2017-06-05, 17:02
Medlem
SVT:
Citat:
Wenna: Vad tyckte din pappa om att du hade sex med flyktingpojken?
- Jag är en vuxen kvinna, jag är över 40 år och njuter av min kropp.

Wenna: Så han hade inga synpunkter på det?
- Nej.

Nähä.

Citat:
Wenna: Det var ganska hård ord mellan dig och din pappa. Han kallde dig för hora?
- Det hade med hans alkoholdemens att göra, han kunde inte styra sitt känslocentrum. Men jag trodde inte mina öron.

Jaha

Detta börjar bli lyteskomik.
Citera
2017-06-05, 17:03
Medlem
Grandiosos avatar
Nu vill advokaten försöka stoppa uppspelningen av den 13-årige sonens förhör.

Ann-Sofie Sannemalm:

Susanna Cleve: Jag kan lägga till och det är sonens bestämda uppfattning att förhöret ska spelas upp. Det är väldigt viktigt för honom att få göra det, att han mer eller mindre blev tvingad att ljuga för polisen.

Så låt pojken få som han vill för jösse namn.
Och hans pappa hade ju inga invändningar att göra mot att detta förhör spelades upp i rätten.
Har det ju tidigare framkommit.
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-05 kl. 17:56.
Citera
2017-06-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SVT:

Nähä.

Jaha

Detta börjar bli lyteskomik.
Exakt samma tanke
Citera
2017-06-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu vill advokaten försöka stoppa uppspelningen av den 13-årige sonens förhör.

Ann-Sofie Sannemalm:

Susanna Cleve: Jag kan lägga till och det är sonens bestämda uppfattning att förhöret ska spelas upp. Det är väldigt viktigt för honom att få göra det, att han mer eller mindre blev tvingad att ljuga för polisen.

Så låt pojken få som han vill för jösse namn.

Men så styr som JM är av sina barn är det väl bara att göra som vanligt. Låta barnen få sin vilja igenom.

Hur sjuk är den här mamman egentligen?

Å ena sidan uppmanar hon ena sonen att göra något brottsligt för henne. Mörda ngn med en soffa eller köpa en pistol olagligt.

Å andra sidan får inte andra sonen säga sitt, i en för honom viktig sak. Där hon själv uppmanat honom att ljuga.

Att JM sätter sig emot lilla "Yes" är ett mycket tydligt bevis för hur sjuk hon är. Hon sätter sig själv bakom lås och bom. Det behövs inga fler vittnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Det låter som du sysslat med ordergivning åt barnen?
- Nej, det är det inte.

Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Så de styr och ställer över dig?
- Ja.

Sannemalm är förresten överlägset bäst på att rapportera från rättegången har jag
kommit fram till.

Japp, hon är kanon.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Ännu en dålig dag på "jobbet för JM, det börjar bli väldigt många nu och fler följer.

Hikes kommer inte fram med något vettigt så några rimliga tvivel har inte kommit fram idag heller, "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" för att dra ett känt citat.

Det som är intressant nu är om AG ska få tillfälle att slå i den sista spiken i kistan, Hikes och JM vill för allt i världen inte ha hans vittnesmål uppspelat, jag tror att det kommer att spelas upp till JM,s stora vånda.

Att det inte rör sig om omsorg över sin son fattar ju alla normalbegåvade.
Citera
2017-06-05, 17:11
Medlem
Ur Expressens live-rapportering
"– Jag gav min pappa samtycke att sälja min lägenhet när jag åkte till Thailand (i augusti)"

Va fan säger människan? Hade de sån super-duperrelation så hon kunde prata med honom även fast han dött? Eller är jag trög?
Citera
2017-06-05, 17:18
Medlem
valleros avatar
En rätt meningslös dag i rätten. Sista förhöret var fullständigt meningslöst. Wenna försöker visa att relationen till fadern inte alls var bra den sista tiden. Men hon ställer inga motfrågor på JMs fabulerande svar. Både Hikes och Wenna är svaga i sina respektive roller.
Med tanke på vad rättegången handlar om, så är den ofattbart tråkig. Ingen nerv, inga protester (dessa kommer i regel från den kaffesuktande domaren).
Citera
2017-06-05, 17:22
Medlem
valleros avatar
"Hikes: Det är viktigt att man noga överlägger det här, så att det inte blir någon tidspress." (Ang Alexanders vittnesmål)
Hon vet vilka knappar hon ska trycka på för den här domaren som bara verkar ha kaffepauser i huvudet...
Citera
2017-06-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ännu en dålig dag på "jobbet för JM, det börjar bli väldigt många nu och fler följer.

Hikes kommer inte fram med något vettigt så några rimliga tvivel har inte kommit fram idag heller, "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" för att dra ett känt citat.

Det som är intressant nu är om AG ska få tillfälle att slå i den sista spiken i kistan, Hikes och JM vill för allt i världen inte ha hans vittnesmål uppspelat, jag tror att det kommer att spelas upp till JM,s stora vånda.

Att det inte rör sig om omsorg över sin son fattar ju alla normalbegåvade.
Vet du, jag tror att han verkligen vill bli hörd!
Det vore skamlöst att inte respektera det. Jag förstår nog argumentet att han är för ung för att förstå sitt eget bästa, men om man inte tar så mycket hänsyn till honom, då är det väldigt fel och det kan kanske förfölja honom än värre resten av livet.
Citera
2017-06-05, 17:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vet du, jag tror att han verkligen vill bli hörd!
Det vore skamlöst att inte respektera det. Jag förstår nog argumentet att han är för ung för att förstå sitt eget bästa, men om man inte tar så mycket hänsyn till honom, då är det väldigt fel och det kan kanske förfölja honom än värre resten av livet.

Det är ju hans önskan att få bli hörd så visst den ska ju bifallas, klart som fan att JM inte vill att det ska spelas upp, det blir ju sista spiken i kistan för henne.

Helvete vilken mor som tvingar sitt barn att ljuga för att få alibi, finns inte ord nog som täcker upp för det förakt jag känner för en sådan som JM.
Citera
2017-06-05, 17:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbonde
Ur Expressens live-rapportering
"– Jag gav min pappa samtycke att sälja min lägenhet när jag åkte till Thailand (i augusti)"

Va fan säger människan? Hade de sån super-duperrelation så hon kunde prata med honom även fast han dött? Eller är jag trög?
Tänkte oxå på det. Tyvärr ser vi ju inte ev sms-meddelande emellan GM å JM i FUP den 1 och 2 aug. Annars kunde vi vet att det var 100% lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in