2017-04-25, 18:26
Medlem
Gillade Dolores Claiborne. Filmen var också bra.
Citera
2017-05-04, 21:37
Medlem
Finns det någon här som är läst The Dark Tower grafikböckerna? Dv.s serietidningarna. (comics)

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Tower_(comics)

Fantasy är inte rikigt min genre så plöja i genom dom ÅTTA böckerna som Dark tower består av känns inte sådär jättefrestande. Speciellt inte när jag läser i tråden alla böcker efter nummer är 3 skit.

Men jag kan uppskatta serietidingarna och undrar om grafikböckerna duger som ersättning.
det enda jag vet om serietidningarna att det finns flera fristånde små sidoberättelser som inte finns i romanböckerna(tips till dom som vill ha mer).... skiter igentligen i sidoberättelser, jag vill ha den fullständiga historien om the Dark tower Jag undrar om serietidngarna kan ge mig det, iaf något sånär??
Senast redigerad av Karl-Edward 2017-05-04 kl. 22:11.
Citera
2017-05-10, 19:28
Avstängd
Halloween2s avatar
Fick nydligen en kasse med en massa King i, kul att ha den svenska versionen utav DET nu som jag inte läst på över 10år. Dubbletter på Rage och Skeleton Crew, Cycle of the Werewolf, Four past Midnight som innehåller två underskattade historer, bibliotekspolisen och Solhunden.

Måste fixa nightmare and dreamscapes så småningom
Citera
2017-05-13, 13:04
Medlem
st3fan91s avatar
Jag har sett många intervjuer och föreläsningar av Mr King, men en av de bästa är från 1993. Det är bland annat intressant att han pratar om hur han efter att Carrie hade publicerats diskuterade med sin utgivare om vilken bok han skulle släppas härnäst. Han hade två färdigskrivna; Blaze och Salems Lot. Utgivaren var orolig för att King skulle bli "typecastad" som en skräckförfattare om han släppte Blaze, och King tyckte i vilket fall att den boken inte var särskilt bra, så det blev Salems Lot. Och angående vad folk skulle kalla honom så struntade han fullständigt i det så länge han fick skriva vad han ville och att folk köpte och läste böckerna.
Och det är bara en av alla intressanta saker man får reda på under den här intervjun. Rekommenderas!

https://www.youtube.com/watch?v=_ylwdcYFvHQ#t=671.080584
Citera
2017-05-13, 15:47
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Jag har sett många intervjuer och föreläsningar av Mr King, men en av de bästa är från 1993. Det är bland annat intressant att han pratar om hur han efter att Carrie hade publicerats diskuterade med sin utgivare om vilken bok han skulle släppas härnäst. Han hade två färdigskrivna; Blaze och Salems Lot. Utgivaren var orolig för att King skulle bli "typecastad" som en skräckförfattare om han släppte Blaze, och King tyckte i vilket fall att den boken inte var särskilt bra, så det blev Salems Lot. Och angående vad folk skulle kalla honom så struntade han fullständigt i det så länge han fick skriva vad han ville och att folk köpte och läste böckerna.
Och det är bara en av alla intressanta saker man får reda på under den här intervjun. Rekommenderas!

https://www.youtube.com/watch?v=_ylwdcYFvHQ#t=671.080584

Var det inte tvärtom? Att agenten var orolig att han skulle få en stämpel om de publicerade Salem's Lot (som då hette Second Coming)? Blaze innehåller ju, såvitt jag vet, inga renodlade skräckelement.
Citera
2017-05-13, 17:54
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Var det inte tvärtom? Att agenten var orolig att han skulle få en stämpel om de publicerade Salem's Lot (som då hette Second Coming)? Blaze innehåller ju, såvitt jag vet, inga renodlade skräckelement.

Jo, det var tvärtom. Jag skrev lite om det i det här inlägget: (FB) Stephen King
Citera
2017-05-13, 21:24
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jo, det var tvärtom. Jag skrev lite om det i det här inlägget: (FB) Stephen King

Ni har såklart rätt! Jag menade rätt sak men det blev fel när jag skrev. Tack för rättning!
Citera
2017-05-26, 20:44
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Vad tycker ni om de böcker, som King har skrivit tillsammans med Peter Straub? Jag införskaffade ''Talismanen'' på second hand för ett tag sedan och tänkte ta mig an den snart. Det blir den första King/Straub-boken, som jag läser. Åsikter om den boken? Märks det att King har skrivit den tillsammans med en annan författare eller har den fortfarande en typisk King-prägel?
Citera
2017-05-30, 18:22
Medlem
Jag har precis börjat ta upp mitt Stephen King-läsande igen efter att jag tog en paus med studier. Jag läste Pestens tid senast. För en bok-dagbok över alla böcker jag läst sen jag var 7 och den första SK-boken jag läste va Cujo som lästes ut den 20/6 2003. Efter det har Köplust och Sömnlös blivit några av mina favoriter. Jag har även läst en hel del novellsamlingar, Knackarna, Drakens ögon, Lida, Carrie, Raseri m.m. Det har blivit en favorit-författare.

Idag började jag läsa "Det" och jag kan inte annat säga än att jag har saknat att läsa Stephen King-böcker.

Läser för fullt i den här tråden nu om vilka böcker jag ska läsa sen.
Citera
2017-05-30, 18:24
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMinority
Jag har precis börjat ta upp mitt Stephen King-läsande igen efter att jag tog en paus med studier. Jag läste Pestens tid senast. För en bok-dagbok över alla böcker jag läst sen jag var 7 och den första SK-boken jag läste va Cujo som lästes ut den 20/6 2003. Efter det har Köplust och Sömnlös blivit några av mina favoriter. Jag har även läst en hel del novellsamlingar, Knackarna, Drakens ögon, Lida, Carrie, Raseri m.m. Det har blivit en favorit-författare.

Idag började jag läsa "Det" och jag kan inte annat säga än att jag har saknat att läsa Stephen King-böcker.

Läser för fullt i den här tråden nu om vilka böcker jag ska läsa sen.

"Det" är det bästa han skrivit enligt min objektiva subjektiva uppfattning.
Citera
2017-06-04, 21:30
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
"Det" är det bästa han skrivit enligt min objektiva subjektiva uppfattning.

Minns den som mycket bra och är sugen på att läsa den igen innan filmen till sen sommaren kommer. Men är just nu i andra delen utav mörka tornet serien så kommer nog inte hinna med allt.

Själv håller jag Salems Lot, Christine och Jurkyrkogården högre än Det. Tycker det blir lite för väl flummigt en del i Det med sköldpaddan.. ÄLSKAR dock boken när man läser om när de var barn samt när DET var aktiv åren innan.

Håller till en del i King forum och något jag är förvånad över är att ALLA verkligen verkar älska 11/22/63 (okej den är förmodligen den bästa king boken på väääldigt många år) samt Dr sömn vilket jag tyckte var en riktigt satans besvikelse, det ska vara en uppföljare till den så jävla bra Shining men den blir snabbt till en tråkig berättelse som låter hämtat ur buffy the vampire slayer serien.. Kanske bara är jag som ogillar den för att den är en uppföljare, och hade gillat den mer om det bara var en bok med andra personer i...
Citera
2017-06-04, 21:59
Medlem
Mackan52s avatar
Om vi diskuterar Stephen King favoriter lägger jag in "Needful Things", speciellt ljudboksversionen på engelska därför att King själv läser den och gör det med en otroligt bra inlevelse.

Leland Gaunt är min favoritkaraktär av uppenbara skäl, hela hans personlighet är suverän och folk i stan anser jag helt enkelt får skylla sig själva

I sig själv är hela historien nog också den mest jordnära han har skrivit vilket den får många pluspoäng för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in