2017-06-03, 18:38
Medlem
Enligt Ekuriren så kan de inte bekräfta om mannen är död eller inte eftersom de måste identifiera honom och meddela anhöriga först.. Låter defenitivt som att han har avlidit med tanke på hur de formulerar..

"polisen vill inte bekräfta om mannen är avliden.

– Nej, det kan vi inte. Enligt de uppgifter som vi har fått är mannen ännu inte identifierad. Generellt sett när det sker en allvarlig olycka där någon har förolyckats måste vi först identifiera personen och sedan underrätta anhöriga – först efter det bekräftar vi att personen har avlidit, säger presstalespersonen Björn Öberg."
http://www.ekuriren.se/sormland/allvarlig-olycka-pa-tivoli-man-fastklamd-under-karusell/

Låter lite, imo, som att han i princip säger "-Vi måste hitta hans anhöriga innan vi kan gå ut med att han är död"
Citera
2017-06-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Hur vet du det?

Jag var där.
Citera
2017-06-03, 19:12
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Låter lite, imo, som att han i princip säger "-Vi måste hitta hans anhöriga innan vi kan gå ut med att han är död"

"lite"? Det är exakt det han säger.

Tragiskt hur som helst.
Citera
2017-06-03, 19:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Säg att det inte är någon som nyss fått sommarjobb.
Citera
2017-06-03, 19:16
Medlem
STHLM-TLVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Borde inte Tivolit kunna hjälpa polisen med att identifiera honom omedelbart?? De vet väl vilka som ingår i sin egen personalstyrka? Eller kan det vara en skattebefriad gästarbetare..?
Det lilla jag vet om tivoli- och cirkusvärlden är att den är full av vinddrivna kringresande existenser med ganska udda livsföring. Jag tror inte att man med lätthet hittar deras anhöriga eller ens deras rätta identitet.
Citera
2017-06-03, 19:20
Medlem
http://www.vlt.se/blaljus/olyckor/tv-mannen-som-fastnade-under-karusellen-har-avlidit-1
Citera
2017-06-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
"lite"? Det är exakt det han säger.

Tragiskt hur som helst.

Rätt klantigt utlägg av polisen. Han borde ha hållt sig till "kan inte kommentera mannens tillstånd" istället för att nästan rakt ut säga "han är död men det kan jag inte gå ut med ännu" vilket ju betyder att han precis gick ut med det..
Citera
2017-06-03, 19:31
Medlem
Mannens identitet har ju såklart varkt känd från början. Men praxis är ju att anhöriga först skall kontaktas innan det blir offentligt.
Citera
2017-06-03, 19:33
Medlem
199797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xonic
Jag var där.
Blev han platt?
Citera
2017-06-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STHLM-TLV
Det lilla jag vet om tivoli- och cirkusvärlden är att den är full av vinddrivna kringresande existenser med ganska udda livsföring. Jag tror inte att man med lätthet hittar deras anhöriga eller ens deras rätta identitet.

Då är det inte mycket du vet om "tivoli och cirkusvärlden". Alla vet såklart vem han är, även om det inte basuneras ut direkt i pressen. Anhörig har rätt att få besked innan resten av världen får det beskedet
Citera
2017-06-03, 19:35
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Är "flygande matta" samma som Rainbow på Liseberg?

Nä.. detta är en MiamiSurf, dvs mindre modell...
Citera
2017-06-03, 19:40
Medlem
Är det någon som har ett youtube-klipp på vilken karusell det är så man kan få en liten blick av hur det gått till? Det är inte denna? https://www.youtube.com/watch?v=F1xETgaAk9k

Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in