Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Hur sjutton får du ihop den ekvationen.
De som inte kan betala för sig är i klar minoritet. Då är det inte svårt att tänka ut att bostadsbidrag till behövande är betydligt billigare än generella bidrag till hyresrätter som kommer att träffa helt fel.
Och hur definierar du brist egentligen? Så fort det är kö så är det brist?
Jag kan betala för mig men dom pengarna ska jag ha själv som går till mitt semesterhus i Spanien och båten med mera. Varför vill du ta mig ifrån det och sänka mina konsumtionsmarginaler?
Som ni högern säger jämt och gnäller på skatter: Rätt meningslöst att anstränga sig i karriären om hyran dubbleras och äter upp lönen man kämpat sig till.
Eller
Varför anstränga sig och jobba när man får kurt-sunes bostadsbidrag som betalar hyran men direkt full svindyr marknadshyra ifall man jobbar heltid? Tex folk som jobbar som folk jobbar mest: frisörer, butik och får 23000 brutto går ju nästan back då.
Vart är dina borgerliga incitament för att jobba då? Arbetslinjen och att det ska löna sig att arbeta gäller bara ibland hahaha.
Jag har aldrig någonsin vart i en affär, köpt en bil eller någon annan vara och velat betala dyrt för det. Det finns ingen som vill det. Hela mitt liv har jag levt sparsamt och försökt handla till så bra kvalite som möjligt och till så lågt pris. Handla samma saker till halva ordinariepriset jämfört med den dyra affären i innerstan är mitt motto.