2017-06-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Johanna vill själv framföra några saker
"Min dotter kom in här på förhör i den andra delen av rättegången här, åklagaren säger att hon har ett aktivt missbruk. Jag som mamma blir väldigt orolig och skriver ett brev till min dotters man och min son att hon ska stötta dottern och jag fick inte skicka dem."
Varför fick jag inte skcika breven? Det är en del i den psykiska tortyren som åklagaren utsätter mig och mina barn för.
ag vill läsa upp brev från mina barn.
Det får hon inte säger domaren.

Ormen JM försöker allt i sin makt för att få kommunicera med omvärlden........
Citera
2017-06-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Har de gått in på ditt konto?
- Ja.

Har du överfört pengarna på något överförmyndarkonto?
- Nej, det har gått åt till den vardagliga ekonomin.

Ska inte barnens pension vara till dem när dem blir vuxna, får verkligen föräldern/na förbruka dessa pengar?

Det är olagligt att använda sina barns pengar på saker som inte går direkt till barnet. Därför blir det en tolkningsfråga, köptes båten/bilen/kläderna till barnets bruk eller till förälderns. Barnet kan kräva ersättning från sina föräldrar om det anser att föräldrarna använt pengarna till sig själv.
Citera
2017-06-05, 14:34
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm avt
Wenna: Det finns flera inkassobetalning - hur kan det bli så? Det kom ju in ganska mycket pengar.
- Som jag förklarade, och som även min mamma betalade, har jag periodvis drabbats av utmattningssyndrom. Jag orkar inte så mycket mer i bland än att jobba heltid, ta hand om barnen, städa och ta hand om hushållet.

Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Men om du har det så jobbigt - varför tog du då in två flyktingbarn?
- Som jag också berättat tidigare är jag väldigt kreativ och skaffar mig extra inkomster.

Nu börjar lögnerna flyga omkring i salen.
Citera
2017-06-05, 14:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Har de gått in på ditt konto?
- Ja.

Har du överfört pengarna på något överförmyndarkonto?
- Nej, det har gått åt till den vardagliga ekonomin.

Ska inte barnens pension vara till dem när dem blir myndiga, får verkligen föräldern/na förbruka dessa pengar?

Ja tyvärr så får föräldrar det. Förr var dessa pengar till för typ större inköp, cykel, ridlektioner etc etc som man kunde tänka att den döda föräldern ville bidraga med......

Men kommuner och familjehem använder nu fosterbarnens barnpension som en del av kostnaden för att de är placerade, och noll och ingenting blir kvar då de blir utkastade på ca 18-20 års dagen.

Det är den bistra verkligheten!!
Citera
2017-06-05, 14:37
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Den 42-åriga kvinna vill uppmärksamma att hon blir bestulen på 20.000 kronor, via en bankomat.

Wenna: Vem har gjort det? Har du någon teori?
- Ja, massor

Säkert gjorde den kreativa JM en polisanmälan .
Citera
2017-06-05, 14:39
Medlem
autostoperkas avatar
"Den 42-åriga kvinna vill uppmärksamma att hon blir bestulen på 20.000 kronor, via en bankomat.

Wenna: Vem har gjort det? Har du någon teori?
- Ja, massor."
haha ja hon har massor med teorier om ALLTING
Citera
2017-06-05, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ser ut som om hon försöker rubba hans trovärdighet samtidigt som hon visar hur polisen styrt honom mot att peka ut JM.

Tycker inte hon lyckas med det första men däremot med det andra, vilket inte borde vara så svårt eftersom det är så uppenbart.

Hon råddar även runt med idéer om tänkbara andra medgärningsmän men jag tycker inte att hon är tillräckligt vass. Det räcker inte med att tala löst om folk han umgåtts med och nämnt i förhör innan han pekade ut JM. Detta i ett läge när åklagaren säger sig ha bevis att de har alibi. Själv säger ju att han i det läget skyddade JM.

För att rubba detta uttalande krävs att han har något att vinna på att peka ut henne. I häktet fick han en belöning för att han sa det polisen ville höra. Han fick ringa sin mamma. Nu i rätten skulle han väl snarast hålla fast vid JM-varianten för att skydda sin medgärningsman (som han redan pekat ut en gång, vilket talar emot) eller för att få lindrigare straff som offer för den djävulska JM.

Samtidigt kan inte JM förklara var hon hållit hus under kvällen, har hotat och sökt torpeder, har ekonomiska motiv, skyddar MR efter dådet etc.

Nej, hon behöver borra djupare i dessa medgärningsmäns möjligheter att utföra dådet. Hon går inte till botten utan stannar vid insinuationer. Hon saknar punch och det räcker inte, enligt mig, till rimligt tvivel. Kanske kommer det mer framöver.
Hon har bevisat att åkl "köpt" hans erkännande. Det är längesen jag påtalat det att dessa förhör är nåt i hästväg. Borde inte accepteras och det vet nu domaren att hunden köptes. Nej då hon får fran sin punch det är MR som inte lyckas annat än att han bara säger "det var innan erkännandet". På så vis fick bara hon saker sgada och inte han så visst ägde hon ut hunden.
Citera
2017-06-05, 14:42
Medlem
lasternassummas avatar
Andra Chansen
Wenna ställer flera frågor om JMs samröre med "Andra Chansen".
Det gäller bl.a. flera stora utbetalningar som JM fått från "Andra Chansen".

Vad är det som kan komma fram om man lyfter på dom här stenarna?

Jag anar organiserad brottslighet som går utanför Eskilstunas horisont...

Citera
2017-06-05, 14:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja tyvärr så får föräldrar det. Förr var dessa pengar till för typ större inköp, cykel, ridlektioner etc etc som man kunde tänka att den döda föräldern ville bidraga med......

Men kommuner och familjehem använder nu fosterbarnens barnpension som en del av kostnaden för att de är placerade, och noll och ingenting blir kvar då de blir utkastade på ca 18-20 års dagen.

Det är den bistra verkligheten!!

Det är ju förskräckligt, vilket system.
Citera
2017-06-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jm blev "blåst" på 95 000 kr, men gjorde ingen polisanmälan......hahaaa.

Jo, det tror man ju på (ironi).

Frågan är inte om polisanmälan gjorts... Frågan är om hen har knäskålarna eller livet kvar?
Citera
2017-06-05, 14:48
Medlem
develis avatar
Hahaha, men va säger hon?!
Nu kommer nog ordagrant ÖVERjaget in. Spännande.

"42-åringen pratar nu om psykologi, om överjaget och underjaget. Att ingen annan skulle ha rätt att döda hennes pappa förutom hon."
Senast redigerad av develi 2017-06-05 kl. 14:51.
Citera
2017-06-05, 14:49
Medlem
lasternassummas avatar
Rätt att döda pappa?
Mitt under åklagarens förhör av JM om hennes ekonomi:

"42-åringen pratar nu om psykologi, om överjaget och underjaget. Att ingen annan skulle ha rätt att döda hennes pappa förutom hon."

Förlåt? Tror hon att det är så lätt att bli dömd till vård?

Tvåa...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-05 kl. 14:52. Anledning: Tvåa igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in