Citat:
Ursprungligen postat av
Sodomizer-
Då kommer bortalagen parkera bussen och satsa på 0-0 och sedan försöka avgöra på hemmaplan. Jag tror den gör mer nytta än skada. Däremot borde den avskaffas vid övertid då den ger bortalaget en orättvis fördel.
Jag skiter nog ärligt talat i om de parkerar bussen. Det här är ju helt absurt att matcher bara dör för att det ena laget plötsligt ligger under med ännu mer än vad man faktiskt gör. Jag är less på bortamålsskiten. Fattar inte hur det kan fortgå. Det känns som någon konstgjord & knepig regel. Den känns helt enkelt inte naturlig. När man tvingas förklara en regel för oinsatta så är det faktiskt ett bevis på att något är konstigt & onaturligt. Regler ska kännas självklara.
Då har jag bara nämnt den biten med den förstörda spänningen & svårigheten i att förklara regeln. Det finns även den aspekten med PSV Eindhovens seger i Europacupen 1988. Man kryssade i de fem sista matcherna! 1-1, 0-0, 1-1, 0-0, 0-0. Vidare i kvart & semi på fler bortamål. Vinst på straffar i finalen.
Minns inte hur matcherna såg ut men möjligheten finns ju att de parkerade bussen på hemmaplan efter 1-1 borta. Vissa tyckte att Portugals avancemang från EM-gruppen var märkligt. Det ser jag dock inga problem med. Inget konstigt alls att gå vidare som trea. PSVs väg till EC-finalen 1988 tycker jag är mer skruvad faktiskt.