2017-06-05, 16:28
Medlem
Och vad säger oss detta?
(från Svt)

Åklagaren nämner nu ett inköp av en telefon.
- Den som du har använt att skicka kränkande sms till din kompanjon.

- Ja, precis, säger 42-åringen.
idag 14.39

Hon säger nu att hennes kompanjon betedde sig som ett svin.
- Jag tyckte gott hon kunde få tillbaka lite av sin egen soppa.
idag 14.39
Citera
2017-06-05, 16:33
Medlem
Grandiosos avatar
Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Var det så att du försökte få din nästäldsta dotter att ta på sig den här gärningen?
- Först visste jag inte att det var jag. Och sex-film är väl lite överdrivet, det var ett samlag som höll på en minut ungefär.

Ann-Sofie Sannemalm:

- Vad har det med min pappas död att göra om jag vill skylla på dotter?
Wenna: Du svarar på mina frågor bara.
- Jag har ingen kommentar.

Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Din dotter säger ju "prata inte med mig, du har gjort bort dig. Våga inte säga att det är jag..//..du är fan sjuk i huvudet". Kan du hålla med mig om att du försökte din dotter att ta på sig det?
- Men vad spelar det för roll?
Svara på frågan bara.
- Nej, jag tycker inte det är relevant.

Sanslöst.
Citera
2017-06-05, 16:35
Medlem
SVT:
Citat:
Wenna: Ville hon ha bort dig från företaget?
- Det tror jag säkert. Hon är väldigt girig av sig, hon hade aldrig haft en enda krona.

Finns ett tydligt mönster här.
Citera
2017-06-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Vet inte om jag håller med dig.

Ju mer hon snackar ju längre ner gräver hon sig.

Hon pratar bara om de barn hon på något sätt kan ha utnyttjat eller haft någon nytta av.

13-årige sonen nämns endast för att han inte ska få vittna, inte ens förhöret ska få spelas upp enligt henne. Inte ett ljud om hur han mår i allt det.

Äldsta dotterns mående nämns inte heller. Så vitt det är känt så har hon tagit avstånd från mamman.

Tvillingarna nämns endast när det kommer till pengar som hon tror tillhör henne. Ingen personlig yttring i övrigt.

Barnen som hon nämner är de som är misstänkta för inblandning i mordet på Aki. Dem oroar hon sig för och försöker visa någon form av missriktad omsorg om. De som också fått över 70 000 kr var efter mordet.

Stackars JB som är mitt i ett missbruk. Inte ett ljud om barnbarnet som i så fall lever mitt i missbruket.

Sonen DB nämner hon i sammanhanget att hon bett honom köpa en pistol till henne. Som om det var lika naturligt som att man köper lördagsgodis till ungarna i normalstörda familjer.

Hoppas aldrig människan kan röra sig fritt igen. Och hoppas att J & DB blir avprogrammerade för de för de är sjukt nere i sörjan deras mamma dragit ner dem i.
Han som är så skör och får så tuffa uppdrag av sin mor.
Citera
2017-06-05, 16:38
Medlem
Wenna: Ville hon ha bort dig från företaget?
- Det tror jag säkert. Hon är väldigt girig av sig, hon hade aldrig haft en enda krona.

Det är humor på hög nivå.

Hennes familj borde slippa höra mer skit från henne.
Citera
2017-06-05, 16:39
Medlem
SVT:
Citat:
Wenna tar nu upp de kränkande sms-en kompanjonen fått. Hon undrar vem som skrev dem.
- Det var min son.

På vems uppdrag?
- På mitt.

Som en erfaren lögnare försöker hon dölja de stora lögnerna med de små sanningarna.
Citera
2017-06-05, 16:44
Medlem
Expressen:
Citat:
Arbogakvinnan menar att det ska ha varit när de varit barn,
– Min syster är väldigt girig, hon har inte kunnat umgås med min dotter för att hennes morfar hjälpte henne väldigt mycket, säger Arbogakvinnan.
– Hon ser väl sina arvspengar sippra iväg mellan fingrarna, tillägger Arbogakvinnan.

Projicering.

Edit: nu börjar hon falla sönder i sitt rätta jag. Åklagarna kyler champagnen.
Citera
2017-06-05, 16:50
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja hon lär nog inte lura rätten, risken är ju dock att nämndemännen tar sig en lur😔

Hoppas iaf att åkl var vaken på detta: 'Jag är inte säker på att han har gjort det. Man tar inte EN SÅN kniv om man skall mörda någon.'
Vad vet JM om vilken sorts kniv som nyttjats??😳 Att spetsen brutits av är ju ingen hemlighet men nog känns detta som en freudian slip; JM vet extremt mycket väl vilken typ av kniv som MR använt: var och när den inköptes. Och vad den kostade. Och denna hennes snålhet, att köpa första bästa (sämsta) och billigaste hon kunde hitta har hon nog förbannat till förbannelse vid det här laget.
Att Wenna inte nappar på det betyder väl att det förmodade mordvapnet beskrivits i FUP? Annars så är det en monumental miss av Wenna.
Senast redigerad av vallero 2017-06-05 kl. 16:54.
Citera
2017-06-05, 16:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Jösses säger jag, jag undrar uppriktigt om detta verkligen är på RIKTIGT?!
Även jag undrar hur denna "the Thing" har klarar den ynka livhank hon verkar ha levt med
Tur jag haft lite terapi att avreagera mig på när jag följt förhöret på JM, varit ut och målat... TROR jag
Hahaha, själv håller jag på med gräs och är alldeles förundrad.
Men hur kan det bli så galet - så länge?

Men hur lät detta då? Klipper gräs alltså
Citera
2017-06-05, 16:52
Medlem
Grandiosos avatar
Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Det låter som du sysslat med ordergivning åt barnen?
- Nej, det är det inte.

Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Så de styr och ställer över dig?
- Ja.

Sannemalm är förresten överlägset bäst på att rapportera från rättegången har jag
kommit fram till.
Citera
2017-06-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Det låter som du sysslat med ordergivning åt barnen?
- Nej, det är det inte.

Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Så de styr och ställer över dig?
- Ja.

Sannemalm är förresten överlägset bäst på att rapportera från rättegången har jag
kommit fram till.

Sannemalm är en klippa.
Citera
2017-06-05, 17:01
Medlem
"Den 27 juli skickade jag ett mms med en bild på mig på stranden, säger Arbogakvinnan som menar att relationen var bra."

Ja men dååååå så, hon minns att 27.juli skickade hon en bild av sig själv, såååååå nära var hon sin far.
Det förklarar ju allt! Mhmmmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in