2017-06-05, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp. Nån mer är med, han säger "vi" flera ggr eller så är det damen själv som hämtar nyckeln.
Frågan är då varför han retucherar. Jag tror inte ett smack på att han råkar få veta det efter vägen heller, mobilen ska plötsligt laddas under mordspegeln.
Han vill få det att låta impulsivt, att han inte är alls med och jagar miljoner.

Jag tror han är mer delaktig, men tvekar och hon tjatar.
Han har ju lovat som jag citerade..
Det här passar ju inte bilden av fähunden....
Inte sitter hon i bilen hela tiden..klart hon ser till att han kommer in, det är liksom hela grejen. Mr har en skicklig advokat, väl regisserade svar genom hela försvaret!
Citera
2017-06-05, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I aktbilaga 131 finns denna uppgift:
"12. Skärmdump på Mohammad Rajabis stegräknare (tillägg 1 54), till styrkande av att hans telefon legat still den 3 aug kl 20.19-23.58."

Jag tolkar den som att paret kom tillbaka till kontoret 23:58.
Jag justerar lite i din tidslista.

20:15 Till kontoret, mobilen lämnad, byter bil till touranen 5 min.
20:20 åker till Granliden 52 min (tid uppskattad för körning kvällstid)
21:12 Parkerar bilen på vägen utanför Granliden
...
- sitter i bilen, får kniven.
- står bakom container i 10 min.
- väntar utanför sovrummet i 30 min
ca 22:30 MR överfaller Göran och Anki, ca 5 min
- rusar ut väcker JM kommer iväg 5 min
... (paret har alltså ca en timme och 43 minuter på sig ute vid Granliden)
22:55 Lämnar Granliden och åker tillbaka hemåt 52 min
23:47 Stannat och kastar kniven i vattnet, ca 2 minuter
23:55 passerar kontoret och byter bil 5 min
23:58 JM hemma igen
00:10 MR tar ut pengar från bankomat, ca 700 meter eller ca 10 minuters promenad från kontoret.

Har jag missat något? Finns det något som talar för att JM kom hem före 23:58?

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf, sid 55-56 enligt paginering.

"Peter berättade att han bor i Järnäs ca 2 km från brottsplatsen. Huset ligger precis där skylten här slutar allmän väg står."
"Någon gång mellan kl 19.00- 21.00 tittade Peter ut genom fonstret på övervåningen och såg att det körde förbi en VW Touran med orange färg."

Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_2__2_.pdf, sid 232 enligt paginering.

Det är bra teknisk bevisning. Mot MR.

Vad finns det för teknisk bevisning mot JM?
Citera
2017-06-05, 08:05
Medlem
Inte mkt tek bevis tror jag mest indicier.
Citera
2017-06-05, 08:07
Medlem
När börjar live rapporten idag ?
Ange länkar om ni har?
Citera
2017-06-05, 08:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det är bra teknisk bevisning. Mot MR.

Vad finns det för teknisk bevisning mot JM?

Vad finns det mot JM?
– Vittnen har beskrivit hur JM redogjort för hur har haft för avsikt att mörda sina föräldrar.
– JM har en lång rad av motiv för att mörda sina föräldrar. Pengar, osämja, hennes ilska, bostaden och sommarstugan är kanske de viktigaste.
– MR har detaljerat beskrivit hur JM under en tid före mordet försökt påverka honom att utföra mordet åt henne. Hon har tjatat. Hon har svartmålat föräldrarna framför MR. Slutligen plockade hon fram handskar och knivar och körde honom till sommarstugan för att han skulle utförda hennes vedervärdiga brott för hennes räkning.
– JM har hittills konsekvent ljugit om vad hon gjorde när hennes föräldrar skulle mördas. Hennes, hittills nio-tio lögner, har varit enkla för polis och åklagare att bevisa att dom varit, just lögner.
– JM har gjort ett antal försök att skapa falska alibier för mordkvällen.

Om du vill göra JM till årets hjälte ska du nog inrikta dig på att utmärkelsen ska utdelas på Hinseberg.
Att göra JM till hjälte i den här historien är nog ungefär lika svårt som det är att göra Anki, Göran och Aki till skurkar. Du kan väl ändå berätta för oss andra varför någon skulle komma på iden att ge sig ut på ett korståg för att smutskasta dessa offer och försöka måla en hjältegloria över den som kanske kommer att bli århundradets värsta svenska mörderska.

Kanske arbetar du på en sångtext:
"– Släpp mörderskan loss det är vår!"

Melodin tillhandahålls av Birger Sjöberg.

Citera
2017-06-05, 08:46
Medlem
Reimers avatar
Då så, nu blir det en ny omgång med MR, vi får se vad som händer.

Hans advokat hade ju frågor och sedan kommer Hikes tur, hon ska försöka få bort JM från hans historia, lycka till med det.

Tror inte att vi kommer att hinna med JM,s nya version av mordkvällen utan den karamellen kommer vi att få suga på lite till.
Citera
2017-06-05, 08:51
Medlem
Är det inte så att nu direkt på morgonen är det Hikes som har frågor till MR, de som egentligen skulle hunnits med förra veckan. Nackdel för Hikes idag att först frågorna till MR och därefter JM. Om frågorna till MR varit före helgen så hade Hikes haft mer tid att överväga svaren från MR och lägga fram de frågor hon ska ta med JM.
Citera
2017-06-05, 08:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byllen56
Ange länkar om ni har?

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-06-05, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byllen56
Ange länkar om ni har?

Johanna Rapp är tillbaka för expressen, hon var bra sist hon rapporterade:

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nu-mots-arbogakvinnan-och-mohammad-rajabi-igen/

SR Västmanland, inte så bra rapporter alla ggr men är snabba att lägga upp ljudfiler under dagen i sina lokala ekot sändningar:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6708855
Citera
2017-06-05, 08:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Håller helt och hållet med dig om att hennes lögner går åt overkill hållet. Ingen självinsikt alls.

Vill bara tillägga att jag tycker så oändligt synd om hennes mamma, hennes syster och hennes barn. Förutom smärtan över att ha förlorat maken/pappan/morfar GM så ligger det även ett annat sorgearbete framför dem: De måste leva med vetskapen om ondskan i JM, vetskapen att personen de trodde hon var egentligen inte finns i verkligheten, att hon är ett empatilöst, hänsynslöst och gränslöst skal till människa. Den personen de trodde hon var är död. De lär aldrig kunna förlita sig på att impulsen i henne att skada/göra sig av med den som står i vägen för hennes för egen vinning/välmående inte tar över igen.

Gör ont i själen att tänka på vad AM tvingats genomlida.

Jag tänker också ofta på vad AM tvingats gå igenom i samband med att hon närapå mördades och förlorade Göran.

– SOS-samtalet som ger associationer till en anställd på ett telemarketingbolag som får provision om ambulans eller polis inte skickas.

– Polis och åklagare som anhåller henne för mord samtidigt som det förefaller som om dom inte lyssnar på vad Anki säger.

– De skador som hon fått och som hon aldrig kommer att bli av med sviterna från.

– Att tvinga gömma sig och fly för att inte ännu en gång råka ut för någon av dotterns torpeder.

– Att sedan se dottern ljuga och fabulera och skylla sina egna avskyvärda handlingar på alla möjliga närstående, däribland Ankis barnbarn.

Jag hade hört talas om mardrömmar, men jag hade ingen aning om vad det var.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-05 kl. 09:06.
Citera
2017-06-05, 09:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Ja så tror jag också!

Något långvarigt tjat var det inte. MR säger att hon ställde frågan 8-10 ggr. Alltså från början av juli till 3 augusti när mordet skedde är ju enbart en tidsintervall på lite mindre än 4 veckor. Han mördade snabbt från jär frågan blev ställd första gången, tog inte längre tid än ynka 4 veckor med 8-10 övertalningsförsök. Det är inte att tjata. Han var styrd av egoistiska skäl mer än tjat, helt klart.
På något annat ställe säger han att vid varje tillfälle tjatade hon i flera timmar.
Citera
2017-06-05, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja det var rena turen att inte AM strök med också, stackars kvinna som vissa i tråden hånar och smädar å det grövsta, jag brukar ju bli beskylld för att vara en kvinnohatare men där finns det riktiga hatet från idioterna som gör sig lustiga över AM,s skador, djävla ynkliga svin är vad dom är, patetiska idioter som tar ut sin sorg över sina egna misslyckade liv i någon pervers skadeglädje över hennes skador, ynkliga löss.

MR är en mördare och ska dömas som en sådan, inget annat.
Så du relativiserar ditt egna hat?
Du ser denna rättegång handlar om klanen Möller och dysfunktionalitet som media tagit upp. Grunden och ansvar får GM och AM ta som själva sått frö till de märkliga relationerna. Där ser jag dock att GM fick även han gå bakom ryggen på AM med bla. en miljon och dildos, älskarinnor mm. AM beter sig som en trotsig tonåring i rätten och gapar efter "sanningen", en sanning hon själv spelar ett högt socialt spel för att frisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in