2017-06-03, 23:16
Medlem
Passepartouts avatar
En utländsk person enligt SVT. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/man-fastklamd-i-karusell

Fy f-n. Troligen ett tivoli med svart arbetskraft helt utan säkerhetstänk. Vila i frid vem du än är.
Citera
2017-06-03, 23:23
Medlem
Browngreeneyess avatar
Sorgligt... vila i frid

Men karusellföraren då? Kunde han inte ha stoppat?
Citera
2017-06-03, 23:29
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Sorgligt... vila i frid

Var det inte han som dog?
Citera
2017-06-03, 23:32
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Sorgligt... vila i frid

Det var ju just han som dog.
Citera
2017-06-03, 23:34
Medlem
Venators avatar
Citat:
Sorgligt... vila i frid

Jag tolkade det som att det är föraren som omkom.

Att han inte är identifierad antar jag betyder att det visserligen finns ett namn identiteten behöver jämföras med DNA eller andra identitetstecken? Det är ju möjligen så att ansiktet inte är identifierbart...

Är det någon som har inblick i den här tivolivärlden? Jag antar att det handlar om attraktioner som transporteras runt på lastbil och sätts upp för någon dag på en marknad eller liknande? En del svarta pengar gissar jag, samt mycket sommarjobbande ungdomar? Men också krav på kontroller av utrustningen? Finns det utrymme för oseriösa aktörer eller är arrangörer såpass vakna att de kräver klara papper? Så väldigt många företag kan det väl inte finnas?
Citera
2017-06-03, 23:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Rubrik uppdaterad.

Utgången rubrik: En svårt skadad i olycka på tivoli i Gnesta (2017-06-03)

/Moderator
Citera
2017-06-04, 00:20
Medlem
Tragiskt.

Undrar om han hamnade under och blev ihjälklämd eller fick den i skallen och ramlade vid sidan av.
Citera
2017-06-04, 00:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Tragiskt.

Undrar om han hamnade under och blev ihjälklämd eller fick den i skallen och ramlade vid sidan av.

Han var fastklämd.
Citera
2017-06-04, 00:55
Medlem
Låter som skitsnack. "Mössa som blåst in under". Skulle inte någon anställd vara medveten om hur attraktionen fungerar?

En femåring kanske man hade köpt men en vuxen?

Hur exakt är det tänkt att det har gått till?

Många sådana här typ av händelser just nu. Sverige har drabbats av någon form av otursvåg där den ena idiotiska händelse avlöser varandra. Har Sverige och jävulen hamnat på kant med varandra på något sätt? Kanske Illuminati kan ha svar på den frågan?
Citera
2017-06-04, 01:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
En intervju ned en kille som såg olyckan och hjälpte till att få loss den fastklämde mannen med hjälp av en domkraft.

Kepsen som den döde försökte få tag i hade flugit iväg från huvudet på en som satt i karusellen.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218431
Citera
2017-06-04, 07:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Han skulle väl stajla lite och missbedömde.

Säkerhetstänket brukar inte vara på topp hos den typen av tivolin med alkade ryssar som anställda...
Citera
2017-06-04, 08:28
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag tolkade det som att det är föraren som omkom.

Att han inte är identifierad antar jag betyder att det visserligen finns ett namn identiteten behöver jämföras med DNA eller andra identitetstecken? Det är ju möjligen så att ansiktet inte är identifierbart...

Är det någon som har inblick i den här tivolivärlden? Jag antar att det handlar om attraktioner som transporteras runt på lastbil och sätts upp för någon dag på en marknad eller liknande? En del svarta pengar gissar jag, samt mycket sommarjobbande ungdomar? Men också krav på kontroller av utrustningen? Finns det utrymme för oseriösa aktörer eller är arrangörer såpass vakna att de kräver klara papper? Så väldigt många företag kan det väl inte finnas?

Finns absolut inget utrymme för oseriösa aktörer. Alla tivolin i Sverige kontrolleras och ska vara besiktigade inför varje plats. Polisen gör också kontroller på varje karusell. Man måste ha tillstånd av polismyndiheten för att hyra marken oavsett evenemang. Det finns ett 15-tal mobila tivoliföretag i Sverige..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in