Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Åklagare Wenna eller om det var Fahlander frågade MR igår:
"Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."
Men jag tror jag vet.
JM tog med sig 2 knivar därför att hon själv hade tankar på att delta vid attackerna.
Ett tag åtminstone.
Hon skulle ta sig an mamman. Mamman som hon hatade så intensivt. Henne skulle hon
gärna hugga ihjäl alldeles själv.
Sen under bilresan till Granliden kom hon plötsligt på att hon glömt ta med två par
handskar. Där fanns ju bara till den väl dresserade "apan" hon hade bredvid sig i bilen.
Och inte kunde hon ge sig till att mörda med kniv utan att ha handskar på händerna.
Nej, då fick det vara. Då fick afghanen sköta alltihop på egen hand.
Han hade ju knivat folk förr så han var ingen nybörjare direkt på området. Borde han
kunna klara ut. Klarade ut det till hälften kom det sedermera att visa sig. Och big mama
blev därmed naturligtvis missnöjd över hans insats och lät honom veta av det också.
Det där febrila letandet efter ett sjukhus - trodde hon verkligen att man bara skulle kunna
traska in till en svårt skadad mamma och avsluta "jobbet"? Ingen tanke på att mamman
var noga bevakad där hon låg?
För när man letade sjukhus den gången så handlade det väl om inget annat än att
försöka hitta mamman?
JM agerar som om hon befann sig mitt inne den simplaste amerikanska
gangsterfilm från 30-talet.
Så ond och så korkad.
Hahaa, fast jag tror ju att hon var med i rummet, kanske t o m aktiv. Jag tror inte MR berättade hela sanningen (utav rädsla och skydd för de sina där hemma, troligen därför han kollapsade i rättssalen), kanske därför AM lämnade rättegången tidigt.
Jag tycker också att skadorna på BOs är lite intressanta, jag efterfrågade förut någon muslim i tråden om det finns något arabiskt/muslimskt ordspråk/barnramsa om vedervärdiga saker som sker med ögon och tunga/mun (kluven tunga)........Typ Agatha Christies "Tio små negerpojkar" om du kommer ihåg den.......
När det gäller avlyssningen i bilen tror jag uppriktigt att JM letade efter sockontor/familjerätten i kommunen (som brukar ligga nära eller i typ vårdcentralen) för att hämta hem sina tvillingar, så tolkar i alla fall jag konversationen.
Sedan så tror lilla jag att JM är bra mycket smartare än vad hon låter folk tro, det kan ex vara väldigt fördelaktigt att kollega TROR att man inte ens kan logga in på bankkonto etc. Men ordna falsk livförsäkring över internet går bra, och en massa lån, troligen t o m SMS-lån......etc etc.
Kanske tog JMs riktiga tossigheter fart med att JB dömdes för narkotikabrott och HVB-Hem, fosterbarnsindustrin blev inte längre lätt-tillgänglig för JM, utan JM såg ensamkommandeindustrin som ett lättare alternativ.
Mycket märkligt att JMs dotter JB fått behålla sitt barn, trots den miljö av drogmissbruk, våld i nära relationer, stora pengaflöden in/ut på JBs konto, ägandeskap av bilar etc etc. Samt att soc (skattebetalarna) står för bostad och hyra för henne. Jag känner till minst 50 familjer som blivit av med sina barn helt utan verklig grund, eller bra mycket mindre än det JB håller på med!
Jag hoppas verkligen att någon synar ex inloggningslistor på soc i E-tuna.....och andra soc JM arbetat på......
Jag lärde mig när jag var liten att saker och ting ska kallas vid deras rätta namn.......såsom soc-haggor!!