2017-05-11, 00:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Då kommer bortalagen parkera bussen och satsa på 0-0 och sedan försöka avgöra på hemmaplan. Jag tror den gör mer nytta än skada. Däremot borde den avskaffas vid övertid då den ger bortalaget en orättvis fördel.
Alternativt så vinner man på hemmaplan och parkerar sedan bussen på bortaplan.

Ser heller inte den uppenbara fördelen med bortamålsregeln. Det man förlorar på gungorna tar man hem på karusellerna med bägge alternativ.
Citera
2017-05-11, 00:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Då kommer bortalagen parkera bussen och satsa på 0-0 och sedan försöka avgöra på hemmaplan. Jag tror den gör mer nytta än skada. Däremot borde den avskaffas vid övertid då den ger bortalaget en orättvis fördel.

Jag skiter nog ärligt talat i om de parkerar bussen. Det här är ju helt absurt att matcher bara dör för att det ena laget plötsligt ligger under med ännu mer än vad man faktiskt gör. Jag är less på bortamålsskiten. Fattar inte hur det kan fortgå. Det känns som någon konstgjord & knepig regel. Den känns helt enkelt inte naturlig. När man tvingas förklara en regel för oinsatta så är det faktiskt ett bevis på att något är konstigt & onaturligt. Regler ska kännas självklara.

Då har jag bara nämnt den biten med den förstörda spänningen & svårigheten i att förklara regeln. Det finns även den aspekten med PSV Eindhovens seger i Europacupen 1988. Man kryssade i de fem sista matcherna! 1-1, 0-0, 1-1, 0-0, 0-0. Vidare i kvart & semi på fler bortamål. Vinst på straffar i finalen.

Minns inte hur matcherna såg ut men möjligheten finns ju att de parkerade bussen på hemmaplan efter 1-1 borta. Vissa tyckte att Portugals avancemang från EM-gruppen var märkligt. Det ser jag dock inga problem med. Inget konstigt alls att gå vidare som trea. PSVs väg till EC-finalen 1988 tycker jag är mer skruvad faktiskt.
Citera
2017-05-11, 07:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
När ska man slopa den jävla bortamålsregeln? Är det någon som egentligen bryr sig om att bevara detta elände? Kan man inte starta ett internationellt upprop/uppror? Det är knappast som offsideregeln att den är omöjlig att ta bort.

Jag kan kanske förstå tanken bakom regeln men den ger tyvärr alldeles för stora konsekvenser för att det ska vara tillfredsställande igår dog en spännande match efter dryga 40 minuter.
Citera
2017-05-11, 09:48
Medlem
Cambijaos avatar
Klart det kan finnas anledning att ifrågasätta reglen men då ska det ju bli något bättre av det. Att slopa den utan att ersätta med något nytt skulle vara en extremt korkad idé. Jag tycker det finns en viss charm med det, lagen får precis samma spelplan att spela på. Det gäller att vara vaken och bra i två matcher.
Citera
2017-05-11, 10:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Klart det kan finnas anledning att ifrågasätta reglen men då ska det ju bli något bättre av det. Att slopa den utan att ersätta med något nytt skulle vara en extremt korkad idé. Jag tycker det finns en viss charm med det, lagen får precis samma spelplan att spela på. Det gäller att vara vaken och bra i två matcher.

Spelplanen man spelar på blir samma, ja. Utfallet blir dock något som bara råkar bli. Egentligen rena slumpen. Precis som en annan idiotregel, den med inbördes möte som använts ibland istället för målskillnad. Om det blir 2-0 eller 3-1 är inget lagen egentligen planerar. Sedan får det jättekonsekvenser i returen.
Citera
2017-05-19, 17:33
Medlem
Idittfejss avatar
Behåller man pokalen man blir given under prisutdelningen efter matchen eller får man en replika? i allsvenskan får man en mindre version av pokalen.
Citera
2017-05-20, 13:45
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Behåller man pokalen man blir given under prisutdelningen efter matchen eller får man en replika? i allsvenskan får man en mindre version av pokalen.
Får man tro Wikipedia ligger det till så här gällande CL-pokalen:
Så för att kort svara på frågan: nej, sedan 2009 får man inte behålla den riktiga pokalen under några omständigheter.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Champion_Clubs%27_Cup#The_trophy
Citera
2017-06-04, 00:08
Medlem
TKD_1337s avatar
Skillnaden mellan framgång och nederlag kan vara tunn. Idag är jag jätteglad det är vi som står där med pokalen i handen.

Tre CL-titlar på fyra år. 12 totalt. Världens största klubb utan tvekan.
Citera
2017-06-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
...
Tre CL-titlar på fyra år. 12 totalt. Världens största klubb utan tvekan.

Vansinnigt imponerande. Många, även jag, kanske inte riktigt la tyngd på de första titlarna. Men nu har det ingen betydelse. Och det finns ingen klubb i närheten. De med muskler dvs Barcelona, Manchester nited och Bayern München ligger långt efter när det gäller CL-titlar...
Citera
2017-06-04, 00:58
Avslutad
Sergio Ramos, vilken äcklig lirare.. Synd om karln som nästan bröt foten när Cuadrado petade honom på axeln.. En skam för alla riktiga kaptener där ute i världen.
Citera
2017-06-04, 01:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vansinnigt imponerande. Många, även jag, kanske inte riktigt la tyngd på de första titlarna. Men nu har det ingen betydelse. Och det finns ingen klubb i närheten. De med muskler dvs Barcelona, Manchester nited och Bayern München ligger långt efter när det gäller CL-titlar...

Där är vi i en egen liga kan man säga. Sex titlar sedan 92/93. Två gånger har vi tagit tre titlar över en fyraårsperiod.

Jag vet det lika väl kunde slutat med två förluster mot Atletico. I slutändan blev det inte så. Vi kunde gått ut mot Bayern. Sån är fotbollen. Nu njuter jag av att det blev vinst istället, det ska alla madridistas göra.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-06-04 kl. 01:31.
Citera
2017-06-04, 01:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Det Benzema gör vid det första målet är klass för mig. Det ser enkelt ut men han är mästare på att ta emot bollen i en kontring och slå den till rätt adress och i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in