2017-06-05, 22:20
Medlem
Två poliser med hund letade vid Kvarntorp/Asker ikväll, det låg en svart plastsäck bredvid, hoppas det inte har något samband men man kan undra vad dom letade efter?
Citera
2017-06-06, 00:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Två poliser med hund letade vid Kvarntorp/Asker ikväll, det låg en svart plastsäck bredvid, hoppas det inte har något samband men man kan undra vad dom letade efter?

Det finns ingen uppdatering på "MPS" Facebooksida angående Patriks försvinnande!
Vet Du om någon försvunnit i Asker nyligen?
Citera
2017-06-06, 11:07
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Är det något du sett i Kvarntorp?

Kvarntorp kan ha varit ett område Patrik gått mot. Jag tror inte att han gått via riksväg 51 i så fall utan genom Hällabrottet.
Citera
2017-06-06, 21:05
Medlem
DoungAs avatar
Så tragiskt! Förhoppningsvis ligger han och trycker nånstans och har inte skadats/skadat sig själv.
Citera
2017-06-06, 21:49
Medlem
PiusXIIIs avatar
Expressen skriver om försvunne Patrik Linfeldt.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/patrik-22-fortfarande-borta-familjen-vadjar-om-hjalp/
Citera
2017-06-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Är det något du sett i Kvarntorp?

Kvarntorp kan ha varit ett område Patrik gått mot. Jag tror inte att han gått via riksväg 51 i så fall utan genom Hällabrottet.

Det var en bekant som hade sett det igår men efter att ha pratat med henne idag så gick poliserna efter Byrsta, närmare skylten där det står Sannahed, var flera plastsäckar. Hon kom från Kvarntorpshållet. Har nog inget med Patrik att göra men såg konstigt ut, polisbil, två poliser o hund men kan ju varit nån olycka etc..
Citera
2017-06-06, 23:29
Medlem
Browngreeneyess avatar
Det här försvinnandet känns som om något Patrik har gjort självmant samtidigt motsägs det då anhöriga som käner patrik säger aTT han inte avikit förr. . Men vart är han nu? Två veckorna har gått utan mat och vatten klarar man sig inte. Själv hade jag anlitat ett medium. Det finns medium som lyckas klara upp försvinnande.
Citera
2017-06-06, 23:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Det här försvinnandet känns som om något Patrik har gjort självmant samtidigt motsägs det då anhöriga som käner patrik säger aTT han inte avikit förr. . Men vart är han nu? Två veckorna har gått utan mat och vatten klarar man sig inte. Själv hade jag anlitat ett medium. Det finns medium som lyckas klara upp försvinnande.

Varken polis eller den här tråden är betjänt av något medium. Det som saknas är konkreta spår efter P eller vittnesiakttagelser, inget annat.
Citera
2017-06-07, 00:10
Medlem
NinaBes avatar
Patriks pappa har gjort ett inlägg på sin Facebooksida:
"En mycket trovärdig observation har inrapporterats om att det kan vara Patrik som har setts sittandes vid busshållplatsen (bussar miot Västerås, Kolsta och Fagersta) i Köping vid Ringvägen vid Mc Donalds vid 12.30-12.45 idag 6/6.
Han såg ut att vara i dåligt skick så snälla ni i dessa trakter håll extra utkik efter honom och tror ni er se honom så ta kontakt, fråga om det är Patrik och att ni vill hjälpa honom för hans föräldrar Carina och Jörgen ska kunna hitta honom. Kontakta polisen också och släpp honom inte ur sikte!"
Citera
2017-06-07, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Patriks pappa har gjort ett inlägg på sin Facebooksida:
"En mycket trovärdig observation har inrapporterats om att det kan vara Patrik som har setts sittandes vid busshållplatsen (bussar miot Västerås, Kolsta och Fagersta) i Köping vid Ringvägen vid Mc Donalds vid 12.30-12.45 idag 6/6.
Han såg ut att vara i dåligt skick så snälla ni i dessa trakter håll extra utkik efter honom och tror ni er se honom så ta kontakt, fråga om det är Patrik och att ni vill hjälpa honom för hans föräldrar Carina och Jörgen ska kunna hitta honom. Kontakta polisen också och släpp honom inte ur sikte!"

Dylika observationer är inte unika när en person försvinner. Tidigare var det Alingsås och nu är det Köping. Dessa bör nog tas med en stor nypa salt-
Det märkliga är att ingen tycks ha sett Patrik när han färdades mellan stationen och dumpningsplatsen för bagaget. Det var ju mitt på eftermiddagen, så någon borde varit ute på byn och observerat denne yngling släpandes på väskor. Eller var det någon annan som dumpade hans tillhörigheter?
Citera
2017-06-07, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Dylika observationer är inte unika när en person försvinner. Tidigare var det Alingsås och nu är det Köping. Dessa bör nog tas med en stor nypa salt-
Det märkliga är att ingen tycks ha sett Patrik när han färdades mellan stationen och dumpningsplatsen för bagaget. Det var ju mitt på eftermiddagen, så någon borde varit ute på byn och observerat denne yngling släpandes på väskor. Eller var det någon annan som dumpade hans tillhörigheter?

Jag tror inte heller det kan vara han, om man googlar Hallsberg till Köping så är det 85 km sträcka. Det finns ingen chans att han kan ha gått den sträckan utan mat eller dricka i över 2 veckor om han inte har åkt bil dit. Jag trodde också först att det har begåtts ett brott men polisen har själva sagt att det är troligen inte så utan Patrik har drabbats av en psykos och varit deprimerad.
Citera
2017-06-07, 09:44
Medlem
Browngreeneyess avatar
Koppla in ett medium som kan ge svar på vart han är. Ni bara skrattar men finns medium i USA som lyckats lösa försvinnande osv....

Som sagt tror han bara droppa väskorna och drog...hoppas observationerna om han stämmer. Inte omöjligt att han drar mot Falu hållet....han är ju bekant där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in