Citat:
Har inte läst allt i tråden och inte FUP. Är det verkligen sant det jag läser!Varmvatten från kran!Inte så konstigt att inte H ville äta och att hon blev undernärd!!Kan inte vara speciellt gott! Kommer ihåg att det var jätteviktigt att koka vattnet innan och absolut inte varmt vatten från kran det dricker ju ingen annan vuxen människa!risk för bakterier dessutom!Om man kokade vattnet skulle man heller inte hälla i pulvret direkt i det kokheta vattnet därför då förstörs viss näring. Det var så noga hur man gick tillväga och flaskor skulle steriliseras med jämna mellanrum. Att dom inte var mer nogranna som förstagångs föräldrar.
De första dagarna matade vi ersättning med en plastkopp enligt instruktion. Detta var väldigt bökigt. Kanske att dom gjort illa henne på tungan med en sådan. Den var avlång och skulle stickas in en bit i munnen och bebis skulle lapa i sig likt en katt. Tror i varje fall matningen är det som gett skador på tungan antingen med flaska eller kopp om man får spekulera.
De första dagarna matade vi ersättning med en plastkopp enligt instruktion. Detta var väldigt bökigt. Kanske att dom gjort illa henne på tungan med en sådan. Den var avlång och skulle stickas in en bit i munnen och bebis skulle lapa i sig likt en katt. Tror i varje fall matningen är det som gett skador på tungan antingen med flaska eller kopp om man får spekulera.
Knappast bakterier? Men då kall o varmvatten inte kommer ur samma ledningar är varmvattnet inte lika viktigt som kallvattnets tillstånd då det inte ska drickas! Fällningar finns i det varma, tungmetaller som koppar, nickel och i sällsynta fall även bly. Så inte så nyttigt för någon att dricka och även om man kokar detta varmvatten från kranen förvinner ju inte metallerna i det.
Ja ytterst konstigt att de inte visste det, trodde det tillhörde vanlig grundkunskap, men tydligen inte. Ibland undrar man verkligen över dagen ungdomars grundkunskap och vad det beror på. Lär inte skolan eller deras föräldrar ut det?
Är ju som man undrar om de båda är lågintelligenta, men det tror jag inte på, däremot verkar de vara så lata och helt likgiltiga för barnets väl och ve på alla punkter! Sen varför ingen i deras omgivning reagerade eller lärde ut om vattnet och hur pulvret skulle blandas är åtminstone för mig en gåta?
Eller så brydde de sig inte ett skit vad de sa om detta med vattnet och pulvret, som nog är mest troligt?