2017-06-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En rätt meningslös dag i rätten. Sista förhöret var fullständigt meningslöst. Wenna försöker visa att relationen till fadern inte alls var bra den sista tiden. Men hon ställer inga motfrågor på JMs fabulerande svar. Både Hikes och Wenna är svaga i sina respektive roller.
Med tanke på vad rättegången handlar om, så är den ofattbart tråkig. Ingen nerv, inga protester (dessa kommer i regel från den kaffesuktande domaren).

Ja, bägge var svaga, det håller jag med om. Samtidigt känns det som de är på väg. Hikes behöver fokusera mer på sin örebroare, hon kan inte komma längre med smutskastning av polisen, berättigad eller ej. Åk kan inte bara visa på hur stollig JM är, det kan slå åt alla håll.
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Men så styr som JM är av sina barn är det väl bara att göra som vanligt. Låta barnen få sin vilja igenom.

Hur sjuk är den här mamman egentligen?

Å ena sidan uppmanar hon ena sonen att göra något brottsligt för henne. Mörda ngn med en soffa eller köpa en pistol olagligt.

Å andra sidan får inte andra sonen säga sitt, i en för honom viktig sak. Där hon själv uppmanat honom att ljuga.

Att JM sätter sig emot lilla "Yes" är ett mycket tydligt bevis för hur sjuk hon är. Hon sätter sig själv bakom lås och bom. Det behövs inga fler vittnen.
Det är en komplex kvinna minst sagt.

Och du har så rätt så: som hon är och agerar så är det egentligen alldeles överflödigt att
kalla in ett enda mer vittne. Hon ser så bra till själv att fixa till den där livstidsdomen.
Jag börjar nästan tro att hon vill i fängelse så hon får lugn och ro och slipper alla
bekymmer med barn och att slita ihop rikedomar...hon behöver vila ut efter dessa
senaste årens oerhörda mödor med att anstifta mord och allt vad det är. Puh.

Först på torsdag tar man beslut förresten om sonens förhör ska spelas upp.
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-05 kl. 17:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
"Hikes: Det är viktigt att man noga överlägger det här, så att det inte blir någon tidspress." (Ang Alexanders vittnesmål)
Hon vet vilka knappar hon ska trycka på för den här domaren som bara verkar ha kaffepauser i huvudet...
Rådmannen blir väl nödig av kaffet :-)
De kanske behöver många pauser och det är ju ett så stort mål också att avhandla.
Citera
2017-06-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Rådmannen blir väl nödig av kaffet :-)
De kanske behöver många pauser och det är ju ett så stort mål också att avhandla.
"Dubbeltimman" är väl den nyttiga modellen, alltså omkr 90 minuter är vad människor orkar med av sådana sitsar
Citera
2017-06-05, 17:31
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SVT:

Som en erfaren lögnare försöker hon dölja de stora lögnerna med de små sanningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, själv håller jag på med gräs och är alldeles förundrad.
Men hur kan det bli så galet - så länge?

Men hur lät detta då? Klipper gräs alltså

Hihi, jo det förstod jag
Får ta gräs i morgon..om vädret tillåter.
Jag begriper faktiskt inte själv hur denna galenskap kunnat fortlöpa såå länge...
Nu lär väl JM snärjt in sig i sina fisknät....för gott får vi hoppas, hon gör ingenting ut, bland hederligt folk!
Citera
2017-06-05, 17:32
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju hans önskan att få bli hörd så visst den ska ju bifallas, klart som fan att JM inte vill att det ska spelas upp, det blir ju sista spiken i kistan för henne.

Helvete vilken mor som tvingar sitt barn att ljuga för att få alibi, finns inte ord nog som täcker upp för det förakt jag känner för en sådan som JM.

Kan inte uppspelning ske bakom lyckta dörrar ? - tänker jag.
Kanske är jag aningslös som grabben.....

Vad händer om följdfrågor dyker upp... "nätverket", i utkanten av soppan, kanske får lyset i plytet ?
Citera
2017-06-05, 17:34
Medlem
Överjag hördes hon tala om , men vart tog övergrepp vägen? Det var ju så himla viktigt förut. Finns säkert noterat tidigare idag, men jag har inte hunnit läsa allt.
Citera
2017-06-05, 17:37
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tänkte oxå på det. Tyvärr ser vi ju inte ev sms-meddelande emellan GM å JM i FUP den 1 och 2 aug. Annars kunde vi vet att det var 100% lögn.

Samtycket hade väl kunnat getts långt tidigare - hon hade väl planerat, åka till Thailand, 3 mån...
Kanske har jag fattat fel....
Citera
2017-06-05, 17:38
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Expressen:

Projicering.

Edit: nu börjar hon falla sönder i sitt rätta jag. Åklagarna kyler champagnen.
Precis, projicering jag tänkte också det : " plötsligt så händer det " ! Förövrigt finns det EN uppenbar " bana i bassängen" JM har jobbat på målmedvetet i och det är just sin EGEN personliga ekonomi i " det långa loppet " ; även om JM misslyckats är det ett starkt fokus och det ska vara mycket pengar på kassakistan i semesterparadiset ( thailand, spanien och norge )
Citera
2017-06-05, 17:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kan inte uppspelning ske bakom lyckta dörrar ? - tänker jag.
Kanske är jag aningslös som grabben.....

Vad händer om följdfrågor dyker upp... "nätverket", i utkanten av soppan, kanske får lyset i plytet ?

Lyckta dörrar fungerar alldeles utmärkt för mig, det viktiga är att AG får komma till tals och få bort den stenen från sina alldeles för unga axlar, helvete vad han måste ha funderat över vad som hänt om han inte hade ställt upp som barnvakt, hade morfar och mormor sluppit bli överfallna då?

Helvete vilken sällsynt usel människa JM är som utnyttjar sina barn så till den milda grad för sina egna onda syften.
Senast redigerad av Reimer 2017-06-05 kl. 17:43.
Citera
2017-06-05, 17:40
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbonde
Ur Expressens live-rapportering
"– Jag gav min pappa samtycke att sälja min lägenhet när jag åkte till Thailand (i augusti)"

Va fan säger människan? Hade de sån super-duperrelation så hon kunde prata med honom även fast han dött? Eller är jag trög?

Så länge hon själv tror på samtal med sin döda pappa är det väl gott och väl, men vi andra har ju, tack och lov, en annan uppfattning.

Hon kanske sadlar om och tjänar storkovan som klärvoajant; Kvinnan som talar med döda. Hon kan ju gå över lik för pengar!!!
Hoppas jag slipper se henne i "Det okända".
Citera
2017-06-05, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Öh det är precis tvärtom- han upplevs som konsekvent och mycket trovärdig. Din tolkningsförmåga falerar hela tiden. Att konsekvent svara att det finns version 1 FÖRE erkännandet och version 2 EFTER erkännandet på alla frågor är inte "tyket" på göteborska

Han blir trovärdig och Hikes blir tjatig. Eller trög skulle jag tro att ordföranden tycker.
Liksom ditt löfte att sluta svara mig falerade apropå trovärdighet
Tjatig? En hel dag hade åk i fredags trots domarens önskan om tidig helg, MRs försök till monolog får så här retroaktivt ses som ett dystert försök få ihop det han läst sig till i FUP men när det gäller minnet idag kom han i stort sett ihåg väldigt lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in