2017-06-06, 01:15
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Vad tror du själv att de föredrar: bli anklagade för att knulla barn som de "tar hand om", eller erkänna att dessa "barn" faktiskt är vuxna män som bedrar hela det svenska samhället och därför är det helt OK att man knullar med dessa?

PK-härdsmälta.

Det är just detta som är så tröttsamt. Invandringskritiker tror alltid att dom lite finurligt ska skapa "pk-härdsmälta".

Det blir det inte.

Alla medier skriver nu om äldre kvinnor som "utnyttjar flyktingbarn". Vilket är en vinkel som passar bra in i maktens världsbild. Unga, hjälpsökande, som utnyttjas, snyft, snyft, snyft. Samma bild vill du sprida.

Din strategi är att du först ska låtsas att du tror det är barn och anklaga tanterna för pedofili. De ska då försvara sig mot din kampanj genom att säga att det inte är några barn. Och då ska alla förstå att det istället är vuxna män.

Jag tycker helt enkelt din plan suger.

Det som kommer hända är att du sprider massa inlägg på nätet om svenska snusktanter som utnyttjar stackars flyktingbarn.

Och sen kommer inget annat hända.

(Det är förövrigt inga asylsökare som påstår sig vara under 15 så även om de vore så unga som de påstår vore det alltså vare sig olagligt eller pedofilt att knulla med dem)

Bättre att säga direkt vad man menar. Det är män som påstår sig vara 17 men det kan alla se att de inte är. Asylaktivister är ofta tjocka, fula tanter som drivs av andra motiv än att rädda mäniskor från krig. Ibland handlar de om att få vara mamma, ibland är det sexuella undertoner.

Varför inte bara säga det? Varför försöka vara smart och finurligt "vi säger så, för då kommer de svara så, men då säger vi så, för då blir det pk-härdsmälta...."

Så tröttsamt med dessa ständiga Flashback snilleblixtar som bara funkar i det egna huvudet.
Citera
2017-06-06, 02:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns väl knappast något hinder för att ha umgänge med samtyckande vuxna?

Men afghanerna kallas ju nästan hela tiden för ensamkommande baaarn, hur går det ihop med din sk. "vuxna"?

Man kan misstänka att det egentliga anledningen till din närvaro i den här tråden grundar sig i att du på nåt sätt försöker försvara dina svenska batiksystrars högst tvivelaktiga utnyttjande av unga afghanska pojkar, du skäms kanske rent utav över dina svenska systrars omdömeslöshet?
Citera
2017-06-06, 06:57
Medlem
HaSib-HaSibs avatar
#vistårinteut med dessa fula feta hängpattade vänstervridna kärringar
Citera
2017-06-06, 07:31
Medlem
Citat:
Ja, när det gäller asylboendena så är det i allmänhet män från deras egna länder ... eller mer exakt andra vuxna "barn" på samma boende.
Nej även generellt - rakt av i alla sammanhang - framförallt i hemländerna där de ju inte bor på några asylboende....
Citera
2017-06-06, 09:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men afghanerna kallas ju nästan hela tiden för ensamkommande baaarn, hur går det ihop med din sk. "vuxna"?

Man kan misstänka att det egentliga anledningen till din närvaro i den här tråden grundar sig i att du på nåt sätt försöker försvara dina svenska batiksystrars högst tvivelaktiga utnyttjande av unga afghanska pojkar, du skäms kanske rent utav över dina svenska systrars omdömeslöshet?
Min närvaro i tråden handlar om att AH i sin krönika på ett ohederligt sätt gissat sig fram och sedan arbetar med sin gissning avseende skribentens kön/könsidentitet och motiv som en sanning.

Hon vet inte vem eller vilken könsidentitet personen bakom den anonyma texten har helt enkelt.

Och nej -- varför skulle jag skämmas över andras omdömeslöshet? Jag har inte fostrat dem och de är vuxna - den får de skämmas för själva..
Citera
2017-06-06, 10:33
Medlem
guderis avatar
Citat:
Hon vet inte vem eller vilken könsidentitet personen bakom den anonyma texten har helt enkelt.

Vad har det med saken att göra. Kvittar väl vad du identifierar dig som. Det viktigaste när det gäller sexuella eller kärleksrelationer är väl vad din partner identifierar dig som. En kvinna blir liksom inte man bara för att hon säger att hon är det.

Heberlein har uppenbarligen identifierat personen som en kvinna och den ensamkommande pojken det handlar om uppenbarligen likaså, det är det ända relevanta.
Citera
2017-06-06, 10:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad har det med saken att göra. Kvittar väl vad du identifierar dig som. Det viktigaste när det gäller sexuella eller kärleksrelationer är väl vad din partner identifierar dig som. En kvinna blir liksom inte man bara för att hon säger att hon är det.

Heberlein har uppenbarligen identifierat personen som en kvinna och den ensamkommande pojken det handlar om uppenbarligen likaså, det är det ända relevanta.
Nej, dels har du inte en aning om hur den ensamkommande identifierat personen - eftersom det artikeln är anonym och vare sig Herberlein eller andra läsare vet något om det.

Dels är det givetvis inte oväsentligt när man som AH drar så stora växlar på sina egna fördomar både om vem som är bakom artikeln och på vad som står i den.
Citera
2017-06-06, 10:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nej, dels har du inte en aning om hur den ensamkommande identifierat personen - eftersom det artikeln är anonym och vare sig Herberlein eller andra läsare vet något om det.

Dels är det givetvis inte oväsentligt när man som AH drar så stora växlar på sina egna fördomar både om vem som är bakom artikeln och på vad som står i den.

Och du har ju ingen aning om vad jag vet eller inte utan nu är det ju du som drar till med dina egna gissningar, eller hur?

Du har heller ingen aning om vad Heberlain egentligen vet eller inte utan det sitter du också och gissar dig till
Citera
2017-06-06, 10:47
Avslutad
Det talas om en (önskad?) härdsmälta bland PK-ister, i tråden.
Själv tycker jag mig se en (förvirrad) härdsmälta hos vissa FB-skribenter i tråden.
Man vet inte riktigt vem man ska hata på mest, för tillfället.
"Barnen" som ljuger om sin ålder, eller "tanterna" som (ljuger?) om anledningen till att de tar hand om dessa.

Varför denna plötsliga omsorg om de "ensamkommande flyktingbarnen"?
Citera
2017-06-06, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Och du har ju ingen aning om vad jag vet eller inte utan nu är det ju du som drar till med dina egna gissningar, eller hur?

Du har heller ingen aning om vad Heberlain egentligen vet eller inte utan det sitter du också och gissar dig till
Jo, jag vet att AH utgår ifrån en anonym skribents artikel. Vill hon hävda sig veta annat så bör hon presentera varifrån hon fått den uppgiften. Men inte ens AH gör gällande att hon skulle veta .... utan att hon utgår ifrån att det är en kvinna bakom texten.
Sen bygger hon sitt eget resonemang på sitt eget antagande om kön och motiv.
Citera
2017-06-06, 10:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det talas om en (önskad?) härdsmälta bland PK-ister, i tråden.
Själv tycker jag mig se en (förvirrad) härdsmälta hos vissa FB-skribenter i tråden.
Man vet inte riktigt vem man ska hata på mest, för tillfället.
"Barnen" som ljuger om sin ålder, eller "tanterna" som (ljuger?) om anledningen till att de tar hand om dessa.

Varför denna plötsliga omsorg om de "ensamkommande flyktingbarnen"?
Instämmer - och som många redan påtalat, hade detta handlat om unga thailändskor och män då hade flickorna varit mogna nog att "fatta egna beslut" bara de var femton år (och tidigare) enligt många ... så härdsmältan ser man i tråden ...
Citera
2017-06-06, 10:55
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jo, jag vet att AH utgår ifrån en anonym skribents artikel. Vill hon hävda sig veta annat så bör hon presentera varifrån hon fått den uppgiften. Men inte ens AH gör gällande att hon skulle veta .... utan att hon utgår ifrån att det är en kvinna bakom texten.
Sen bygger hon sitt eget resonemang på sitt eget antagande om kön och motiv.

Med tanke på hur mer och mer börjar framkomma så är det ju inte ett orimligt antagande. Oavsett vad som hänt så är ju texten som beskrivs direkt stötande. Att en vuxen människa leker amatörpsykolog och "gissar" sig till hur situationen ska lösas kan ju vara direkt destruktiv för båda personerna i fråga.
Att folk sen sitter på nätet och ger pissiga råd till varandra är ju om något ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in