Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Tror inte att MR ens kände på dörren enligt FUP, den var minst 40 cm öppen, han kunde bara gå in. Antingen hade paret Möller inte sett till att den var stängd eller så hade någon öppnat den åt honom. Han behövde ingen nyckel - verkar inte ens ha hämtat någon nyckel från något gömställe eller fått en nyckel av JM.
Tycker att just detta med nyckeln är en lucka i MRs berättelse. JM som tänkt på telefoner, bilbyte, handskar, tröja och knivar skulle väl inte riskera hela planen för att dörren var låst. Hon hade ju till och med försökt ordna fram nyckelknippan via sonen. Antingen hade MR en nyckel - från JM eller från gömnstället - eller så var JM mycket mer delaktig och såg till att dörren inte var låst utan öppen.
Japp. Nån mer är med, han säger "vi" flera ggr eller så är det damen själv som hämtar nyckeln.
Frågan är då varför han retucherar. Jag tror inte ett smack på att han råkar få veta det efter vägen heller, mobilen ska plötsligt laddas under mordspegeln.
Han vill få det att låta impulsivt, att han inte är alls med och jagar miljoner.
Jag tror han är mer delaktig, men tvekar och hon tjatar.
Han har ju lovat som jag citerade..
Det här passar ju inte bilden av fähunden....