandi😻 och Shiva😻. Ni är med eran mamma i himlen nu🙏. Tillsammans med sina pälsklingar vilar Anna den eviga vilan🌈. Med sina bebisar hos sig i evigheten. Bröt ihop när jag fick höra det igår... att katterna pga det trauma och den skräck dom utsattes för inte fanns något alternativ än att låta dom somna in💔. Mördaren tog inte bara ett liv... han tog två oskyldiga katters liv också... Men nu har Anna sina barn hos sig i oändlighet. Ihopkrupna som ett hjärta hade dom legat. När dom somnade in. Jävla jävla skitvärld

Va fan har hänt där i lägenheten? Nå´t så jävulskt att katterna fått spel av det hela och blivit så traumatiserade att de fick avlivas tydligen, FY FAN.

https://www.instagram.com/ladydahmers/
Citera
2017-06-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen så var Anna ett fan av fettaktivisten Lady Dahmer (Instagram och Blogg). Lady Dahmer har på insta lagt upp en bild av Anna och en av kommentarerna lyder:

RIP Ghandi😻 och Shiva😻. Ni är med eran mamma i himlen nu🙏. Tillsammans med sina pälsklingar vilar Anna den eviga vilan🌈. Med sina bebisar hos sig i evigheten. Bröt ihop när jag fick höra det igår... att katterna pga det trauma och den skräck dom utsattes för inte fanns något alternativ än att låta dom somna in💔. Mördaren tog inte bara ett liv... han tog två oskyldiga katters liv också... Men nu har Anna sina barn hos sig i oändlighet. Ihopkrupna som ett hjärta hade dom legat. När dom somnade in. Jävla jävla skitvärld

Va fan har hänt där i lägenheten? Nå´t så jävulskt att katterna fått spel av det hela och blivit så traumatiserade att de fick avlivas tydligen, FY FAN.

Kanske, eller så var det hennes önskan. Finns många som bestämmer vad som ska hända med djuren vid bortgång. Vuxna katter som är svåra att bli av med kanske man hellre ser följer en än hamnar på blocket och vandrar runt.
Jag kan inte så mycket om katter mer än att de är utpräglade predatorer och carnivorer. Finns inga djur vi håller som dräper närmelsevis så mycket som katter. Kan inte tänka mig att de blir traumatiserade av blod.
Citera
2017-06-07, 20:55
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrowmint
Kanske, eller så var det hennes önskan. Finns många som bestämmer vad som ska hända med djuren vid bortgång. Vuxna katter som är svåra att bli av med kanske man hellre ser följer en än hamnar på blocket och vandrar runt.
Jag kan inte så mycket om katter mer än att de är utpräglade predatorer och carnivorer. Finns inga djur vi håller som dräper närmelsevis så mycket som katter. Kan inte tänka mig att de blir traumatiserade av blod.

Har också svårt att tro att katter skulle bli så traumatiserade av att se ett mord att de behöver somna in. Tror snarare att BO hade en önskan om att katterna ex inte skulle skickas runt till olika hem på blocket eller hamna i fel händer. Om ingen närstående kan/orkar ta hand om dem så är det helt rätt beslut i mitt tycke.
Citera
2017-06-07, 20:58
Medlem
Lavellas avatar
Inget nytt om jakten på E.R? Om han har flytt till Danmark så är det inte så svårt att ruska fram honom😜
Citera
2017-06-07, 21:01
Medlem
N0574s avatar
Tror snarare att någon isåfall gjort någonting med katterna... 😓 Därav att de blivit traumatiserade.
Citera
2017-06-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
Det behöver ju inte betyda något alls. Jag är 24 och är inte aktiv på någon typ av social media.

Vadå betyda något alls? Jag har inte sagt att det "betyder" något? Jag menade bara att det känns lite ovanligt för någon i hans ålder vilket fick mig att fundera på om det är så att han har tagit bort saker eller om han bara har sånt synligt för sin närmaste.

Och vad vill du ens ha sagt med att DU inte är aktiv på sociala medier? Tror inte att nån behöver bevis på att det är möjligt. Det är dock troligtvis _förhållandevis_ ovanligt i den åldern.
Senast redigerad av blackplastic 2017-06-07 kl. 21:09.
Citera
2017-06-07, 21:47
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Utan facit i hand så tror jag att den främsta orsaken till att katterna avlivades var att Annas familj kände att katterna skulle vara med henne. Ifall de nu inte var fysiskt skadade då. Katter kanske kan bli så traumatiseradeav en sådan händelse att de mår dåligt av det och inte kan leva något bra liv efteråt, men jag är tveksam till ifall man verkligen kan se det efter typ en dag.
Citera
2017-06-07, 22:10
Medlem
bengt-allans avatar
Någon som har koll på hur de ekonomska resurserna såg ut för E.R.?

Känns inte troligt att han var stadd vid kassa med tanke på livssituationen. Om han lyckats fly landet - har någon varit honom behjälplig med kontanter?

Han lär ju inte kunna använda kreditkort pga de digitala spår han lämnar efter sig.

En tanke som slog mig.

Eder
Bengt-Allan Tätt i Ratten
Citera
2017-06-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moster Lena

Det är ena riktiga fulingar som sitter där. Tidigare gäster är bland annat en av snubbarna som hackade ihjäl den där stackars tjejen på hallandsåsen för en massa år sedan. Givetvis övervägande svartskallar med sin jävla mannen-attityd.

Vem är det du syftar på och vilket brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in